Sv: Nacken som högsta punkt
Tack så mkt!
Hennes farfar är Robin Z och morfar är Neapel 626.
Föräldrarna är inte kända och hon var egentligen ett litet misstag, så därför har hon gråa papper men med full stam.
Vad roligt att höra dessa ord för jag har nämligen inte haft det lätt med denna dam.
Hon har varit otroligt spänd och haft en rejäl underhals så jag har varit orolig för att belasta hennes rygg när hon inte riktigt var redo för det.
Jag la faktiskt in travbilden för att visa vilken otrolig skillnad det blev, själv upplevde jag inte den som bra när jag väl satt på. Men du har rätt, hon arbetar fint med benen. Dock är tempot något överilat och jag hänger inte riktigt med uppepå.
Här syns det att hon har en ordentlig underhals men knappt något alls på överdelen(i våras):
Här en bild från kurs för samma tränare i juni. Det var första gången jag red för tränare öht:
Inte så bra kvalite på ridningen men den visar iaf att vi har färdats långt
Nu undrar jag en sak.
På den senaste träningen(den jag visar bilder från i tidigare inlägg -röd tröja) fick vi kämpa ett litet tag innan vi kom till den avslappning som syns. Men sen dess har jag jobbat hemma och lagt in lite sådant arbete och det är precis som att hästen säger :"Äntligeen." För hon blir som en degklump som följer mina skänklar så väl och öronen tippar lite ut åt sidorna och hela hästen (från ryttarperspektiv iaf) får ett sånt lugn över sig.
Och detta kan alltså ske efter en travfärd i 190 om ni förstår hur jag menar.
Vad är det som händer med henne? Är det något som jag stimulerar till? Hon har ju själv kunnat välja att gå såhär förut men då har det inte passat sig.
Jag är mkt glad men samtidigt nyfiken på vad som händer.