E
endora
Sv: Dålig relation till fodervärd börjar växa fram, hjälp!
Ja visst!! Och komma med ursäkten "Men det är bara för att jag promenerat med honom så mycket i snön". Jaha, men byt täcke då ! Men det fick jag köra. Då hon sen inte ville gå och hänga upp det blöta täcket så fick jag göra det med. Schysst mot hästen liksom.
Verkligen tråkig situation.
Det som du berättar om när det gäller täckena handlar ju om att man har olika åsikter. Men då ska man ju alltid se till hästens bästa, och fryser den ska den absolut ha ett tjockare täcke. Lustigt att folk kan vara så principfasta.
Det här hade ju gått att fixa om det hade gått bra att prata med tjejens mamma, men icke.
Helst skulle jag som sagt ta hem hästen på en gång men vill inte bryta kontraktet.
Fy vilken tråkig sits du har hamnat i
Jag fattar inte hur man tänker när man struntar i saker som kanske visserligen är små men så otroligt viktiga!
Herregud ingen häst varken sjuk eller frisk ska ju gå med blöta täcken
När jag har haft hästar på foder så har det varit självklart för mej att fråga efter ägarens åsikt, oberoende om det gäller skoning (jag vill helst ha guldskor på vintern, men endel vill inte det) foder, hur hästen ska täckas till utevistelse och ridning/träning/tävling och hantering.
Enda gången det har blivit "problem" var när en hästägare och jag hade väldigt olika åsikt om vad som var vintertäcke, hon menade att ett regntäcke med bomullsinsída var vintertäcke, hästen frös och jag tog ett av våra vinter täcke och lade på, ägaren tyckte jag var konstig som inte hade "rätt" täcke på
Jag tror att många som tar häst på foder inte inser vad det innebär, (många som lämnar ut på foder med) det är enligt mitt tycke alltid ägaren som har sista ordet!
Tråkigt att du fått säga upp avtalet, men det är nog det bästa, hoppas verkligen du hittar en fodervärd om kan ta hand om din häst på bästa sätt och att han snabbt blir frisk igen.
Ja visst!! Och komma med ursäkten "Men det är bara för att jag promenerat med honom så mycket i snön". Jaha, men byt täcke då ! Men det fick jag köra. Då hon sen inte ville gå och hänga upp det blöta täcket så fick jag göra det med. Schysst mot hästen liksom.
Verkligen tråkig situation.
Det som du berättar om när det gäller täckena handlar ju om att man har olika åsikter. Men då ska man ju alltid se till hästens bästa, och fryser den ska den absolut ha ett tjockare täcke. Lustigt att folk kan vara så principfasta.
Det här hade ju gått att fixa om det hade gått bra att prata med tjejens mamma, men icke.
Helst skulle jag som sagt ta hem hästen på en gång men vill inte bryta kontraktet.