Stor hundvänlig camping?

Jag vet helt ärligt inte hur många stugor det finns. Men många är det då. :) Tänker att kan vi få ihop rasspecial där med över 400 hundar borde det gå om man bara är 1/4 så många.
Många bor på andra platser - i år bodde några på Gyllne Uttern, som har en hundvänlig flygel, men som tyvärr inte tillåter hundar i byggnaden med matsal (och som inte kunde fundera ut en lösning på det, trots många fyrbenta gäster, lite ensligt läge och regn :mad:).

Ja det finns inte stugor till alla 400. Många bor ju i husvagn också. Men ska man hitta en camping där det finns stugor till alla så får man nog leta länge. Speciellt för ett sånt stort arrangemang. Finns ju andra campingar om närheten också även om man kanske får köra 20 minuter till själva utställningen men det brukar lösa sig.

Vet inte hur många stugor/rum på vandrarhem det finns med Vilsta Camping i Eskilstuna, men det är mitt tips. Tycker det är mycket bättre än Tånga Hed :) Mycket hundvänligt. Vi har nästa år båda våra officiella utställningar där. Men får dock vara ute i god tid, för många hundklubbar/rasklubbar gillar stället :)

Vet inte hur många stugor/rum på vandrarhem det finns med Vilsta Camping i Eskilstuna, men det är mitt tips. Tycker det är mycket bättre än Tånga Hed :) Mycket hundvänligt. Vi har nästa år båda våra officiella utställningar där. Men får dock vara ute i god tid, för många hundklubbar/rasklubbar gillar stället :)
Vad är det som du tycker är bättre i Vilsta än i Tånga Hed? Jag bor på gångavstånd från Vilsta och är ofta i området. Campingen har jag ingen koll på dock.

Hur är det med Eriksöre camping på Öland då?
Hundvänlig så det förslår, med egen sandstrand för hundarna och träningsplaner :up:
Jag har dock ingen koll på om dom har stugor. Många år sen vi var dit...

Hur är det med Eriksöre camping på Öland då?
Hundvänlig så det förslår, med egen sandstrand för hundarna och träningsplaner :up:
Jag har dock ingen koll på om dom har stugor. Många år sen vi var dit...
Älskar Eriksöre vi brukar ha haft en träff där på hösten. Tyvärr blev den inställd i år pga för få anmälda. Vi tror att Öland ligger "för off". Folk är lite kinkiga.

Vi vill helst hitta ett ställe där alla får plats, iom att vi varit på samma camping många år men växte ur den och folk tyckte inte det var roligt att behöva bo på andra ställen, så de kom inte. Då var vi i Degernäs (Degerfors?) Jag var aldrig dit men fick ju höra diskussionerna iom att jag satt i styrelsen sista året vi höll till där.

Det var upptaget vårt datum 2018 :/ tyckte också att det såg fint ut.

Vi har fått napp på något som heter Lysingebadet i Västervik. Det fanns typ 100 hundtillåtna stugor och hundbad. Vi ska kolla upp Gränna också.

Det låter så himla bra! Det var verkligen trist att det inte var ledigt. :S Men det är ju något vi kan ha i åtanke ifall vi behöver flytta igen sas.
Nästa år har vi som sagt två specialer där. En i mars, som då blir en inomhusutställning där :) Föreläsning och uppfödarträff dagen efter, samt även årsmötet. Sen stora specialen i augusti med utomhusutställning på deras fina gräsplaner. Verkligen ett kanonställe som jag gillar. Nästa år är första gången jag ska hyra stuga, men vet att alla tidigare är helnöjda gånger så det ska bli superkul. Längtar redan :D

Egentligen är det jättebra att ställen som Uttern finns - dels så att fler får rum, dels så att människor kan välja vilken standard de vill ha på boendet.

Jag blir bara trött på att det blir så oflexibelt att bo på hotell med hund - en helg med mycket hundar kanske man kan t.ex. erbjuda ett matpaket som levereras till rummet (kanske förbeställas samtidigt som rummet bokas) eller kanske möjlighet till enklare förtäring på ett annat ställe än i matsalen (på det största konferens hotellet i Roskilde får hundar med människor äta i baren och frukosten levereras till rummet om man har hund med).

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 923
Senast: valpköpare
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 541
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Kan någon hjälpa mig att tänka för jag har tappat hjärncellerna! Bakgrund: Lång sjukskrivning pga utmattning efter dement mamma och...
Svar
6
· Visningar
1 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur