Vad betyder bokstäverna?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare åke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 10 187
Sv: Vad betyder bokstäverna?

Jag läste en här på buke nån gång och blev väldigt fäst vid den:

Alkohol
Kan
Vara
En
Stor
Hälsorisk
Cyklar
Man
Rakt
Blir
Polisen
Förvånad

:rofl:

Visst är den härlig! Det är den enda av ramsorna jag hört som jag gillat.

Uppenbarligen vet ingen... :confused:
Se citat från WIKIPEDIA

The standard arena is 20 m by 60 m, and is used for tests in both dressage and eventing. The standard dressage arena letters are A-K-V-E-S-H-C-M-R-B-P-F. (It is unknown who began the lettering system or why the arrangement was chosen.) The letters on the long sides of the arena nearest the corners are 6 m in from the corners, and are 12 m apart from each other. The letters in the middle of the arena are D-L-X-I-G, with X marking the center.

At the start of the test, the horse enters at A. There is always a judge sitting at C (although for upper-level competition, there are up to five judges at different places around the arena).

The dressage arena also has a centerline (from A to C, going through X in the middle), as well as two quarter-lines (halfway between the centerline and long sides of each arena).

Jag läste en här på buke nån gång och blev väldigt fäst vid den:

Alkohol
Kan
Vara
En
Stor
Hälsorisk
Cyklar
Man
Rakt
Blir
Polisen
Förvånad

:rofl:

Den gillar jag oxå:D

sen har jag även lärt mig den här från buke:

All King Edwards Horses Can Move Bloody Fast

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 446
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 307
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 630
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
315
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka