Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Tävlade i helgen, men när jag skulle öppna tråden igår så dog buke :(

Lördag: LA:1 kändes inte så bra, LA:3 kändes kanon (red dock fel 2 ggr), 60 och 53 %......
Söndag: LA:3 kändes sämre än igår, men inte dålig, 60 % (jag tycker alltid tvärtemot domaren, haha!) och en tredjeplats som jag blev SÅÅÅ glad över :D :D LA:4, han var jäättetrött, men gjorde sitt bästa så jag är nöjd med honom, lite snålt med poängen, men tror att domaren gillar den kraftiga typen. 56 %

Räknas förra helgens tävlingar också? :angel:

Var iväg med min uppmätta ponny på storhästtävling för första gången (uppmätt pga att jag fyllt 19).
Red en regional LA:4, mot massa fina långbenta saker med enorm gång, och min lilla ponny blev genast ännu mindre...:crazy:
Men så klart skötte hon sig, och gick kalas inne på banan, slutade på 63% (segraren hade 64%) och en 3e placering!
Kan inte beskriva hur stolt jag va på prisutdelningen med min lilla ponnyskrutt som minsann minst är lika bra som alla långbenta 1.70 hästar :bump:

Kul att ni får till det.
Min granne vann ind. lagklassen i div l
O min klubb vann den här omgången igen:bow:

På söndag ska jag avlägga rapport. Vi ska rida B2 och A3.
Det blir vår sista lätt B. Sen är det bara LA som gäller och förhoppningsvis Msv inom en överskådlig framtid...:d :d :d

Tävlade i helgen, men när jag skulle öppna tråden igår så dog buke :(

Lördag: LA:1 kändes inte så bra, LA:3 kändes kanon (red dock fel 2 ggr), 60 och 53 %......
Söndag: LA:3 kändes sämre än igår, men inte dålig, 60 % (jag tycker alltid tvärtemot domaren, haha!) och en tredjeplats som jag blev SÅÅÅ glad över :D :D LA:4, han var jäättetrött, men gjorde sitt bästa så jag är nöjd med honom, lite snålt med poängen, men tror att domaren gillar den kraftiga typen. 56 %

Såg dig!! Fin häst du har :)

Jag ska till Djursholm och glo, för det är väl i helgen som deras elittävlingar är?

Det stämmer att det är i helgen. Kommer en hel del intressanta ekipage. Blir säkert kul.

Jag har varit ute och tävlat idag med båda hästarna. DM för Halland i Msv B :3

Jag var jättenöjd med båda hästarna faktiskt trots lite missar och fadäser men iallafall Barcelona kom 9:a av 8 placeringar givetvis :( på 63% något. Hille hade 59% något men dom räknade fel så han skall egentligen ha 14 poäng till ( dom glömde räkna 2 koff) tror han kom på 14-16 plats eller nått, han börjar kännas lite bättre nu , travökningarna gick bra men han missade bara ett byte denna gången och ett var lite flummigt skrev en av domarna, sedan stannade han när vi skulle upp på medellinjen på dom där galoppvolterna 2ggr :confused: så där fick jag ju inte så många poäng, kändes som han trodde han var färdig :crazy: Märker fortfarande att det fattas en del styrka i skolorna, ökningarna osv ligger ungefär 1 poäng längre på varje moment där än förra året.

Intressant när det är 3 domare och hur olika dom ser beroende på var dom sitter med tanke på att jag gjorde ingen ökning i galoppen längs långsidan med Barcelona för hon blir för stark så det går inte att vända upp och gå in i volterna på medellinjen där, fick 5, 6 och 7 på den "vanliga"galoppen :angel:

Roligt var det för det var många bra ekipage med denna gången för omväxlingsskull , berodde nog på att det var DM vann DM för Hallandsdistriktet gjorde iallafall Stefan Jansson på godkända Hingsten Saigon :)

Och nu har jag äntligen listat ut vem du är. :D

Skämt åsido, jag har aldrig försökt lista ut det tidigare, bara varit nyfiken.

KL

Jag kan ju berätta lite om min start igår..

Jag och lillan red vår första LB:3, det var andra gången på lång bana för oss och lillans sjunde tävling sammanlagt. Jag rider fortfarande bara en klass per dag, skulle vara helt omöjligt för henne att ladda om till en klass till.

Dagen inleddes med ett stort mått av orutin från min sida. Räknade galet så vi var på tävlingsplatsen 2 timmar innan jag skulle starta.. Bra uppladdning.

På framridningen kändes min häst helt fantastisk till en början. Fick en så himla bra känsla i traven, taktmässig, luftig och avstämd. Galoppen var också helt ok, inte alls lite överilad som den brukar vara på tävling och hon kändes väldigt liksidig och fin. Men sedan hände något och hon började ladda. Jag vet inte riktigt vad det var men jag TROR att hon kände sig lite trängd mot ridhusväggen av en mötande häst för hon slog en brall och började rusa i galoppen. Och sedan fick jag inte riktigt tillbaka kontakten med henne. Hon blev mer och mer laddad och spände upp sig till oigenkännlighet.

Väl inne på banan var läktaren läskig och hon var extremt spänd och laddad. Red hela programmet med en massa rejäla missar. Gjorde en hoppsnurr i en galoppfattning, skänkelvikningarna blev pannkaka, hade svårt att få någon bra feeling överhuvudtaget. Red ut från banan med känslan av att ha ridit ett 40-42 % resultat. Döm om min förvåning när jag fick 57,43 % och landade mitt i resultatlistan någonstans!

Jag är jättenöjd med dagen, även om vi fick vårt sämsta resultat bland de 7 starter som vi har gjort. För det första var känslan på framridningen, innan hon började ladda, den bästa på tävlingsplats någonsin. För det andra så gick det att rida hela programmet trots att hästen var som en fjäder. Hon ser tydligen inte lika spänd ut som hon känns. För det tredje så är hon jätteambitiös inne på banan, hon tar i i mellangångarterna så att jag nästan måste fnittra lite där uppe på hästryggen. Kan jag få med mig känslan från framridningen in på banan, skaffa oss lite mer rutin och lära oss att rida på långbana så tror jag att vi kan få ett riktigt roligt tävlingsliv tillsammans!

Tänk, jag är mer nöjd med gårdagens tävling än förra gången då vi blev placerade men då jag tyckte att hon var lite lång i formen. :D

Så här såg det ut en stund på banan då vi inte var i någon total harmoni.. :D Klickbar.

Jag har tävlat i helgen, en regional ponnydressyr i Sölvesborg. Jag red LA:1, fick 63% och LA:4, fick 60%. Hamnade någonstans i mitten i båda klasserna tror jag! Jag är mycket nöjd med ponnyn, som skötte sig bra! :) Jag tycker nog att domarens kommentarer och poäng stämde bra överrens med hur det kändes, förrutom en alldeles för hög poäng på en dålig ryggning! :D

Några bilder från framridningen:

http://i88.photobucket.com/albums/k195/FunkyLillen/DSC_0531.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k195/FunkyLillen/DSC_0525.jpg

http://i88.photobucket.com/albums/k195/FunkyLillen/DSC_0512.jpg

MVH/Smallgot

Senast ändrad:

KL

Jag kan ju berätta lite om min start igår..

Jag och lillan red vår första LB:3, det var andra gången på lång bana för oss och lillans sjunde tävling sammanlagt. Jag rider fortfarande bara en klass per dag, skulle vara helt omöjligt för henne att ladda om till en klass till.

Dagen inleddes med ett stort mått av orutin från min sida. Räknade galet så vi var på tävlingsplatsen 2 timmar innan jag skulle starta.. Bra uppladdning.

På framridningen kändes min häst helt fantastisk till en början. Fick en så himla bra känsla i traven, taktmässig, luftig och avstämd. Galoppen var också helt ok, inte alls lite överilad som den brukar vara på tävling och hon kändes väldigt liksidig och fin. Men sedan hände något och hon började ladda. Jag vet inte riktigt vad det var men jag TROR att hon kände sig lite trängd mot ridhusväggen av en mötande häst för hon slog en brall och började rusa i galoppen. Och sedan fick jag inte riktigt tillbaka kontakten med henne. Hon blev mer och mer laddad och spände upp sig till oigenkännlighet.

Väl inne på banan var läktaren läskig och hon var extremt spänd och laddad. Red hela programmet med en massa rejäla missar. Gjorde en hoppsnurr i en galoppfattning, skänkelvikningarna blev pannkaka, hade svårt att få någon bra feeling överhuvudtaget. Red ut från banan med känslan av att ha ridit ett 40-42 % resultat. Döm om min förvåning när jag fick 57,43 % och landade mitt i resultatlistan någonstans!

Jag är jättenöjd med dagen, även om vi fick vårt sämsta resultat bland de 7 starter som vi har gjort. För det första var känslan på framridningen, innan hon började ladda, den bästa på tävlingsplats någonsin. För det andra så gick det att rida hela programmet trots att hästen var som en fjäder. Hon ser tydligen inte lika spänd ut som hon känns. För det tredje så är hon jätteambitiös inne på banan, hon tar i i mellangångarterna så att jag nästan måste fnittra lite där uppe på hästryggen. Kan jag få med mig känslan från framridningen in på banan, skaffa oss lite mer rutin och lära oss att rida på långbana så tror jag att vi kan få ett riktigt roligt tävlingsliv tillsammans!

Tänk, jag är mer nöjd med gårdagens tävling än förra gången då vi blev placerade men då jag tyckte att hon var lite lång i formen. :D

Så här såg det ut en stund på banan då vi inte var i någon total harmoni.. :D Klickbar.

Tittade på bilden och det ser ut som om du var på Högvreten... Kan det stämma? Jag var nämligen oxå där :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar