Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Har läst en del trådar i ämnet, någon tråd t o m urartade för att någon vågade kalla sig rutinerad utan att kunna rida på rätt sittben -...
2
Svar
28
· Visningar
2 214
Senast: Jeeves
·
M
  • Låst
Dressyr Jag , Amanda , ska tävla imorgon :eek: Jag har inte tävlat på typ 2 år och hästen ja ska tävla har jag ridit två gånger innan :o hehe ^^...
Svar
3
· Visningar
778
Dressyr Fick ett tips av en bekant att en utländsk kändistränare skulle komma till ett ridhus rel. nära mig. Eftersom jag kollar på allt, så...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 691
Senast: kopparberg
·
H
Dressyr Jag ska ev. åka på en dressyr clear round om 2v. står som reserv. Tänkte bara höra, min pålla har mugg på ett ben, men det borde inte...
Svar
8
· Visningar
915
  • Låst
Dressyr På söndag ska jag rida klubbtävling. det nya LB:1. Någon som har lite tips? Ger det högre poäng om jag rider i kavaj och hela...
Svar
7
· Visningar
952
J
Dressyr När jag rider min underbara lilla kille i höger varv så går han jättebra MEN när jag byter till vänster varv blir han som förbytt..Han...
Svar
16
· Visningar
1 546
Senast: mijan
·
F
Dressyr De senaste gångerna har jag ridit LB på 65-70 %. Jag tränar på LA-nivå hemma. Säker i förvända, skänkelvikning men dock inte i...
2
Svar
20
· Visningar
2 241
Senast: Tulip
·
Dressyr Hur fungerar det när man startar ungponny (i detta fall B/C-ponny med överårig ryttare) i en dressyrklass? Finns det ngt motsvarande avd...
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: Paxido
·
Dressyr Min häst har svårt att fatta höger galopp och fattar ofta fel. Kan jag göra något innan eller i fattningen för att underlätta för honom...
2
Svar
33
· Visningar
7 792
Senast: ecila
·
Dressyr Hur tränar man bort det? Vilka övningar är bra för att få en renare galopp? Min häst har börjat tendera till att galoppera i fyrtakt när...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: Cowabunga
·
L
Dressyr Har hört och läst att vissa tar nåt sorts "band" och binder ihopa sadelgjorden och stigbyglen och på detta sätt (givetvis) har fått en...
2
Svar
33
· Visningar
3 702
Senast: Nicki
·
Dressyr Jag har en frågeställning som ni gärna får diskutera kring! Det har ju varit en del diskussioner kring hurvida hästen kan jobba...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 543
Senast: emma-vsm
·
T
  • Låst
Dressyr Till våren tänkte jag börja tävla vilket jag aldrig gjort förut. Jag vill ha en massa dressyrtävlings-regler! När får man tävla vad...
Svar
4
· Visningar
922
F
Dressyr Hur ser man på en häst som är svankryggig om den arbetar på ett korrekt sätt med bäcken, länd och allt vad det nu är som ska kollas, när...
Svar
12
· Visningar
1 173
Senast: emma-vsm
·
W
Dressyr Har i tidigare trådar läst mycket om hur man ska påverka hästens bäcken med hjälp av sitt eget. Även att man inte ska lägga vikt...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: Walk on top
·
A
Dressyr Kommer nån ihåg att jag frågade om hjälp med skänkelvikningar? I vilket fall som helst, så har vinu kommit igång med dem, nu har jag...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: stranger
·
Dressyr När jag rider i paddock har hästen bra framåtbjudning i galoppen, och kan korta galoppen väldigt mýcket, nästan galoppera på stället...
Svar
10
· Visningar
1 478
Senast: flashlight
·
Dressyr Hej Jag undrar en sak här och undrar om ni kan hjälpa mig!? Mitt sto rids och tränas främst i dressyr, vi tränar för a-tränare och vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 394
Senast: trygga_rut
·
H
  • Låst
Dressyr Eftersom det är på tal med att man kommer kanske införa en lag om att man måste ha hjälm på sig när man rider, då kommer alltså hatten...
2
Svar
21
· Visningar
2 044
Dressyr Nu har jag varit och tittat pa Spanska Ridskolans uppvisning, vilka otroligt fina hingstar! :love: Med tanke pa hur latt de utforde...
Svar
2
· Visningar
1 401
Senast: ecila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka