Är den här klänningen okej på en begravning?

Kan jag ha denna på begravning?

• Ja

Röster: 67 90,5%
  • Nej

Röster: 7 9,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    74

Bapelsin

Trådstartare
IMG_7957.webp

Vi ska på begravning nästa vecka då min sambos svågers pappa gått bort. Vi var alltså inte jättenära men träffades varje gång småkusinerna hade kalas och liknande.

Jag äger inget som passar på begravning och om jag ska köpa något vill jag hitta något jag kan fortsätta använda framöver. Har letat som en tok och nu hittade jag denna som jag tycker är jättefin! Men, kan man ha prickigt på begravning?
Hade tänkt ha täta svarta strumpbyxor och en svart kofta till.

Visa bifogad fil 165398

Vi ska på begravning nästa vecka då min sambos svågers pappa gått bort. Vi var alltså inte jättenära men träffades varje gång småkusinerna hade kalas och liknande.

Jag äger inget som passar på begravning och om jag ska köpa något vill jag hitta något jag kan fortsätta använda framöver. Har letat som en tok och nu hittade jag denna som jag tycker är jättefin! Men, kan man ha prickigt på begravning?
Hade tänkt ha täta svarta strumpbyxor och en svart kofta till.
Ja absolut. Sen måste man ju inte bära svart på begravning heller.

Med det du skriver till hade det gått på de flesta begravningar enligt mig.
Mer tveksamt i de fall det förväntas en formell och högtidlig stil på klädseln.

I min varld behover det inte vara svart aven om ingen sagt nagot om kladsel till en begravning. Sjalv har Jag gatt till begravningar I morkblatt, Gratt, och blandning mellan gratt och svart (Svarta snygga byxor, vit blus, gra kavaj -eller en gang, relativt ljusgra drakt med svart blus och svarta strumpor).

Om begravningen är så pass konservativ att man bör bära svart, hade jag också tänkt att den klänningen visar lite onödigt mycket hud. Men det är ju enkelt avhjälpt. Om en vecka är det ju troligen också ganska kyligt ute fortfarande.

Ja, jag tänkte inkluderande nog på hela kungafamiljen. 😀
Hahahaha, sorry, jag glömde de andra i all hast när jag skrev :D Men du har helt rätt, de skulle nog också ingå i en formell begravning och inte behöva begravas som vi vanliga dödliga :D Även om jag nog tycker att de verkar rätt vanliga dödliga i sitt sätt att vara. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 727
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka