Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
5 143
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Vi har tidigare haft vår rasspecial på orsa camping. Men folk tycker att den ligger för långt norrut så vi skulle behöva byta. Undrar...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 398
Senast: isafore
·
Övr. Hund Dumförklara mig inte nu :D Kan man ha mössa på sin hund utomhus? Vi bor i en blåsig kuststad där det blåser mer eller mindre konstant...
Svar
10
· Visningar
4 605
Hundhälsa Mandy fick ta blodprov för lite mer än två månader sedan och pälsen har ännu inte kommit tillbaka på det rakade stället. Normalt sett...
Svar
1
· Visningar
428
Övr. Hund Det är en fråga jag skulle vilja höra era synpunker på. Hur mycket försvar, larm och hjälp har vi av hunden? Vilka hundar försvarar oss...
16 17 18
Svar
348
· Visningar
19 598
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Charlie är ju en omplacering, han var drygt 2 år när han kom till mig i maj så han har varit här i ungefär ett halvår. En väldigt go och...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 564
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Natten till igår fick min älskade BC-tik Nell en hjärnblödning. De neurologiska skadorna var alltför allvarliga för att det skulle vara...
Svar
18
· Visningar
1 092
Senast: Killaloe
·
Hundhälsa Som rubriken säger, Hur ofta vaccinerar ni era hundar? Varje år? Eller vartannat/var tredje? För det är ju full vaccinering "de" säger...
Svar
8
· Visningar
3 444
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundavel & Ras Vi har bestämt oss för att köpa hund under nästa vår, då jag fått nya arbetstider och sambon likaså, dessutom fick jag möjlighet att ta...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 160
Senast: nilie
·
Hundhälsa Vilket torrfoder stämmer in på det här: 1. HÖG kötthalt 2. Består av rött kött 3. Ej ris 4. Ej majs 5. inga konstiga örter Kan ni...
Svar
15
· Visningar
1 002
Senast: nilie
·
Hundhälsa Såg precis att Charlie bajsat lite väldigt ljust blod, såg det bara för att han är vit och det var lite i pälsen i rumpan. Han har inte...
Svar
7
· Visningar
1 160
Senast: russinbulle
·
Övr. Hund Skriver det här inlägget för min mamma som har problem med sin 2-åriga hund. När det är dags att sätta på kopplet springer hunden iväg...
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Min hund fryser :( Han har idag en fleecefodrad overall (ganska tunn fleece) men det räcker inte när han är med i stallet och inte rör...
2
Svar
37
· Visningar
2 216
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Först av allt: Förlåt om jag uttrycker mig fel! Jag vet faktiskt inte om man säger utvecklingsstörda nu, eller om det heter något annat...
2
Svar
25
· Visningar
5 355
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund God kväll! Min familj har hus i USA och det händer att vi åker dit och är där ett par veckor upp till en månad några gånger om året. I...
Svar
4
· Visningar
642
Hundavel & Ras Har länge surfat runt här på bukefalos men först nu känner jag behov av att själv skapa en tråd. Jag behöver hjälp med val av hundras...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 208
Senast: Aningsfull
·
Hundavel & Ras Ja, är det inte en riktigt provocerande trådrubrik så säg? Det här med utseende är onekligen en känslig fråga. Ändå är det något jag...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 317
Senast: mandalaki
·
Hundhälsa Vi har två hundar varav den yngre är en spetstik på tre år. Hon blev rumsren snabbt men vid första löpet så började hon kissa inne och...
Svar
2
· Visningar
3 076
Senast: russinbulle
·
Hundavel & Ras Ok @Lona (och alla andra såklart) :) Så här funderar jag: 'Eftersom jag har nordsvenska brukshästar har jag länge funderat över...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
6 795
Senast: inverterad
·
Hundhälsa Jag får lite ont i magen varje gång jag ser den här bilden. Tanken på att en hund ligger där och det sista den ser är att matte/husse...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 884
Senast: Ainon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar