Är den för kort i halsen?

Sv: Är den för kort i halsen?

Men, vet du vad Jacko, vi som lägger ut bilder här får lära oss att tåla kritik!! Du måste det, precis som jag fick tåla din kritik angående min häst.

Missförstå mig inte nu!! Jag blev inte sur eller ledsen, utan tog det som kostruktiv kritik!! Vilket jag lärt mig att göra med all kritik som jag får på mina bilder.

Alla ser olika saker och de flesta kommentarer kan man faktist lära sig något av, du med!!

Det kan ju faktist ligga något i saker som man tycker är lite jobbiga att ta till sig...

Nu hann jag inte se din bild innan du tog bort den, eftersom jag var på jobbet, så jag vet inte hur din häst såg ut på den.

I första hand är det väl ryttaren som ska åstadkomma detta, men om det finns något fysiskt hinder kanske en massör kan hjälpa till?

Ryggen kommer upp i takt med styrka och längre stigläder och en sadel lite längre bak... kom jag på i går!!
KL* Tack allihop för era råd och funderingar!! :bow:

Nää, det var lite för enkelt!!
Men det underlättar i alla fall!!
Vi är på bättre väg än vi var i förgår!! :banana: :banana:

Att ryggen ska välva sig så mycket som hästen för stunden orkar och kan, är ju det som de flesta av oss strävar efter, vad jag förstått.

Så vårt mål är att ryggen ska upp och baken in så att framdelen kommer upp och vi kan piffa och puffa omkring och se proffsiga ut!!

*KL*

Om alla skulle tycka likadant så skulle ingen utveckling ske - då skulle det inte finnas något att diskutera - och det vore väl trist :crazy:

Men vuxna människor bör också kunna diskutera, och respektera att man tycker olika - utan att hamna i sandlådan! :angel:

/Cecilia :)

(som dock inte har följt "pajkastningen här på dressyr tidigare)

Men vuxna människor bör också kunna diskutera, och respektera att man tycker olika - utan att hamna i sandlådan! :angel:QUOTE]

Jaa a, det borde vi kunna...:crazy:

Är det ingen som hänger på vadslagningen?? ;)

Senast ändrad av en moderator:

2006-10-0712_08_0027.jpg

För att falla in i ordningen så säger jag det jag sagt tidigare, att hästen är mycket trevlig, och i jämförelse med bilder från (förra året tror jag rent av -tiden går fort) så har ni kommit flera steg framåt, du har verkligen fått upp honom i formen (kritiken i förra årets tråd tror jag) och han är balanserad.

jag har egentligen inget att tillägga annat än att får du koll på din sadel och hur du sitter i den, dvs mer i lodplan, så tror jag de sista bitarna faller på plats automatiskt. du sitter inte bra i nuvarande sadel, så att hästen går så bra som den gör på denna bild säger mig det jag tycker jag behöver veta för att säga att resten fixas om du åtgärdar sadeln.

som jag sa sist - trevlig Herre - verkligen.

Tack Mackan!!
Vi kämpar på Linus och jag!! Hej o hå!! :banana:

Tror att det blev bättre med sadeln igår, när jag flyttade bak den och längde lädren.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 739
Senast: KesoNeso
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 474
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka