Sv: Alla som är ute o tävlar idag....
KL
Grattis till alla som det gått bra för!
Jag har också varit ute och luftat tävlingsoutfitten i helgen med min galna häst
Min häst var väldigt spänd och väldigt väldigt framåt (=dålig komb). I MsvB:3an var det en livsfarlig pall som försökte äta upp honom vilket resulterade i massa bus och ca 2 steg högeröppna. Sen var det livsfarliga streck på banan också (startade först) som man absolut inte kunde kliva över, vilket innebar att det enkla bytet vid X blev en halt och sen hopp över strecket och sen ny galopp.
Men domaren gillade oss trots allt, fina kommentarer. En stor blandning mellan 2or, 3or och massa 8or gav iaf 64% och en femte plac.
Skulle starta först även i nästa klass, en MsvB:4, så jag tänkte rida fram lite innan prisutdelningen. Men det tänkte inte hästen. Han var totalt inställd på ärevarv i ökad galopp. Så den framridningen blev mer att försöka få honom att kunna galoppera i något annat än studsig bock-galopp.
Kommer in för prisutdelningen och det funkar jättebra tills alla börjar röra på sig. Då blir min häst knäpp. Upp på bakbenen och bockar och studsar. Vi går ut utan ärevarv, det är hans straff för han älskar att få galoppera ärevarvet.
När jag kommer in på banan nästa gång för att starta så är det som att sitta på en bomb och undvika explosion. Mamma höll för ögonen på läktaren, var säker på att han skulle öka genom en vägg eller så. Han ligger på och går på helspänn men håller sig relativt på mattan. Inga stora missar men inget bra helhetsintryck direkt heller. Vi blev iaf 3e plac med en bit över 62%. Kommentar var ungefär "Häst med mycket bra gång och utstrålning. Tyvärr spänd för dagen". Minst sagt, ja
. Den prisutdelningen tog jag utan häst iaf!
Är väl inte direkt nöjd med dagen men är ändå glad över att ha kunnat rida honom när han är såhär, ifall det skulle hända igen.
Och så mkt kommentarer vi fått om galna Amiral-hästar så kan jag ju alltid bara skylla på generna