Sv: Alla som är ute o tävlar idag....
kl
Jag har ridit två dressyrtävlingar idag.
1. LA:2, KM hemma.
Kändes väldigt jämnt och stadigt, inga missar. Traven kanske ngt sämre än "normalt" (kunde det bero på att ryttaren glömde att andas?
) däremot bättre mellantrav än annars fick en 7a
Hästen skrittade tom riktigt bra för att vara han, och galoppen var jättefin
Fick 69,77% och seger i klassen
Domaren tyckte att han var väldigt fin, och att vi för att komma vidare skulle jobba på att få honom ännu mera bakifrån och lättare fram och en lite öppnare form och länge hals, vilket jag helt håller med om och det är det vi jobbar med
Tyckte i allmänhet att domaren dömde bra, och jag kunde hålla med om de kommentarer jag fick.
2. LA:4 lokal tävling
Här gick hästen ännu bättre, med bättre bjudning och en lite högre och öppnare form med längre hals. En liten miss bara i upptagn efter ökade galoppen, men annars riktigt bra, tyckte jag. Kände att jag hade tryck i hästen utan att han blev spänd eller springig. Kändes som om vi borde fått minst 65%...
Det mest positiva var faktiskt mellantraverna, här bjöd hästen för första gången på riktigt, sög framåt och längde riktigt bra (även om det inte räcker riktigt hela vägen fram ännu).
Tyvärr var den domaren inte alls av samma uppfattning, utan h*n ville se ihopkrullade hästar med bakbenen hemma i stallet :smirk: så vi fick 61% och utan placering
för första gången på 14 tävlingar
och ändå var det en domare som jag ridit för flera gånger och (då) fått vettig bedömning av...
Men jag firar fortfarande att vi totalt fick 2 sjuor på mellantrav idag
och är väldigt nöjd med hästens och mina insatser