Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Vad hade ni som "godkänt" då? 50 lr 60 %? Det va ju grymt bra procent du fick iaf :D

Vad hade ni som "godkänt" då? 50 lr 60 %? Det va ju grymt bra procent du fick iaf :D

60% hade de som godkänt.
De harde höjt till 60% tidigare har det kört på 50% och eftersom domarna känner att de måste var snälla så fick i stort sett alla rosett då, nu var det ett jäkla liv på en morsa vars unge inte fick 60%, jag såg ritten och hade de fått 30% på en vanlig tävling så hade det varit snällt.
Mamman föstod inte hur de skulle kunna motivera "töserna" med att kämpa vidare när de inte får en rosett, jag sa att jag tycker det är ett lydande att de måste inse att man får träna och kämpa på lite mer för att få en rosett att det inte bara går att styra runt i "valfri gångart" :crazy:, och att det är som att dela ut CR rosett till alla på hoppning som har bara rivit ett hinder för det var ju nästan felfritt...:angel:

Senast ändrad av en moderator:

Som sagt- vi är inte i din liga:D

Satt ner i traven igår för första ggn o jag kom åt kassaskåpet bättre;)
Har inte startat ngn lokal tävling förut, men har sett en del ryttare som nog egentligen inte har där att göra.

Kan tänka mig att folk faktiskt skulle tycka dito om jag var med där.
Det där lät det:o
Nää. Den är nog klar för att starta msv b om jag rider lite bättre.:cool:
Har nu taskigt med programridningserfarenhet. Skulle behöva ett par tävlingar som bot mot ringrostigheten.

Nej, ni ligger nog i ligan över skulle jag tro ;)

Ang. de lokala så visst, det finns risk för att folk skulle tycka att du var en rosettplockare, men det kan man väl skita i så länge du vet varför du är där. Och att rida en LA på lokal är ju faktiskt en ganska bra lugn start för att råda bot på ringrostighet.
Nej, jag tycker du ska ut på lite lokala och rida eftersom att du är så sugen. Skit i vad folk tycker. Alla har rätt att få gå ner lite när man ska igång igen...

Iofs har du kanske rätt, men vi är inne i Okt. nu o det finns inte så många tävlingar kvar.
Fast jag vill ju ha en bra känsla innan jag ger mig ut-överhuvudtaget.
Har iallafall märkt en klar förbättring med klättringen o nedsittning i trav-kul.

Gjorde idag skapliga diag. slutor, fast de kan bli mkt bättre.

Tandis tog hand om val. idag o bogen ser mkt. bättre ut.
På onsdag kommer ET ut. Hoppas på bra hjälp.
Tack för att du bryr dig:)

Ska tävla i helgen. Blir sista tävlingen för terminen och allt känns blääääääääää.

KP fixade lite grejer på honom på fredagen för 2 veckor sedan, jag åkte till NY förra måndagen och kom hem i söndags och han reds under den veckan av min medryttare och Zask här på buke så han är riden iallafall men satan vad mycket han har tappat på de 2,5 veckorna som han stod innan dess, inte så konditionsmässigt men muskelmässigt.

Samlad galopp? glöm det, fin trav? glöm det..... Bakdelsvändningarna är fina iallafall så det kanske finns ett litet hopp:D

Jag är så trött på att det aldrig kan kännas bra innan man ska tävla utan det ska alltid vara något som inte känns okej men han behöver ju träna på att komma ut och inte vara så gloig så jag får ta det som bra träning. Dessutom är tävlingen hemma så det vore väl f*n också om han tittade runt eller så är han väl värre än någonsin.

Ska starta LA:4 på lördagen och LA:5 och LA:6 på söndagen.

*kl*

Ska ut på vår första tävling på lördag! :) *hypernervös*

Kan ju bli intressant o se hur han är på en framridningsbana med massa andra hästar :angel:

Jag vet hur det är.

För oss har det slagit över åt andra hållet, min är lite för toppad, och går inte att galoppera av den anledningen....

Jag ökade på krafftfodret så han fick HELA 1,2 KG, varav 500 g havre, och det räckte för att smälla till i skallen på honom.
Dessutom är han helt inne på i galopp så byter man.....

Vi får väl slåss om bästa tiden i stället.
:D

Jag vet hur det är.

För oss har det slagit över åt andra hållet, min är lite för toppad, och går inte att galoppera av den anledningen....

Jag ökade på krafftfodret så han fick HELA 1,2 KG, varav 500 g havre, och det räckte för att smälla till i skallen på honom.
Dessutom är han helt inne på i galopp så byter man.....

Vi får väl slåss om bästa tiden i stället.

OMG...! :rofl:
Kan du inte skänka lite av det humöret till min valack? :D :D :D
Det hade nog blivit lagom åt dem båda om de delade på det!

Hihi, jag kan bara inte smälta... 500g havre och het häst...:D I min värld är det helt otroligt... :D

Jag har avanmält mig idag. Kommer inte starta men jag kommer kolla på dig iallafall:D

Något spökar med tänderna på min häst. Typiskt.

Du, det är otroligt i de flestas värld.

Han står på krafft avel, den gröna säcken. Men han gillar krosshavre, tycker det är gott.

De flesta brukar ju ge sina pållar runt en 2 - 5 kg kraftfoder/havre.

:idea:

Idag har han röjt runt med shettisen så den var dyngsvettig, stegrat och busat och gjort nitsvängar.
Faktum var att han höll sig hyfsat på mattan i dag när jag red.
Kände mig rätt nöjd. Och glad att skorna satt kvar.

Jag har avanmält mig idag. Kommer inte starta men jag kommer kolla på dig iallafall:D

Något spökar med tänderna på min häst. Typiskt.

Nä, vad ledsen jag blir för din skull.

Du får klocka mig då, om jag har snabbaste tiden....:p

Jag lovar att stå med klockan i högsta hugg.

Ja det är verkligen tråkigt men man ska lita på sin magkänsla, hade jag gjort det från början så hade detta varit löst nu. Att man aldrig lär sig att man känner sin egna häst bäst!

vad tråkigt att du inte ska rida :( hade ju velat se er, vi har ju lyckats vara på samma tävlingar flera ggr men jag vet fortf inte riktigt vem du är ;)

aja vi kanske syns iaf, ska till din klubb på söndag, LA:5 och LA:6, nu är det ju höst så då blir fälttävlanshästen dressyrhäst :)

Vad tråkigt. :( Ska du försöka få tid hos Torbjörn ang tänderna?

Mimus: Det är jag som har ambitionen att rida på dagens snabbaste tid! :mad:

Hallå hallå hallå..vänta här nu ett tag..min häst skall också tävla där på lördag och han vill nog ha ett ord med i laget om snabbaste häst på banan..får man pris för sånt? :confused: :bump:

Vad tråkigt. :( Ska du försöka få tid hos Torbjörn ang tänderna?

Mimus: Det är jag som har ambitionen att rida på dagens snabbaste tid! :mad:

Fniss, det är inte JAG som har den ambitionen, det är min söta lilla häst.

BTW så tävlar jag en klass i kväll, fattar inte att jag ska vara så "tävlingsminded". Blir bara nervös, och då går det ännu fortare.

Planen är att försöka få honom så lösgjord som möjligt på framridningen, och rida i något aktivt undertempo.
Då kanske han blir perfekt till på söndag.

Blir det tävlingar tre dagar i rad för dig? Det var då till att ligga i.. :D

Själv nöjer jag mig med en klass, på lördagen. Försvarar mig med att min häst bara är fem... (Hur länge kan man använda det som ursäkt för än det ena, än det andra? :angel: )

*kl*

vad kul det ska bli att få se flera bukare i helgen.

Vill ni spana på min häst så går han i hage nr 3 uppåt skogen som ligger vid lilla ridhuset, framridningen, Han har ett blått Amigo täcke på sig och en konstig rem runt halsen, han luftsnappar, och så har han ju fjantig svans.

Han blir jätteglad om man kommer och hälsar på honom.

På lördagen sitter jag väl i sekretariatet hela dagen och på söndagen så är jag faktiskt ledig men ska komma och spana ändå så klart. PrinceFair och Mimus jag kommer definitivt och hälsar och hejar på er.

Tyvärr finns det inget pris för snabbast ritt men fina hederspriser blir det nog, vi har lyckats skrapa ihop lite.

Blir det tävlingar tre dagar i rad för dig? Det var då till att ligga i.. :D

Själv nöjer jag mig med en klass, på lördagen. Försvarar mig med att min häst bara är fem... (Hur länge kan man använda det som ursäkt för än det ena, än det andra? :angel: )

Nix, det blir en klass nu i kväll och 2 på söndag.

Jag ligger inte i, men jag har inte varit ute på 4 år.
Han känns bra just nu, och då gäller det att passa på iom att höstsäsongen inte bjuder på så mycket klasser.

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA