Är den för kort i halsen?

Sv: Är den för kort i halsen?

Det man får ut av påhopp är väl att flytta focus från huvudfrågan.

Är det massören eller ryttaren som skall få upp länden?

Måste man få upp ryggen?

oops ett återfall.....:D

Senast ändrad:

Det man får ut av påhopp är väl att flytta focus från huvudfrågan.

Är det massören eller ryttaren som skall få upp länden?

Måste man få upp ryggen?

oops ett återfall.....:D

Massören ska få upp länden om den är låst så att det underlättar för ryttaren i sitt arbete och hästen blir av med spänningar/låsningar och dålig cirkulation i sin kropp!!

I allafall så gjorde min så, och det blev stor skillnad..men det är ju mina erfarenheter och syn på saken

allmänt knapplån.

Nu säger jag som Malinsky i den andra tråden, då jag läst här i tysthet och inte kommenterat.
SNÄLLA x-antal samma, återkommande personer som hyser agg mot varandra sen tidigare trådar. SLUTA kommentera om ni inte kan låta bli att råka i luven på varandra eller hugga. det är OERHÖRT tröttsamt vid detta laget med detta x antal samma personer som skriver runt sinsemellan HELA tiden i VARJE tråd. SLUTA. Har ni inget annat att säga så låt bli.
Om två personer råkar komma i luven på varandra - varför måste en tredje, som inte ens varit inblandad tidigare, eller en fjärde sticka ut huvudet och kommentera detta? Kan ni inte bara ignorera och låta bli att svara om ni inte har ngt annat att tillföra än ytterligare hugg?

Punkt slut. Hur svårt är det?!

/mackan

Senast ändrad:

Men, säger jag..
det massören gör är ju att trigga reflexer som gör att hästen höjer ryggen, svankar, vickar på rumpan. Man kan checka rörligheten och se skillnader för att underlätta utvärdering och var man ska massera men har svårt att tro att det fixar spänningarna i sig.

Man kan kolla att hästen KAN höja länden, att den inte är fysiskt fast, men sedan är det väl upp till ryttaren att rida fram höjningen om det är så att den inte har problem.

Hur svårt är det att vända dig till den person som du tycker beter sig fel, så får alla ta ansvar för sitt.

Hur svårt är det att våga stå för vad man tycker?

Jag talar i detta fall inte i egen sak, men du kan väl inte på allvar mena att jacko hugger?????????

jag skulle inte lägga mig i alls - det har du rätt i, men eftersom vi inte har fungerande moderator så lägger jag mig i.
För jag vill inte vara med i ett forum där folk går ur pga de ständiga personliga påhoppen.
...bara de senaste dagarna.
bobo
jacko
och nu jag - för gott.
jag vill inte vara i ett forum där inte alla får plats.

tack för mig.

Malinsky - självklart :love:

Ja, det var så hon använde det, men så sa hon också att jag kunde använda det för att både vrida rumpan i sidled (hon petade så att rumpan gick till höger och till vänster) svankade och skjöt rygg, för att även underhålla rörligheten iom att han satt så pass fast som han gjorde.. int´ vet´jag ;) Inget jag antagligen ska göra dagligen.. eller om hon sa att jag skulle göra det för att checka av.. hmm.. ska ta och ringa tjejjen igen mitt minne sviker.

Nej jag menar inte att Jacko hugger, var i hela friden gör du antagandet att jag vänder mig till henne specifikt, du gör precis där gör du det jag pratar om, - du går in i försvar för någon som inte behöver försvaras av dig själv, låt personer reda ut sinsemellan sina bråk isåfall. I just detta fallet i denna tråd menar jag att dock att det är ett faktum att Jacko, Axel och du själv aldrig drar jämt i trådar och att jag tycker ni kan pm:a varandra om detta. Det finns 100 andra personer som vill läsa trådarna för vad de är, istället för era personliga vendettor mot varandra. Det blir oerhört tröttsamt och idag fick jag helt enkelt nog.

Delvis kl

Vad jag tycker är synd är att "bara" för att det verkar vara agg mellan vissa, så finns det fler som är intresserade av vad som skrivs och då missar vi massor av bra och intressant information.. många skriver inte utan bara läser.. och då väljer en del att kliva av "bara för att" det kivas.. Jag sätter inom citat tecken, för det är inte "bara" alla gånger, man blir trött tillslut..

Om jag finge er att negligera surheter och påhopp, alla inräknade så skulle jag göra det, för jag vill inte mista någon utav er här.

Till tråden:

I övrigt kan jag säga att formen på Fazers häst ser ut att "räcka" till och med LA, ni får gärna säga för eller emot, för jag har egentligen ingen aning.. bara en känsla i maggropen:D

Oj, vad det händer saker medans man själv är på jobbet.

Det verkar som det är bråk på dressyr igen, vad trist.

Till TS, jag har med en häst som är lite svankryggig. Prova att se när du tömkör, hur han brukar sin ländrygg. Försök sedan få någon att filma när du rider, och se om det är någon skillnad.

Min är bra mycker svankigare än din.

Jag har varit tvungen att ägna mig åt annat än Buke under dagen idag, och har hitills fått fyra synpunkter på denna tråd. I princip går alla dessa synpunkter ut på att (nu kommer jag att "ta i", ber om ursäkt):

PÅ DRESSYR ÄR DET ETT FÅTAL ANVÄNDARE SOM I PRINCIP BARA LYSSNAR TILL SIG SJÄLVA OCH LÅTER GAMMALT GROLL KOMMA UPP I VAREVIGA TRÅD.

Detta leder till sandlådenivå, pajkastning och allmänt tjafs som säkert gör att andra användare blir avskräckta för att skriva här inne.

SHAPE UP!!

den längst upp ser bäst ut tycker jag men på nadra bilden så ser det ut som om hästen jobbar mer med bakbenen:bump:

Tack!

Nu kidnappar jag tråden bara pyttelite:D

Hästen är okej nu. Visade sig på blodproven att han har haft fästingsjukan så det är inte så konstigt att han varit skum. Skönt att fått veta vad det var.

Jag tycker din häst ser jättefin ut på bilderna.
Formen räcker definitivt för LA iallafall.
Jag tycker inte den ser speciellt framtung ut och om han nu gjorde det so what? inte ens de allra bästa ryttarna kan rida sina hästar i perfekt balans hela tiden så varför sätter vi de höga kraven på oss själva? Vi som inte rider 6-7 hästar om dagen, är naturbegåvningar och får rida hästar som är fantastiska. Jag är glad om jag får till 5-10 min per pass i hyfsad balans i arbetstrav. Ibland måste man faktiskt ta och kliva bak några steg och observera utifrån och inse att vissa saker är orimliga att begära, både av oss själva och av vårat hästmaterial. Man gör väl så gott man kan?

Som flera redan sagt så sitter du för mycket på rumpan det är bekvämt men inte särskilt effektivt. Om du har problem med ridsår så får du väl skaffa ett par sådana där vadderad cykelbyxor:D :D :D
Nej men allvarligt så kolla upp sadeln så den ligger i bra balans och att det är rätt storlek för dig. Min sadel är 18'' och jag är inte speciellt stor men tydligen har jag bred rumpa rider jag i mindre sadlar så är det svårt att sitta rätt och komma ner i sadeln och jag hamnar ofta på bakvalvet

varför sätter vi de höga kraven på oss själva? Vi som inte rider 6-7 hästar om dagen, är naturbegåvningar och får rida hästar som är fantastiska. Jag är glad om jag får till 5-10 min per pass i hyfsad balans i arbetstrav. Ibland måste man faktiskt ta och kliva bak några steg och observera utifrån och inse att vissa saker är orimliga att begära, både av oss själva och av vårat hästmaterial. Man gör väl så gott man kan?

:bow: :bow: :bow: Ja men precis!

I övrigt kan jag säga att formen på Fazers häst ser ut att "räcka" till och med LA, ni får gärna säga för eller emot, för jag har egentligen ingen aning.. bara en känsla i maggropen:D

Du har aldeles rätt, LA är den nivå vi tävlar på, och vid träning försöker vi oss på svårare rörelser, och lite mer samling stundtals, men styrkan finns inte riktigt än, men vi kämpar på!!

Angående tjafset så är det bara en jag ifrågasätter på ett lite hårdare sätt och det är S.

Eftersom hon påstår olika saker på olika ställen och faktist för det mesta blir sur så fort jag inte håller med henne utan har en annan åsikt.

Visst kan man ändra uppfattning och åsikter efter hand!! Absolut!!

Men då tycker jag att man erkänner det i stället för att komma med en massa bortförklaringar osv.
Det är min syn på saken, kanske inte korrekt, men det är så jag uppfattar de flesta tjafs som pågår här.

Det vore ju faktist skönt om det blev lite lugnare.

Ni kanske kommer i håg min ursäktstråd... den var menad som en ny start för alla, men den blev jag hånad och pikad för, en lång tid efter att jag bad om att den skulle låsas eftersom den oxå ballade ur, när vissa började att försvara sina betéenden, i stället för att bara be om ursäkt och börja om på nytt som var meningen med tråden!

Sen var det en del som tydligen inte tyckte att de hade något att be om ursäkt för och det var tråkigt oxå, eftresom de inte skrev ett pip i tråden överhuvudtaget!:( :(

Menar inte att hela Bukefalos skulle krypa till korset, för alla är inte stridslystna eller vad vi nu ska kalla det. Men det finns några som ganska tydligt borde ha känt sig manade, men som struntade i det..

Vi kan väl försöka vara lite ödmjuka i stället för att vara så prestigefyllda??

Vi kan väl ha vadslagning om hur länge det skulle fungera??

Vilken sund och härlig inställning du har!!

Tack för ditt inlägg och positiva anda!!:bow: :bow:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka