Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

*kl*

Det gick riktigt bra för oss idag! :)

HAn höll sig på mattan på framridningen och gick hyfsat jämnt.

Sen blev han lite seg när vi kom in på banan så fick driva mig blå vilket resulterade i en del bockningar :o

Vi lyckades dock skrapa ihop 53%! vilket är långt över förväntan då det är hans första tävling någonsin och min andra lokala :)

Så jag ä super-nöjd! :love:

*kl*

Min duktiga häst och duktiga medryttare lyckades knipa segern i första klassen idag..nästan 74% i LB:3..blev femma i LA:4 på över 66%..väldigt lyckad dag. :)

*kl*

Med gårdagens resultat kan jag konstatera att "min" herre har gjort sitt ute på banorna. Han blir ovilligare och ovilligare att gå in i transporten och han "dör" inne på tävlingsbanan vilket medför en otroligt lång och låg form. :( Det kändes lite vemodigt men varför ska jag tvinga honom till detta för mitt nöjes skull? Det är bättre att han får återgå till att tävla klubbisar med sin skötare och jag letar reda på en annan trevlig häst som jag kan visa mig ute på tävlingsbanorna med.

*kl*

Min duktiga häst och duktiga medryttare lyckades knipa segern i första klassen idag..nästan 74% i LB:3..blev femma i LA:4 på över 66%..väldigt lyckad dag. :)

Han var verkligen jättefin! Domaren i LB:3 gav honom mycket fina kommentarer när hon var inne i sekretariatet:D

LinneaLs häst var också jättefin, fick lite för låga poäng enl mig iallafall.

Snart ska jag ta mig ut till stallet för att ta hand om min egna plus att spana på Mimus och PrinceFair i andra klassen.

Jösses Degree! Stort grattis, det var ju superkul! :bump:

Jfrelin: Moa hälsar och tackar! Vi tyckte båda att det var jättekul att komma till er välorganiserade och trevliga tävling. :)

Han var verkligen jättefin! Domaren i LB:3 gav honom mycket fina kommentarer när hon var inne i sekretariatet:D

LinneaLs häst var också jättefin, fick lite för låga poäng enl mig iallafall.

Snart ska jag ta mig ut till stallet för att ta hand om min egna plus att spana på Mimus och PrinceFair i andra klassen.

Nej vad roligt! Nu blir jag ju jättenyfiken på vad hon sa! :D

LinneaL: Tack! :)

Nu äntligen kom vi iväg!!

Första klassen var en LB:3 som vi vann, med 66.86%

Han kändes med på noterna! :bump:

Men i ena mellangaloppen slog han sig fri = 4p
Och sista uppridningen blev en galoppfattning :confused: =4p

Som högsta poäng fick vi åtta (fyra stycken)

Min lilla pålle skötte sig ypperligt, det är bara matte som inte är tillräckligt tydlig alla gånger...;)

Bestämde mig i sista sekunden att jag inte skulle stryka mig i LA:3.

Vimsade till det så jag hann inte rida fram mer än 12 minuter :eek:

Men "mammas guldklimp" var juste och gjorde så gott han kunde med en stressad glömsk klump på ryggen.. Glömde volterna på medellinjen.. Hoppsan 2p i sjön! :o

Fyror på ökade galopperna, vågade inte gasa, han kändes som en atombomb eftersom jag stressat upp honom. :crazy:

Fyra på sista halten. Blev en smärre tvärnit, som vi blev kvar i utan att rätta...:crazy: KLUMPIGT!!! Ajsing bajsing!! :mad:

Men vi skrapade i alla fall ihop till 61% och kom på en delad sjätteplats!

Är jättenöjd med dagen, och nu ska det bli skönt med en bastu och en fet pizza!!! :D :D

Grattis!
Men du red alltså safe:D
Är visst inte ensam om att inte kunna programmet som rinnande vatten:crazy:

Fast var det inte lite "hissa eller dissa" hos en av domarna? (Jag har bara hört lite av en bekant...)

Tack!!
Nej, du är absolut inte ensam!!

Hade inte ridit igenom det innan eftersom jag nästan betämt mig för att inte rida det.
Tyckte inte att vi kunde bromsa tillräckligt fort och elegat från galopp till totalstopp!

Hade ingen känsla för vart saker och ting skulle ske :crazy:

Men nu jäv..r ska det ridas program!!!

Grattis ni andra oxå som varit och tävlat i dag!!!:bump: :bump:

Var på en lokal i Alingsås igår och startade LB.1 och LA.1

Har ju inte tävlat dressyr sedan i våras nu pga av hennes temprament. Men all träning jag nu lagt ner gav resultat

Vi vann båda klasserna 69& i LB.1 och 67% i LA.1 :D

LB.1 flöt på ganska bra, hon gjorde allt rätt någon miss hos mig i mellantraven som inte blev så tydlig. Jag var mest lycklig över att hon inte glodde på något.

LA.1 var hon lite trött så det var något segare med det funka. eftersom hon är på "omprogramering" i träningen är inte musklerna fullt så utvecklade så hon orkar hålla ihop sig i ena övergången från galopp till trav. Men inte här heller så kollade hon på något, hon var konsentrerad:)

kommentarer jag fick var: Vacker ponny, fint lösgjord, trevliga gångarter, fint formad, små och fina hjälper, trevlig bjudning, fina vägar.:D

Jag är myyyyckat stolt och längtar till nästa tävling :banana:

Grattis!! Går säkert bättre nästa gång i LA, en förutsättning är ju att man rider noggranna vägar, där förlorade du säkert många värdefulla poäng. Jag själv slarvar mycket med vägarna , vet inte varför det blir bara så.

Debuten me älsklingen gick över förväntan. Trots att jag inte red något stajlingprogram (LC:1 och att det var på klubbnivå). ;)

Resultatet blev 71 %.

Pållen är travarkorsning och har inga supergångarter men hon går taktfast. och en supernervös ryttare som red fel en gång(JAG) ....
så får jag vara nöjd. en seger blev det och jag petade ner ridläraren från toppen.

Måste säga att jag får mersmak.:P För snart blir det KM på klubben och då jälar;) haha:banana:

Tack!! :)

NU ska jag äta Pizza!! Somnade visst när jag gullade med vovven...:o :o

Grattis!!!
Vad kul att det gick bra!! :bump: :bump:

Tävlade igår LB:3. Fick ihop 62 %. Hamnade presis utanför placering (6:a). Men är jättenöjd med vår uppvisning.

För mig har det också gått bra! Red en MsvB:3 igår och en MsvB:4 idag. Domaren gillade hästen så då är allt mkt roligare :)
I MsvB:3 var han lagom framåt till en början men blev lite på i galopprogrammet, väldigt bra travprogram, resultatet blev bästa hittills - 76,82%. Idag i MsvB:4 var han betydligt mer framåt men travprogrammet blev ändå riktigt bra och spänstigt! Missade inridningen totalt, ett enkelt byte och ena skrittpiruetten blev sådär - 75,65%.
Fick båda dagarna 8or på allt under allmänt intryck och sammanlagt 3 9or, alla på travökningar :) Jättebra kommentarer också.
Jättenöjd med helgen och speciellt med hästen :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12