Är ett större problem att de inte klarar av att kyla ner sig i värme.Jag tänker också att de med sina korta nosar borde dra ner en massa kall ouppvärmd luft i lungorna vintertid. Det kan inte heller vara bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är ett större problem att de inte klarar av att kyla ner sig i värme.Jag tänker också att de med sina korta nosar borde dra ner en massa kall ouppvärmd luft i lungorna vintertid. Det kan inte heller vara bra.
För att inte tala om att de har samma antal tänder som stora hundar, men de ska få plats på en bråkdel av utrymmet.Ett stort problem med de korta nosarna är att det finns en hel massa strukturer som inte försvinner bara för att nosen blir kortare. De trycks bara ihop på mindre yta. De trånga näsborrarna är absolut ett problem men inte hela problemet.
På brachykongressen som var föreläste två av världens främsta på området och de är rörande överens om att noslängden måste ut för att förbättra andningen på dessa hundar.
Absolut. Det kan åsamka lidande men andningen är ju det största problemet.För att inte tala om att de har samma antal tänder som stora hundar, men de ska få plats på en bråkdel av utrymmet.
Var på utbildning idag. En kvinna hade två frallor. Det var svalt i rummet och alla hundarna var passiva.Absolut. Det kan åsamka lidande men andningen är ju det största problemet.
Jag är förkyld nu och väldigt täppt i näsan. Får panik när jag inte får luft. Tänker då på stackarna som har det så konstant.
När jag köpte min första egna hund tyckte jag han var ful. En trefärgad KH collie... Jag HATADE han "ögonbryn", tyckte inte alls att hans utseende var tilltalande! Men nu (3 år senare) är han det finaste som finns!
Kan dock fortfarande tycka att andra collies inte är så snygga .... :P
Vad tror ni?
Han är nog ful i verkligheten men väldigt photogenique!Måste bara förtydliga min poäng, vem kan slita blicken från en sån här skönhet?
Han är nog ful i verkligheten men väldigt photogenique!
Jag tyckte att det var asfult med ögonbrynen, det får dem att se så skarpa/arga ut. Efter att ha levt några år med två ögonbrynshundar så saknar jag dem plötsligt på de tvåfärgade. De där fläckarna fyller verkligen en funktion i deras språk!Och min högsta önskan var ögonbryn Nästan mina hundar har haft ljusa ögonbryn.
Jag skulle kunna trycka upp massa kalendrar med bara dråpliga och söta bilder på Frodo när han är glad eller trött. Får tejpa ihop fingrarna för att inte fortsätta spamma den här tråden@Migo Älskar den sista bilden!
Men alla dina hundar ser ju helt galna ut i blicken (när de vallar), oavsett ögonbryn!Jag tyckte att det var asfult med ögonbrynen, det får dem att se så skarpa/arga ut. Efter att ha levt några år med två ögonbrynshundar så saknar jag dem plötsligt på de tvåfärgade. De där fläckarna fyller verkligen en funktion i deras språk!
Och min högsta önskan var ögonbryn Nästan mina hundar har haft ljusa ögonbryn.