Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Ja hur viktigt tycker ni det är?? Jag har fått lära mig att om hästen går i korrekt form så ska nacken, dvs där nackstycket på tränset...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
30 696
Senast: Novelette
·
F
Dressyr Vilka kunskaper/färdigheter prioriterar ni hos en instruktör/tränare? Teoretiska eller praktiska? I de praktiska ingår känsla för...
2
Svar
26
· Visningar
1 929
Senast: fio
·
Dressyr Läste i en veckotidning att någon hade skickat in en fråga om vad dom olika bokstäverna betyder. Carl Uno hade inget bra svar på frågan...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 055
Senast: My_Spirit
·
Dressyr Jag bor ju så att jag sällan får se några riktigt bra tränare men nu tänker jag och en kompis släpa med våra pojkvänner till Globen och...
2
Svar
21
· Visningar
2 180
Senast: Camilla_H
·
M
Dressyr har någon ett bra tips på hur man tränar formen i halten? min ponny kör upp huvet i halten.. :confused: Och när jag tränar längningar...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 731
Senast: Miaa
·
E
Dressyr Satt och läste DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=585420&previousRenderType=1 nyss och såg deras artikel om misstänkt...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 757
M
Dressyr Kära dressyr-bukare jag behöver er hjälp! Vet bara inte i vilken ände jag ska börja... Jag har ett litet fullblod som är mkt speciell på...
Svar
12
· Visningar
1 317
Senast: Messy
·
F
Dressyr Var och tävlade här i helgen på en kompis häst. Av domaren fick jag kommentaren Rörlig häst. På gångarterna fick jag dock bara en 7:a...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: PrinceFair
·
C
Dressyr min häst gör sina galopp fattningar som han ska men när jag vill sakta av så drar han fram mig i sadeln... har försökt å verkligen sitta...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Findy Lee
·
S
Dressyr Halvhalterna: Har börjat få ordning på halvhalterna nu med min pålle, ibland tar det flera steg innan hon accepterar halvhalterna men...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: axel
·
  • Låst
Dressyr Nu vill jag se bilder eller filmer på korrekta(eller godkända kanske vi ska ta, annars blir det så höga krav:D) skänkelvikningar! Så...
Svar
1
· Visningar
788
E
Dressyr Funderade lite på det sedan jag läst följande (klippt från dansk sida) Halt hest fik 7 i fri trav Den amerikanske dressurhest...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: esther
·
M
Dressyr Min medryttare tävlade på min häst förra veckan i två klasser. I den första var både häst och ryttare nervösa och spända, men slappnade...
2
Svar
29
· Visningar
2 619
Senast: mackan
·
M
Dressyr Har en 6 årig pålle som är under upplärning till dressyrhäst. :angel: Han är väldigt stabil och fin i traven, lätt för att samla och...
Svar
4
· Visningar
921
Senast: MALINox
·
A
Dressyr Nu vill jag veta, hur lär man sin häst skänkelvikning, jag har försökt, försökt och återigen försökt.. men nånstans brister det, men...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Atomiic
·
F
Dressyr Arbetar denna häst rätt, eller är den för kort i halsen? Är den i jämvikt eller framvikt? Vilken klass räcker formen till tycker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 614
Senast: Fazer
·
J
Dressyr Så, sitsen är A och O i ridningen, så varsegoda att lägga ut bilder på hur ni sitter. Det ska vara en bild från sidan, i rörelse...
2
Svar
35
· Visningar
3 422
Senast: Angely
·
Dressyr Den frågan har kanske varit uppe innan men jag frågar iaf eftersom jag tycker det är intresant att veta. Själv debuterade jag min ena...
2
Svar
34
· Visningar
2 502
Senast: PrinceFair
·
W
Dressyr Har en välriden häst, men när jag fattar galopp kastar hon huvudet fram och springer i i galoppen. Ska jag låta henne göra så och ge...
Svar
1
· Visningar
839
Senast: lillsyrran
·
G
Dressyr Hello! som de flesta vet så går min häst gärna bakom lod och jag har en liten fråga. Om jag märker att han gör det, vad ska jag göra...
Svar
8
· Visningar
1 982
Senast: stranger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka