Jag hade en bekant (veterinär) som kom ut till oss på sommarstället när lagotton fick somna in i somras (nu rinner tårarna, fan vad jag saknar den hunden
). Jag storgrät från det hon blev trött på sitt lugnande, hon låg i min famn och jag klappade henne, berättade hur mycket jag älskade henne och sa att hon var duktig.
När hon fick själva sista injektionen så låg hon i mammas famn, det var för att jag satte kanylen själv (hon ryckte till och hjärtat rusade när min bekanta skulle göra det, så hon fick lite mer lugnande då - ångrar så otroligt att jag inte stod på mig om mer lugnande redan i första sprutan, nåt jag får leva med att ångra resten av livet
). När hon var borta tog jag henne i min famn igen, klappade henne, grät och kände att jag inte vill leva vidare utan henne. Jag har fortfarande, snart tre månader senare, inte riktigt kommit ur den känslan.
Hon fick ligga i en fleecefilt och fick sitt älskade gosdjur med sig. Jag vet ju hur det går till efteråt, för mig var det inget extra sorgligt med att lägga henne i säcken, det jobbiga var att min älskade vän inte fanns mer.
Tårarna började rinna även när vi grävde ner hennes urna på sommarstället.
I min värld finns det inte att jag överger mitt djur i sista stunden, hur jobbig den än är för mig. Jag har valt att skaffa mina djur och då finns jag där vid deras sista andetag.
Det blev långt, kanske svamligt. Jag vet inte, tårarna bara rinner. Älskade älskade lagotton