Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur mkt skrittar ni era hästar på tygeln/med korta tyglar? Jag brukar nästan bara skritta på lång tygel, han har en väldigt bra skritt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 699
Senast: Mys
·
F
Dressyr När jag ser tävlingar (vilket inte är så ofta numera i of s ) och träningar så reagerar jag ofta på att hästar som har fin luftig trav...
Svar
19
· Visningar
1 672
Senast: Totola
·
S
Dressyr Ja, en liten fråga i all välmening bara. Ofta när man ser människor som tävlar dressyr och rider i trav, så lutar de sig jättemycket...
2
Svar
38
· Visningar
3 950
Senast: blohme
·
B
  • Låst
Dressyr är de någon som kan hjälpa mej att förstå dressyren lite bättre? jag har ett varmblod och jag skulle vilja börja tävla i lite dressyr...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: break_a_leg
·
A
Dressyr Alltså jag har en nordsvensk, som jag är lite intresserad av att i framtiden börja tävla lite dressyr på. Jag är inte intresserad av att...
2
Svar
24
· Visningar
1 913
Senast: LillaGeisha
·
Dressyr Har varit iväg två gånger nu och tränat dressyr på Limman och vi har redan haft ordentliga aha-uppleverlser bägge gångerna. Jag trodde...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: orion_x
·
C
Dressyr Hej! Vet inte om tråden ligger helt rätt men den får väl flyttas annars! Tänkte mest höra lite olika åsikter om vilka bett man bör...
Svar
15
· Visningar
1 600
Senast: cosmopolitan
·
L
Dressyr Hej kära dressyr-folk! Jag undrar följande: I träning övar jag ibland öppna & sluta i galopp. Tycker att det samlar hästen på ett...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 994
Senast: flashlight
·
  • Låst
Dressyr Fick ni några nya intryck? Blev själv besviken av att han fick väldig tidspress från arrangören.
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Har et trakhener sto som korsgalopperer, båda varv. Hon ¨kan ochså göre det under longering. Vad kan dette bero på? Några övninger som...
Svar
1
· Visningar
815
Dressyr Hur får jag hästen att bli mindre skänkeldöv på vänster sida?
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: Koppen
·
P
Dressyr Jag har inte tränat dressyr så väldigt länge, rider för tränare en gång i veckan sedan ett år drygt. Jag har ett sitsproblem som jag...
Svar
6
· Visningar
1 241
Senast: Pirat
·
F
Dressyr i söndags så debuterade jag och pållen på tävlingsbanorna, dock bara i en L B:1! Är i slutändan jättenöjd med pållan som gjorde sitt...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Frieserhäst
·
N
Dressyr En i mitt stall rider på kandar praktiskt taget hela tiden. Ska man inte variera så hästen får ridas lite på "vanligt" bett med? Eller...
Svar
10
· Visningar
1 072
Senast: Pirat
·
S
Dressyr Jag har en fråga om dressyr vad man ska rida på för bett? Alltså vad man ska rida på? I de olika nivåerna? Kan man rida på "vanligt...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Sippus
·
C
Dressyr Är det någon som råkar ha några program i närheten och har lust att kolla vad det är för maxpoäng i LA3 och LA6??
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Choklad
·
  • Låst
Dressyr Är väldigt osäker på vart denna tråd ska ligga, men jag provar här.. Hur gör man när man ska räkna om dressyrpoängen till procent?
Svar
4
· Visningar
4 786
Senast: Oliven
·
H
Dressyr Min häst blir ganska ofta stel i vänster galopp. Ibland är han jätte mjuk och helt perfekt.. Men vissa gånger är han stel som en pinne...
Svar
9
· Visningar
1 365
F
Dressyr Hur gör ni när ni får ert protokoll efter ritten och ni inte har samma åsikt som domaren om er ritt? Blir ni sura å skyller på att...
2
Svar
33
· Visningar
2 397
Senast: Tramptass
·
Dressyr Kan väl vara bussiga o avlägga rapport ikväll- avis:o Oxå jmfa hur de tyckte att ritten var i sin känsla o i domarens ögon. Heja...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
21 723
Senast: Narcissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar