Är den för kort i halsen?

Sv: Är den för kort i halsen?

En bild på guldklimpens exteriör:

39.jpg

Den är tagen förra året, magen är mindre nu!! :D

Vet du vad? När jag ser hans rygg tror jag ännu mer att du ska börja med att flytta bak sadeln. Jag tror den ligger framför hans sadelläge. Säger en som dock inte på något sätt är sadelexpert så andra kan säga emot:p

Åh, du har lyckan att äga en avkomma efter Maximilian!

En av mina absoluta favvohingstar, jag har sett några riktigt fina avkommor efter honom. Jag kan köpa henne som fölmärr sedan....:angel: :)

Tyckte att han var finare än sin far
Allegretto var jag inte förtjust i, men min kompis har en e. Marwin-A. som är ädel, vacker o rör sig fint.
Ursäkta OT:o

Blir så förvånad att ni känner till honom. Det brukar aldrig vara ngn som vet vem han är!

Men yaey! Vilken skillnad! Bra jobbat ju!

Kan inte svara sådär på dina frågor men är nyfiken på din sits, tror som andra att sadeln kan vara för trång? är den det? Du hamnar i bakvikt och trycker bort ryggen, vilket borde trycka bort bakbenen men de ser ganska prydligt samlade ut ändå, så UPP med dig det kommer att bli ännu bättre!

Tömkör du något?

Förresten, en tanke, hur rör han sig om du rider barbacka? Gör du det någongång? Blir han för stor i steget då? :D

Längde lädren när jag red i går och sadlade längre bak och tror att det blev bättre, måste bara få det på bild eller film så att jag ser om jag kände rätt!

Tack för dina råd!!:bow:

Du har rätt angående sadeln, men det blev bättre när jag drog bak den!

Tack för det!!
Formen har blivit bättre med styrkan!

Tack för input!!:bow:
Ja, hans svank gör det ju lite svårare men det ska nog gå med lite mer träning!! :)

Sadlade lite längre bak och längde ut lädren och det kändes faktist bättre!! Trodde att det skulle bli för djävligt att rida med längre läder.

Får så lätt skavsår DÄR vet du... fick det av den gamla sadeln och har nog kvar lite skavsårsrädlsa, och vill helst inte sitta i närheten av DEN, utan sätter mig helst enbart på rumpan, men det gick bra igår!

Mjukare säte i denna, så det ska nog gå bra att sitta annorlunda nu!!

LA stämmer.

Tack för din konstruktiva kritik!! Och berömmet oxå såklart! ;)

Alltid välkommet!! :)

Kanske behöver du en större sadel också. Du ska få plats med en handsbredd mellan ditt säte och sitsens bakkant.

Menar du alltså en handsbredd mellan mitt rumpslut och toppen/kanten på bakvalvet? Vet att det låter som en dum fråga men jag befinner mig i sadelmörkret... :crazy:

Till TS: Ursäkta mitt trådkap! Jag är en nybörjarklåpare, till råga på allt från barockforumet :D men jag gillade första bilden! Hästen ser nöjd och trevlig ut. Håller med de andra om längre läder (vet hur det känns, jag är en jockeywannabe ibland...:smirk: )

Kul att du ser skillnad!! Och tack!! :) :)
Det blir dåligt med tömkörning...:crazy: :crazy:

Provade att länga ut lädren och flytta bak sadeln igår och jag tror att det blev bättre!
Ska be gubben fota lite så jag får se om jag kände rätt.

Brukar inte rida barbacka, har så himla lätt för att få skavsår i "infarten". :o :o

Trådskaparen:
Tycker hästen ser ut att bära huvudet på ett bra sett och formen ser fin ut även om det såklart finns en del saker att jobba mer med.

Om jag bara får lägga mig i: Har hört och läst att man ska akta sig för att lägga t ex en handduk under sadeln, eftersom det lätt ger upphov till skav och fel belastning av trycket. Bättre då att investera i en padd.
Rätta mig gärna om jag har fel.:smirk:

varför :smirk: ?

Menade inte som en permanent lösning utan för att testa och se om det blev bättre. Så har jag gjort vid tillfälle, dvs stoppa in en handduk mellan sadeln och vojlocken och ingen av de hästar jag har provat det på har iaf fått skav :smirk:

Som sagt, en tillfällig lösning för att se om det hjälper innan man rusar iväg och köper ny padd/sadel/whatever

Nemas problemas med lite trådkap i bland!!

Ja, det är lite jockeyvarning på bilderna.

Tycker oxå att första ser bäst ut!

Inlägg raderat och bilder borttagna.

Tar en paus från buke. önskar er alla en trevlig november.

Avslutar med: jag tycker inte ditt beteende är ok, Axel.

Senast ändrad:

Du ska veta hur många tusen ggr jag tänkte innan jag la ut bilden. Jag visste att det skulle komma en sådan kommentar från dig.

Du ser alltså inte ens hur manken växt, hur länden kommit upp? Jag håller helt med om att inte allt är optimalt på min bild, men man ser i varje fall hur länden kommit upp. Det var DET jag ville visa.

Min förra häst var en fd ridskolehäst som gått bakom lod och bakom hand i ca 10 år när jag köpte honom.

Får jag bara fråga vad du får ut av att trycka ner folk hela tiden? Jag tycker inte du beter dig schysst och jag kommer hädanefter att anmäla vartenda påhopp från dig jag ser.

Det var bara en fråga.
Blev konfunderad när du har berätta så många ggr att denna häst tidigare är riden på detta viset o att du avskyr det.

Hur skulle du definiera denna form?
Det kanske trots allt är rätt form för denna häst- vad vet jag.

du är ju en av dem som hävdar att hästen inte kan arbeta rätt bakom lod-eller har jag missförstått dig?

vi håller på för tillfället i en annan aktuell tråd o diskuterar detta o har väl kommit fram till att så länge den inte går bakom hand kan jobba rätt ngt bakom lod, men att ambitionen inte är att bli kvar där för evigt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka