Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Jag tävlade henne som ponny upp till FEI med vinster och placeringar.
Sista året hann jag rida ett SM-kval med 0,25% under kvalgränsen, sen blev hon sjuk och missade resten av det året.
Men nu gör hon come-back igen, efter ett års konvalecens och dessutom utdömning :bump:

Även jag var med på samma tävling som du ;)

Red LB:3 på 57,7 %. (kom i alla fall inte sist :p )
Först var jag inte nöjd alls. Han var HEMSK på framridningen.
Lite för mycket "vagns-häst" :angel: Ville inte bära och böja, bara springa... :eek:

Jag hade världens träningsvärk i hela kroppen efter en vild möhippa på "Boda Borg" dan innan :crazy:

Väl inne på banan gick det lite bättre och när jag sen kom hem och tittade på videon så var det inte så illa som jag trodde.
Men vi har SÅ mycket att träna på, både han och jag.

*KL*

Nu har jag fått något knasigt ryck och ska visst tävla... :o
Har hittat två LA:1or jag vill rida och mailat o frågat om jag får åka o rida en annan nästa helg, om det fanns plats för efteranmälan.
Herregud, varför börjar jag alltid när säsongen är slut? :D

Jag har mailat o hört om det går att efteranmäla sig till UBRF och de andra är Farsta och Sorunda, LA:1 överallt :)
Känns bättre att rida program där det "händer" något, spänner han till så har jag iallafall en chans genom att rida skänkelvikningarna m.m.
Dessutom sitter det programmet så djupt inne i mig. Det är ju mest för att han ska få komma ut och få rutin men vi kan lika väl få rutin i LA:1 som LB:1 tycker jag.

*kl*

Så har vi varit på dressyrtävling igen. Denna gången en LA:4.
Känsla: seeeeegt, inte ett steg i ärlig bjudning. det enda som kändes bra var bakdelsvändningarna + ryggningen, samt galoppökningens första hälft. (galoppprogrammet iofs bättre än LA:6an förra helgen)
Enligt de som såg (bla min tränare) såg det dock väldigt trevligt och bra ut, tur att känslan ibland kan vara sämre än intrycket andra har :)

Domaren: gillade ritten, gav 67 % som blev en andra plats i klassen (endast slagen av den jag verkligen hade velat slå....morr) men med tanke på den dåliga ridkänslan jag hade var jag glad att jag fick ngra poäng öht :D

Roligast: att galoppera hem genom skogen :bump: då var hästen fin och bjöd, synd att man inte hade den känslan inne på banan....

Kl

Jag var också på BRS idag men red bara LB:2. Min häst var fin på framridningen men segade ihop totalt som vanligt inne på banan. Jag har kommit fram till att det antagligen är så han reagerar när det blir för mycket att ta in, istället för att flippa ut stänger han av... Han gjorde väl nästan vad jag bad om, men oengagerat och segt. Dåliga poäng, dock ganska trevlig kommentar av dommaren i slutet. Jag vet ju att det skulle gå ljusår bättre om jag kunde få han lika lyhörd inne på banan som på framridningen och hemma...

Jag håller dock helt med dommaren om omdömena, det var min känsla också. Segt rakt igenom. Mitt sällskap tyckte dock att jag skulle ha fått bättre på min sits, men höll med om övrigt i protokollet.

Jag antar att det bara är att fortsätta och åka ut så mkt som möjligt. Ska vara med i KM om 2 veckor, ytterligare 2 veckor senare är det en LA:1. Sen får jag hoppas att det är några klubbtävlingar så att jag kan hålla igång lite i vinter.

I betyget för sitsen ingår väl ryttarens inverkan, även i LB?
Om hästen inte bjuder- sämre sitsbetyg.

Om du lär dig "bollsätet" istället så behöver du inte använda sk. för att bibehålla tempot.

Idag var jag på Botkyrka. Kom tvåa i LC:n på 69,63% och sen precis utanför placering i LB:n på 60,94% (hann inte rida fram så det vart vääädligt spänt :D)

Ge mig ett halvhalt säte för det funkade fan inte igår när jag var och tävlade :(

Mitt stora sto har jag fått igång mer nu särskilt i traven men vaddå halvhalter??? hon ångade på som ett lokomotiv redan på framridningen, ett tusen ton i handen. Traven var visserligen mkt mer upp i luften än vad den varit innan mer energisk och mer tryck, men man måste ju klara av att rida i det oxå vilket inte jag gjorde..... Galoppen var för ovanlighets skull enkel att rida nu :confused: Lika bra jag tyckte jag red på förra tävlingen lika pissdåligt red jag igår, fick en hel del missar då såklart allt åt vänster fungerade inte. öppnor och slutor eftersom inga halvhalter gick i genom. Ett enkelt byte är det med och där bytte hon precis innan jag skulle ner i skritt , sedan bytte hon galopp 2ggr på sista uppridningen. Msv B:2 57,? %

Hille i samma program, red först i klassen , assur och spänd gick inte framåt utan bara uppåt och helt markskygg helt plötsligt för dom där linjerna dom vältar. Stack i ena bytet, orent då, bytte oxå galopp på sista uppridningen , undrar vad jag höll på med där eftersom båda hästarna bytte galopp :confused: Red inget bra alls ,höll i honom för mkt, oflätad, långhårig som en nallebjörn och sur fick han otroligt nog 63.7% vilket om jag skall jämföra med hennes 57 så fick han nog för mkt eller hon för lite :confused: Dom borde varit närmare varandra åt det ena eller andra hållet.

Nu är det hopptävling härnast :)

Har du oxå en bulldozer:D
Min börjar med att inte kunna skritta ens på lång tygel- bråttom, bråttom o har väldans svårt att vänta på mig.
svårt när de inte är så till vardags.

Det är i de lägena som min tränare vill att jag ska ta tillbaka mkt o snabbt- så att hon stampar till o sen l ä t t.
Tempoväxlingar funkar oxå- ibland.:crazy:

Jag har ett ånglok ibland när det är dags att tävla, att han sen slår på sin anti-halv-halt-knapp gör ju inte saken mycket bättre :angel:

Hej heej;) jag var ute och tävla på BHSK i lördas. då kom jag 4
på LB:1 jag hade också min LA: debut och då kom jag också bra till:D Fick 8:or på skänkelvikningarna:D så det var en kanon helg:love:

Var hos MÄRK i går och vann en LA:1 på 71,4 %:banana:

Måste få skryta med domarens slutkommentar.....

Mkt trevligt ekipage. Häst med god jämnhet & takt. Stabil ritt, flott tempo. Målmeveten, koncentrerad ridning. Glad häst ! All lycka !

Kul med lite positiva kommentaren för en gång skull......

*KL*

Var och red en LB:1, det var KM, hästen gick hyffsat och jag red hyssat, men inte 100% någon av oss. Men så kom vi till mellangaloppen, det började riktigt bra så jag tryckte på liiiiiiite till, då gick han taket, den var en rejäl bock och jag var så nära att landa på sargen, men av ren viljestyrka så satt jag kvar, jag vägrar ramla av inne på en dressyrbana :mad:, sen så in min korkade tjurighet skulle jag minsann forsätta utan att lägga en volt och ta -2, så det blev lite taskig trav eftersom vi var inte riktigt i balans så det blev fel galopp i två språng innan jag bytte till rätt i nästa galopp. Det hade betygsmässigt lönat sig med tagit -2 :crazy:

Inser att jag måste nog alltid rida två klasser nu har han lagt en bock i mellangaloppen 5 tävlingar av 6 i första klassen...:o (och en gång hoppade han dessutom ut.... :p :o :p )

'Hade skoltävlingar i helgen.. utbytes sak mellan några skolor i sverige. Rider ridskolehästar, framridning typ 15minuter sen in i ridhus och rida Lb:1an.. Man känner altså inte hästen och så..

På uttagningen i fredags gick det bra, hade ett par småmissar men en hyfsat trevlig häst. Det blev ca 65% och en 2a plats.
På söndagen fick jag en helt förjävlig häst, den var troligen halt (eller gick 3taktigt som ridläraren sa till mig innan :devil: .. jotack ) och hade nog inte blivit riden ordentligt på väldans länge. Blev dock fin mot slutet, även här typ 65% och en 5e plats. Vårat lag vann dock :) Efter att min kompis ridit på 80% !!!!

Det protokollet var helt sjukt!! 5 st 9:or, 3 7:or, 1 6:a och resten 8:or.

Ni verkar ha haft lite rörigt på er tävling! :crazy:
Det som ni gjorde bra måste ha varit ganska bra i alla fall, ni fick ju bra poäng trots lite missar!!:bow:

Men du vet, det är bara på't igen!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar