mobbning på arbetsplats (hjälp)

Personen ifråga verkar inte må bra eller vara helt frisk mental, med tanke på hur mycket energi denna lägger på att prata skit om andra. En inci
En sådan person kan förstöra en hel arbetsplats.

Det är särskilt dessa två som inte kan bete sig. Jag kommer defintivt inte flytta på mig för dessa personer.
Två av hur många då?

Jag älskade mitt arbete och tänkte som du, det gjorde mig till slut mycket sjuk.
Arbetsgruppen upplöstes strax efter att jag hade slutat.

Alltså generellt det här med "gruppchatter" på arbetet är ett sådant jäkla härke att det finns inte! Nu vet jag att det förekommer mobbing IRL också (och att det ibland kan vara ett måste när man sitter på olika orter), men snacka om ett upplägg som är som gjort för drama och missförstånd.
Jag har aldrig sett en gruppchatt som inte missbrukats för privata diskussioner och/eller händelser.

Själv vägrar jag gå med i den vi har på jobbet, det är mest bara dravel ändå. Om chefen vill mig något (rum X har nu flyttat till rum Y.) messar hen mig privat. Resten av kollegorna kan komma och prata med mig, de har inte mina kontaktuppgifter. :p

Jag känner verkligen med er som blir utsatta, både IRL och utanför. Det finns ingen ursäkt för att inte vara proffessionell på jobbet så länge kollegorna också är det.
Gruppchattar är vardag på mitt jobb. Jag är med i över 20 (+ tillfälliga vid någon incident), det är ett absolut måste i jobbet. I mitt eget teams är det alltid civiliserat. Det är mest hej+ hejdå, meddelande om att man går på rast/lunch, arbetsrelaterat och enstaka mer skämtsamma diskussioner och mims i teamets, vi sitter på olika orter så vi kan inte bara komma och prata med varandra. Dessutom är det olika informationschattar mellan olika grupperingar, inga konstigheter där heller, det är mest arbetsrelaterat med enstaka inslag av skämt/bilder mm.

Jag tror det beror på organisationen hur chattarna funkar, vi skulle haft ett elände att klara jobbet utan.

Jätte tråkigt beteende och dessutom så subtilt att man behöver vara nära/i gruppen för att se det. Det är tråkigt när vuxna människor beter sig på det viset, och det är inte ens säkert att det är medvetet som i att "vi ska mobba henne" utan det kan vara mer "vi gillar inte henne" och att de inte riktigt har koll på effekten. Det är inte okej oavsett om de vill göra dig illa eller det mest blir så av nonchalans och brist på empati.

Gruppchattar är vardag på mitt jobb. Jag är med i över 20 (+ tillfälliga vid någon incident), det är ett absolut måste i jobbet. I mitt eget teams är det alltid civiliserat. Det är mest hej+ hejdå, meddelande om att man går på rast/lunch, arbetsrelaterat och enstaka mer skämtsamma diskussioner och mims i teamets, vi sitter på olika orter så vi kan inte bara komma och prata med varandra. Dessutom är det olika informationschattar mellan olika grupperingar, inga konstigheter där heller, det är mest arbetsrelaterat med enstaka inslag av skämt/bilder mm.

Jag tror det beror på organisationen hur chattarna funkar, vi skulle haft ett elände att klara jobbet utan.
Jag förstår som sagt att det finns arbetsplatser där det är nödvändigt. Jag är bara glad att jag slipper. :)

Vi hade teams på förra jobbet där vi också hade sådan kontakt. Chatten via messenger var mest för just sjukdom och saker utanför/i relation till jobbet-utan trams och flams. Teams användes dagligen. Här har vi teams men de andra vill liksom inte ha en grupp och inte använda det heller- även om de chattar med utvalda personer personligen.
I går när jag satt och skrev stannade jag upp på ett uttryck och tänkte "heter det så på korrekt svenska?". En sådan sak hade jag tagit på teams med gruppen på förra arbetsplatsen. Inte alltid lätt att googla en mening/del av mening, och det är lätt att bli "hemmablind" när man skriver för läkare som inte har svenska som första språk. Plötsligt kan det bli tilt i ens eget huvud och man tappar bort hur det ska vara-guld värt att få bekräftat ja eller nej och hur de uttryckt sig istället.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 745
Relationer Jag vet egentligen inte om jag borde skriva ner och posta det här men jag är verklige rådvill. Efter en turbulent vår med flera stora... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 597
Senast: Loons
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
20 640
Relationer Det började med att jag brukade se en kille på bussen som jag tyckte var helt galet söt. Jag berättade detta för mina vänner och...
Svar
7
· Visningar
1 734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka