Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Det var tydligen ganska dålig standard, de hästar som gick stadigt öht fick således bättre än de som inte gjorde det. Det är mer att titta efter som domare än näsans placering vettu.

Men va bra! Fråga henne då varför hästar bakom lod och allt vad det nu var fortfarande premieras när hon dömer :idea:

I lagklassen var det flera som fick nerdömt pga formen, såg det själv.

Han som dömer på hög nivå är mindre rädd för att använda hela skalan.2-8

fast domarna var ju rätt oense på många ekipage i lagklassen. såg ju alla domarsiffror själv (räknade :D) och det skiljde en hel del, och det var inte alltid samma som låg högst. nu ser ju domarna iofs lite olika saker, men det som förvånade mig var att det ändå skiljde såpass mkt mellan domarna på de allmäna intrycken.....

Jag tävlade KM på botkyrka i söndags. Vann mina klasser, LB:1 och LB:2. LB:1an kändes jättebra. Hästen var lätt och fin och väldigt lagom glad. I 2an vad han trött... Jag satt dock snett i Lb:1an :devil:!! Så jag fick massor av avdrag på det.. tyvärr.. 53% i 1an och 57 i 2an. Kändes väl ganska så rättvist. Det var första gången jag tävlade dressyr så jag är nöjd.

Sedan är det programridning den 20: onde, den ska jag vara med på och förbättra mig :D

http://s81.photobucket.com/albums/j...urrent=P1013858.jpg&refPage=&imgAnch=imgAnch1 Glad häst

http://s81.photobucket.com/albums/j...urrent=P1013869.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch2 LB:2

Senast ändrad:

Åh, kul! Vad red du för häst? Jag tror inte jag såg dig tyvärr. Det vart rätt stressigt mellan klasserna när ni på hästar kom. Fast jag kanske red fram samtidigt som dig eller nåt :D. Skoj med vinsten!

Jag red på Maserati, en ganska liten mörkbrun häst med stjärn, och startade sist i vår LB:1. Jag var på framridningen när du och någon till kom in till framridningen och jag tyckte att jag kände igen din fina ponny och när jag läste här så kopplade jag :D

*kl*

Var placerad i 120 hopp i går med Hille och var tvåa i 110 idag, känslan var fantastiskt med tanke på att det var över ett år sedan jag hopptävlade på honom och domaren tyckte det såg väldigt bra ut så min känsla stämde överrens;)

120 m passage? 110 km/ i ökad galopp?

Förstår inte? Eller har ni lydnadshopp på över en meter i dressyrprogrammen hos er? :idea: Har ni fortfarande lydnadshinder?? Trodde det var utdött.... :rofl:

;)

120 m passage? 110 km/ i ökad galopp?

Förstår inte? Eller har ni lydnadshopp på över en meter i dressyrprogrammen hos er? :idea: Har ni fortfarande lydnadshinder?? Trodde det var utdött.... :rofl:

;)

Här har vi en hel bana full med lydnadshinder , själva dressyrprogrammet utförs emellan de båda manegerna :angel:

haha, bara sådär i farten så river man av ett dressyrprogram, härligt :)

Grattis i alla fall!! Tvåa i 110 är inte fel, inte placerad i 120 heller för den delen :o

:bow:

*Lånar knapp*
I lördags red jag en lokal ponnytävling på Vällingby. Vann första klassen (LC) på 70% och kom tvåa i andra klassen (LB) på 64%. :banana:

Jaha, då skall jag ta och bekänna min stora bedrift. Red igår LC:1 på klubbtävling på ridskolan. Och kom tvåa! Whii:banana: åttonde gången jag red det bövlans programmet ( sjunde tävlingstillfället tror jag eller möjligen sjätte) och har hittills kommit sjua alla gånger utom en då jag kom fyra. Tror jag.
Så det känns riktigt bra att all sitsträning och alla slitiga lektioner för en kompis har gett resultat! Sen har jag förstås styrketräning och Sally Swift att tacka för en massa... :D

KL...

Jag har bestämt mig för att en av mina hästar ska bli dressyrhäst eftersom han är väldigt trevlig att rida på marken och han stressar upp sig så på hopptävlingar (sen har ju förståss matte blivit lite fegare med åren. ;)). Vi var iaf ute på vår första tävling igår och fick 60% i lätt B:2. Jag är nöjd faktiskt och dessutom mer taggad än ever. Har tävlat Lätt A:4 på häst innan och FEI på ponny så jag känner mig rätt hemma fastän många år i hopp och fälttävlanscirkusen. :)
Här är en film från igår. Kommentera hemskt gärna om ni har något konstruktivt att säga. Som sagt var det hans första dressyrtävling och han spänner sig oerhört lätt och stressar iväg. Men vi tränar på.
På lördag är det tävling på Bollerup. Ska bli roligt.

http://smg.photobucket.com/albums/v...ew&current=Film.flv&refPage=&imgAnch=imgAnch1

Senast ändrad:

Placerade mig 2:a i dag i Lätt A:1, med 64.5%. Känns skönt efter förra helgens sågning...... Hästen kändes bra och det flöt på utan missar. Kollade lite på blommorna men höll sig på plats. Tråkigt att det inte är några flera tävlingar i år.....

Senast ändrad:

kl

Jag har ridit två dressyrtävlingar idag.

1. LA:2, KM hemma.
Kändes väldigt jämnt och stadigt, inga missar. Traven kanske ngt sämre än "normalt" (kunde det bero på att ryttaren glömde att andas? :angel: ) däremot bättre mellantrav än annars fick en 7a :banana:
Hästen skrittade tom riktigt bra för att vara han, och galoppen var jättefin :love:
Fick 69,77% och seger i klassen :bump:
Domaren tyckte att han var väldigt fin, och att vi för att komma vidare skulle jobba på att få honom ännu mera bakifrån och lättare fram och en lite öppnare form och länge hals, vilket jag helt håller med om och det är det vi jobbar med :)
Tyckte i allmänhet att domaren dömde bra, och jag kunde hålla med om de kommentarer jag fick.

2. LA:4 lokal tävling
Här gick hästen ännu bättre, med bättre bjudning och en lite högre och öppnare form med längre hals. En liten miss bara i upptagn efter ökade galoppen, men annars riktigt bra, tyckte jag. Kände att jag hade tryck i hästen utan att han blev spänd eller springig. Kändes som om vi borde fått minst 65%...
Det mest positiva var faktiskt mellantraverna, här bjöd hästen för första gången på riktigt, sög framåt och längde riktigt bra (även om det inte räcker riktigt hela vägen fram ännu).
Tyvärr var den domaren inte alls av samma uppfattning, utan h*n ville se ihopkrullade hästar med bakbenen hemma i stallet :smirk: så vi fick 61% och utan placering :eek: för första gången på 14 tävlingar :mad:
och ändå var det en domare som jag ridit för flera gånger och (då) fått vettig bedömning av...

Men jag firar fortfarande att vi totalt fick 2 sjuor på mellantrav idag :banana: och är väldigt nöjd med hästens och mina insatser :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 226
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar