Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Kul för dig:bow:
här får en annan stackare hålla sig till på sin höjd-träning:crazy:

jag såg dig, för jag satt i sekretariatet från klockan 12, tillsammans med Love*laika :D

*knapplån*

Idag så tävlade jag för första gången i mitt lååånga (:) ) liv i dressyr. Jag passade på att debutera i LA1an hehe.. ska man gå så ska man gå med stiiil hehe

Fick ihop 62,97% på den ritten och blev trea! hihi den var inte väntat kan jag lova =)

Ahaa! Men jag kom ju och visade vaccination och sånt typ vid 9, sen var jag inte där något mer. Fast du kanske såg mig någon annan stans än i sekreteriatet?

Var också på UBRF och kollade, var hästskötare till P från Enskede :)
Du och din häst är ju så himla fina :love: Grattis, grattis!

Edit: Det fanns en smart bukare vid framridningen, och efter vad mina öron snappade upp diskuterades det bakbensaktivitet och om hästarna gick på tygeln. Man lär sig något varje dag. :D Någon som känner igen sig?

Senast ändrad av en moderator:

KL

Grattis till alla som det gått bra för!
Jag har också varit ute och luftat tävlingsoutfitten i helgen med min galna häst:crazy:

Min häst var väldigt spänd och väldigt väldigt framåt (=dålig komb). I MsvB:3an var det en livsfarlig pall som försökte äta upp honom vilket resulterade i massa bus och ca 2 steg högeröppna. Sen var det livsfarliga streck på banan också (startade först) som man absolut inte kunde kliva över, vilket innebar att det enkla bytet vid X blev en halt och sen hopp över strecket och sen ny galopp. :angel:
Men domaren gillade oss trots allt, fina kommentarer. En stor blandning mellan 2or, 3or och massa 8or gav iaf 64% och en femte plac.:)

Skulle starta först även i nästa klass, en MsvB:4, så jag tänkte rida fram lite innan prisutdelningen. Men det tänkte inte hästen. Han var totalt inställd på ärevarv i ökad galopp. Så den framridningen blev mer att försöka få honom att kunna galoppera i något annat än studsig bock-galopp.
Kommer in för prisutdelningen och det funkar jättebra tills alla börjar röra på sig. Då blir min häst knäpp. Upp på bakbenen och bockar och studsar. Vi går ut utan ärevarv, det är hans straff för han älskar att få galoppera ärevarvet. :devil:

När jag kommer in på banan nästa gång för att starta så är det som att sitta på en bomb och undvika explosion. Mamma höll för ögonen på läktaren, var säker på att han skulle öka genom en vägg eller så. Han ligger på och går på helspänn men håller sig relativt på mattan. Inga stora missar men inget bra helhetsintryck direkt heller. Vi blev iaf 3e plac med en bit över 62%. Kommentar var ungefär "Häst med mycket bra gång och utstrålning. Tyvärr spänd för dagen". Minst sagt, ja :D . Den prisutdelningen tog jag utan häst iaf!

Är väl inte direkt nöjd med dagen men är ändå glad över att ha kunnat rida honom när han är såhär, ifall det skulle hända igen.
Och så mkt kommentarer vi fått om galna Amiral-hästar så kan jag ju alltid bara skylla på generna :idea:

Jag kommer ihåg att dåvarande ägaren inte vågade galoppera på ärevarvet. Jag drog på bra:D

Haha, ja han är som han är:)
Vi som alltid brukar gasa på ordentligt, men den här gången var det inte någon mening med att ens testa. Bäst att gå ut innan det händer ngt :angel: Jag har nog börjat bli gammal och klok!

*kl*

Träningstävling imorn, förväntar mig dock inget för han har varit en riktig apa att rida hela veckan :crazy:

*KL*
Vi har minst 2 bukeryttare som tävlar i södertälje idag.
Hoppas att det går bra, men även att min klubb även tar hem finalen.

Det gick riktigt bra! 60.32%!

Dock dog han igen så fort han kom in på banan så jag fick driva till vansinne :crazy:

"suckar"

Jag måste gå på mental träning. Framridningen var toppen, men när jagkom in på banan så sjönk jag ihop, och undrade vad jag hade där att göra. Man kan inte tävla med den inställningen. Dessutom blev hästen skräckslagen av en solstrimma och av speglarna.

Jag red ett jämnt program, med rena byten.:) Han var väldigt känslig och fin, tyckte det var kul. Dock är han trött nu.
Men hade en rejäl miss. Efter ena mellangaloppen, när jag satt till för att minska så gick han ner i trav. Fattade förvänd (det blir så i programmet)för att efter 2 språng byta till rätt. Det kostade många poäng.

Sedan fick jag 5 på ena ökade traven, den sista,så lågt ska jag inte ha, men domaren tyckte jag slarvade med upptagningen, kanske var han nog lite låg i formen.

Jag fick "skäll" för att han var lite låg i formen vid några moment, och det kände jag även när jag red, men han var rätt i lod, och med bakifrån. Men jag tror att det drog ner helhetsintrycket.

Generellt är det mycket stångridning, medföljande sänkta ryggar. Det är märkligt att sådant premieras, med det är väl det som är dressyr, man vet inte vad domaren vill se.....

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar