Jag har inte velat skriva tidigare det är väldigt känsligt... Men jag kan säga såhär: att du är förälskad är bara ett symptom. Du känner inte såhär för att du är förälskad-du är förälskad för att du känner allt det här för det liv du lever.
För några år sedan fick jag väldigt spontant kontakt med en man. Endast sms, men mycket sådant. Ingen förälskelse men ett enormt behov av bekräftelse från min sida. Min man och jag hade haft det tufft, inte relationsmässigt men i övrgt, en period och det ledde till att jag kände mig osedd och ensam. Inte en sekund tänkte jag att jag ville lämna in man-men jag ville bli sedd. Min man fick nys om kontakten och det tog hus i helvete. Terapi för .oss båda, men främst för mig. Det tog lång tid att hitta varandra igen eftersom jag hade tappat bort mig själv ch hans förtroende fick sig en rejäl törn( mest pga att jag inte berättade för honom hur dålgt jag mådde) Jag är inte samma längre-jag är mycket rakare och ärligare mot alla, främst mot mig själv. Vårat förhållande är väldigt bra nu, vi tar hand om varandra bättre. Varför berättar jag det här? Jo, för att du ska se skillnaden. Vi ville båda fortsätta vårat äktenskap-i botten har vi all trygghet,passion,bra sex etc etc. Han är mannen i mitt liv och jag är kvinnan i hans.
Men-all terapi hade inte hjälp en gnutta om det hade varit så att jag egentligen ville bort. Jag saknade min man, både fysiskt och psykiskt( vi var ifrån varandra mycket och livet snurrade för fort) och allt jag visste att han kunde ge mig och vad vi kunde vara för varandra. Om inte den känslan hade funnits i botten av sörjan-då hade det aldrig fungerat.
Det är inte känslorna för din kollega som är hotet mot erat förhållande. Det är hur du mår i realtionen med din man och vad du saknar i livet som är hotet mot ditt liv. . Ditt liv som du har ansvar för. Du ska inte stanna för att inte göra honom ledsen eller släkten besviken. Vad jag förstår har ni inga barn. Ni är båda vuxna. Som vuxen har man ett ansvar för sitt eget liv och sin egen lycka. Ingen annan kan fixa det. Om du så innerligt känner att det inte är rätt så lämna.
Jag önskar dig all lycka.