Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Då var vi tre bukefalister (minst) som var där. Vilken klass red ni, eller red ni båda? Själv höll jag mig till LB3an

Senast ändrad:

Efter en ovanligt lååång lördagskväll :angel: var jag tvungen att vila upp mig men jag kommer att dyka innom snar framtid! :)

Kul att det ändå gick bra och att ni testade lite andra senarion :crazy: Dom är så roliga dom små liven...

Haha, förstod att ni haft en kul kväll. :D

Jo, det var nyttigt för oss båda. Har gått lite "för" bra för oss så det var gott att bli lite nedtagen på jorden av min häst som visade att trots att hon är så tuff så är hon faktiskt bara en unghäst fortfarande. :) Jag är märkligt nog grymt nöjd med dagen. Inte med ritten, men med dagen (erfarenheten) som sådan om du förstår vad jag menar.

Jo, det var en trevlig kväll! Med en del spännande händelser men det kan vi ta i ett annat form...dagen ungdomar säger jag bara! :mad:

Jo men man måste ju öva på allt, det kommer säker fler andra dagar som du inte känner igen men ändå är nöjd med...

Det gick riktigt bra :). Jag var en av de tre treorna.
Han gillar bättre att vara ute än inne tror jag, även om det var lite att titta på (läktaren var ju lite läskig tex) så är det inget mot vad livsfarliga en domare med skrivare som sitter vid ett bord är :). Så han uppförde sig riktigt väl :love:

Hur gammal är din Lillan?

Senast ändrad:

Tack så mycket :)

Kan ju gratulera dig också till en fin häst och en trevlig ritt trots det du skriver. Jag tror nämligen att jag såg dig, för visst startade du sent och red på en ganska liten brun häst vars uppfödare satt på läktaren?

Det är riktigt! Känner du uppfödaren?

Men ritten var inte fin, det kan du inte säga. Hon var ju som en spänd fiolsträng kopplad till ett kilo dynamit.. :angel: Men det var snällt sagt i alla fall! :)

Och, förresten, apropå din tidigare fråga. Min lillflicka är 5 år. Så snart får jag inte kalla henne lillflickan längre... ;)

Senast ändrad:

Jodå det såg visst väldigt trevligt ut bitvis, sen blev det ju lite extra övningar och visst kunde man se att hon var lite spänd men inte speciellt mycket. och vist får du kalla henne lillflickan, jag kallar min lillkillen fast han är 6 i år.

jag kan faktist också avlägga en STRÅLANDE raport :D

I går så hade vi klubbmästerskap i dressyr på min klubb, eftersom att jag håller på att köpa häst, misstänkte jag att det var sista gången jag skulle starta på ridskolans hästar, å passade därför på att anmäla mig till både ponny å häst :)

I ponny klassen så var vi 6 startande och 2 placerade, där kom jag tvåa, detta är då första gången jag blir placerad i en dressyrtävling (jag hammnar alltid ett poäng utanför placering).

Så det kändes ganska brasen när jag skulle sitta upp och rida stor häst. Här var det 7 startande men fortfarande bara 2 placerade. Det var faktist första gången jag startade stor häst :P
men det gick så himla bra att jag nu är regerande klubbmästare i dressyr på stor häst år 2006, Det känns ganska bra ^^

Då var vi tre bukefalister (minst) som var där. Vilken klass red ni, eller red ni båda? Själv höll jag mig till LB3an

GRATTIS! till 3:e platsen.
Jag red oxå LB:3an. Var en av de 2 som fick 2 poäng mindre än er 3:or dvs. jag kom 6:a. Väldigt nöjd med det då min pålle var väldigt spänd och så tyckte han att mannen med kameran var bra läskig =) Men så är han bara 5 år....

Senast ändrad:

Jag var också ute i söndags. Startade LB:1 och min första LA:1a.
I LB:n fick jag inte riktigt igenom vänstersidan på honom, men fick till det hyfsat bra ändå och gled in på en 7e plats av ca 30 starter. :)
Dessutom höll jag med domaren i alla kommentarer,och det är ju kanske inte alltid.. :p

Sen, tre långa timmar senare Vart det tid för framridning för LA:n och han kändes såå fin! :) inne på banan blev han dock lite trött, fick ett par missar, men red ändå ihop dryga 61% och hamnade nånstans i övre hälften av ca 20 starter, så jag är supernöjd med honom! :bump:

Lägger in en bild också :)

4522384.jpg

Vilken fin häst. Vad roligt för er allihopa:)

Ska själv träna mer styrka i grustaget o tandläkaren o ET kommer i nästa vecka.
Tror inte att det blir ngn tävling alls för min del:crazy:

Vad tråkigt! Jag som hade sett fram emot att få en match av er *skämtar*! Men det lät ju som att ni var så på G?
Har det uppstått problem eller hinner ni inte bli tillräckligt starka? För isf kan du ju lösa lokallicens och bara ut och starta några lätta klasser så att ni iaf får komma ut lite...

Som sagt- vi är inte i din liga:D

Satt ner i traven igår för första ggn o jag kom åt kassaskåpet bättre;)
Har inte startat ngn lokal tävling förut, men har sett en del ryttare som nog egentligen inte har där att göra.

Kan tänka mig att folk faktiskt skulle tycka dito om jag var med där.
Det där lät det:o
Nää. Den är nog klar för att starta msv b om jag rider lite bättre.:cool:
Har nu taskigt med programridningserfarenhet. Skulle behöva ett par tävlingar som bot mot ringrostigheten.

Var och red en CR dresyr i fredagskväll, LB fick jag 73% och LA 64%.

Dock red jag riktigt illa (bla pga av att jag bröt ett finger två timmar innan start) och hästen var inte med alls, men det ganska bra % var pga av att domaren var tvungen att vara snäll mot resten av ekipagen, han ville inte sätta massor av 2or och 3or som det egentligen förtjänade om han hade dömt "normalt". Trots snäll domare så blev det bara 6 av 21 CR rostter som delades ut, varav jag tag två :crazy:.
Vid normal tävling så hade nog mina % varit runt 58 resp 53 skulle jag gissa....:angel:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar