Vad betyder bokstäverna?

Sv: Vad betyder bokstäverna?

Jag läste en här på buke nån gång och blev väldigt fäst vid den:

Alkohol
Kan
Vara
En
Stor
Hälsorisk
Cyklar
Man
Rakt
Blir
Polisen
Förvånad

:rofl:

Visst är den härlig! Det är den enda av ramsorna jag hört som jag gillat.

Uppenbarligen vet ingen... :confused:
Se citat från WIKIPEDIA

The standard arena is 20 m by 60 m, and is used for tests in both dressage and eventing. The standard dressage arena letters are A-K-V-E-S-H-C-M-R-B-P-F. (It is unknown who began the lettering system or why the arrangement was chosen.) The letters on the long sides of the arena nearest the corners are 6 m in from the corners, and are 12 m apart from each other. The letters in the middle of the arena are D-L-X-I-G, with X marking the center.

At the start of the test, the horse enters at A. There is always a judge sitting at C (although for upper-level competition, there are up to five judges at different places around the arena).

The dressage arena also has a centerline (from A to C, going through X in the middle), as well as two quarter-lines (halfway between the centerline and long sides of each arena).

Jag läste en här på buke nån gång och blev väldigt fäst vid den:

Alkohol
Kan
Vara
En
Stor
Hälsorisk
Cyklar
Man
Rakt
Blir
Polisen
Förvånad

:rofl:

Den gillar jag oxå:D

sen har jag även lärt mig den här från buke:

All King Edwards Horses Can Move Bloody Fast

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 724
Senast: Reville
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 752
Senast: morgaine
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Har mått välförtjänt bra faktiskt dom senaste månaderna. Mediterat, yogat, umgåtts kravlöst med människor och djur. Jobbet lunkar på...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka