avla bort egenskaper osv...

Har svårt att tänka mig att något dylikt kommer att gå igenom. Finns liksom ingen poäng med ett sådant tvång.

Poängen är väl att det blir billigare för de som "bara" blir medlemmar i SKK, men dyrare för alla andra som vill vara med i specialklubb/rasklubb också, vilket drar in pengar. Skulle jag gissa.

Poängen är väl att det blir billigare för de som "bara" blir medlemmar i SKK, men dyrare för alla andra som vill vara med i specialklubb/rasklubb också, vilket drar in pengar. Skulle jag gissa.
Det är alltså ett förslag från special/rasklubbarna som vill tjäna pengar?

Som sagt, finns ingen poäng alls i ett dylikt arrangemang.

Det har varit färg i kombination av typ, en betydligt grövre och tyngre hund med en färgteckning som fått mig att ana ugglor i mossen och att en kennel är begraven. Inte enbart färg då de kan vara både ljusare och mörkare tecknade.

Om någon kom med den här hunden och påstod att det var en malle så skulle jag misstänka att personen fått hunden billigt för att den enligt säljaren "inte reggats eftersom det ändå bara behövs om man ska ställa ut".

n4aZNYPwQjcMeE8b0znWAtJtXJnpe-61OKA6ftd_E3Y,.jpg

Men tittar man på stamtavlan ser man att det finns hundar med små/svag markerade masker på båda sidor. Helsyskonen är alla bättre maskade samtidigt som det finns halvsyskon som påminner lite om denna. Många, inklusive hunden på bilden, har ställts ut, visserligen med varierande resultat men de har ändå bedömts som åtminstone bra representanter för raser.

Jag har svårt att tro att ett "obligatoriskt medlemsskap" i SKK kommer ske.

Jag är medlem i Danderyd-Täby Brukshundsklubb, Sveriges Hundungdom, Svenska Agilityklubben, Svenska Australian Shepherdklubben och Stockholms Länsklubb. Det kostar en hel del för någon som mig vars ekonomi är sparsam. Ska jag då tvingas in i ytterligare ett medlemsskap? Varför? Vem gynnar det, förutom SKK's plånbok?
Är du medlem i SHU är du automatiskt medlem i SKK o BHK o deras lokalavdelningar utan att betala mer än till SHU.

Är du medlem i SHU är du automatiskt medlem i SKK o BHK o deras lokalavdelningar utan att betala mer än till SHU.
Finns ju inget separat medlemskap för SKK..?
Och jag kanske automatiskt är med i BHK, jag är iallafall med där. Men den klubb jag valde som min 'på-köpet'-klubb är DTBK, och så valde jag SASK för klubben med reducerat pris.

Nejnej, tvärtom. Det är ett förslag från SKK. .
Fortfarande; vilka berörs av detta "tvång"? Alla som äger en hund?

Som det är nu så är ju alla uppfödare och alla som pysslar med hundsport som ligger under Skk's paraply redan tvungna att vara medlem i skk liksom.

Poänglöst sa Bill..

Fortfarande; vilka berörs av detta "tvång"? Alla som äger en hund?

Som det är nu så är ju alla uppfödare och alla som pysslar med hundsport som ligger under Skk's paraply redan tvungna att vara medlem i skk liksom.

Poänglöst sa Bill..

Alla som idag "bara" är medlemmar i sin rasklubb/specialklubb. Ganska många människor skulle jag tro.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka