Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Fy 17 !
Vad fick du totalt?
Är det Aristokrat Pan som slog mig med en noslängd för 2 år sen?

Ja det är det! Fast jag hade inte honom då. Vad menade du med vad jag fick totalt?

Menar du att du fick den total%?
Fy fabian vad fubbit:D ska börja med frimärken istället.
Vad fick 2:an o 3:an?

Första dagen blev jag tvåa, ett poäng efter vinnaren som hade ca 77%. 3an hade väl 73 ca.
Idag blev jag 3a, 1p efter 2an och 2p efter vinnaren.
Kollade lite vad andra fick jämfört med vad de brukar få, och på vissa låg hon lite högre, på andra lägre än normalt.
Jag tycker själv att mina procent känns väldigt höga, däremot så har han gått framåt mkt sen tidigare i år, främst galoppen och så har han blivit lite lydigare :) så det är ju svårt att avgöra.
Ökningarna jag fick nior på idag kändes som mina bästa ökningar och mkt bättre än de ökningar jag fått nio på tidigare! Men det känns ju bra att ha ett SM-kval på över 76% till nästa år :angel:

Grattis! Kände för en pizza när jag kom hem också..men det blev en sallad istället. suck

Om det är den Aristokrat Pan som varit på våra tävlingar så var du säkerligen värd poängen. :)

Jag tycker det är jättekul att domarna faktiskt VÅGAR använda poängskalan mer vilket denna domaren verkar göra!! Det är så trist när vinnaren i msv vinner på 64% fan det är ju knappt godkänt egentligen och inte ens ganska bra som 7 står för :crazy:

Var det ni som hade tävlingarna idag? Isådanafall kan jag passa på att säga att det var bra ordnat och jättetrevligt!

Var det ni som hade tävlingarna idag? Isådanafall kan jag passa på att säga att det var bra ordnat och jättetrevligt!

Nej, vi har ett sommarmeeting varje sommar och har haft Aristokrat Pan med ett flertal gånger under dessa tävlingar. Och av vad jag har sett där så var ni säkert värda poängen ni fick idag. :D

Häromkring skulle dressyrdomarna inte skita på flera dagar efter att ha gett så höga poäng till någon så snåla är dom med poängen.

vi har åxå varit ute på dressyr i helgen, samma tävling som flera andra här (fast jag lyckades med att inte träffa en enda bukare vad jag vet :D)

första klassen, LA:5, kändes ok. hästen hade glömt att man faktiskt ve och fasa kan ha dressyrstaket inne i ridhus, och trodde även att domaren skulle äta upp honom (min modiga fälttävlanshäst :D).
trots det lyckades vi genomföra programmet utan några större missar (tappade lite tramp i en bakdelsvändn. + dåliga travökningar, fast det har vi alltid :angel: så det var väl ingen direkt miss eg.) och skrapade ihop drygt 65% vilket gav en 3:e plats :)
är - hör och häpna - väldigt överens med domaren om det mesta, tyckte att hon var väldigt klarsynt, utom vad det gäller galoppökningarna :mad: alla som sett min häst vet att hans ökningar är enorma, han länger verkligen hur mkt som helst, med bra takt och nu funkar även upptagningarna, så där var jag lite sur för jag bara fick 6or, borde rimligtvis haft 8or - minst :angel:

i den andra klassen (LA:6) var väl hästen eg bättre, iaf i det avseendet att han insett att domaren nog inte skulle äta upp honom, och han var allmänt väldigt avspänd (kanske lite för mkt dock).
tyckte jag fick överlag lite dåligt betalt, särskilt för det som var riktigt bra (bla en vänstersluta som var grymt fin). vi fick ihop drygt 62% och fick en 5e plats.
hade väldigt bra känsla i galopprogrammet, min tränare som såg ritten tyckte att jag borde haft mer tryck i hästen, medan domaren verkade gilla det hon såg (fick typ 7or). men sen på galoppökningarna, som tränaren tyckte var väldigt bra med undantag för en lite tidig upptagning, fick jag 5 resp 6 :confused: med kommentaren "skall länga mer". hur :devil:a mkt ska man då länga för att få 7 el mer? ta hela diagonalen på två galoppsprång?? inte ens tränaren (tillika dressyrdomare under utbildning) förstod kommentaren...
(får trösta mig med att mannen som är domarutbildare i distriktet tycker att mina galoppökningar är bra...och det sa han till alla de blivande domarna på kursen, så nästa generation domare kanske uppskattar det iaf)

aja nu blev det väl mest gnäll på slutet :angel: jag är faktiskt väldigt nöjd med dagen och med hästen - också väldigt trevligt att ha sin tränare på plats så vi vet vad vi ska trimma vidare på (händer inte så ofta eftersom jag mest rider fälttävlan) får hem och trimma lite mer i veckan så vi blir ännu bättre till nästa helg!

Hupp! Nu blir jag nyfiken..har du varit med och visat häst på domarutbildningen? Då har ju jag sett dig rida..tror jag? :idea:

japp det var vi, blev övertalad av min tränare att rida där (eller övertalad och övertalad, tyckte att det var kul att få vara med :) )

:bow: tack! äntligen en förstående själ som gillar mina galoppökningar, nu blir jag glad :) :)

Jag var iväg och tävlade igår. En LC:1 och en LB:1.

I första klassen var han väldigt laddad, och första delen gick jättebra. Sen kom vi till galoppen och då ballade han ur. :angel: Slutade på 56%, vilket ändå är en klar förbättring med tanke på att vi "förstörde" sista delen av programmet. :p
Andra klassen gick desto bättre, jag körde på en relativt lugn runda (för att undvika att pålle spänner sig, det är därför vi är ute, för att jobba bort spänningarna ;) ) och var riktigt nöjd- vi hade nåt mitt mål. Att vi sen slog poängrekord för våran del och kom femma gjorde ju inte saken sämre. :D 62,75% skrapade vi ihop i denna klassen. :)

Tävlade också i helgen!

Tävlade min uppmätta ponny bland stora hästar (jag är 19 år).
Red lokal/regional LB:3 och LA:4.
Var 4e placerad i LBn på 66% och 5e placerad i LAn på 65%!
Inte illa för att vara liten ponny bland stora hästar! :banana:

{DE7114C0-0A5A-47CF-80F3-C24D75684D87}.jpg
Stjärnan på en träning i somras

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar