Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Var det samma domare i båda?

En del ligger högt o en del håller en väldigt låg skala.

Sen är det skillnad på kraven i de båda klasserna.'
Det är bara att träna på o bli mer jämn i ridningen.

På´t igen bara!:banana:

Startade idag en träningstävling på Vreta. Pållen har bara gått i 2 veckor (hade trampat på en sten och fått ett hål i strålen, som vart lite inflammerat. Är fin nu)
Hade ingen som kunde köra mig så fick rida dit, en ritt som brukar ta 15-20 min. Idag tog den ca 40 min. Resulterade med att jag hade 15 min kvar innan start hade jag precis anlände. Fick kasta mig av hästen, springa upp till sekriteriatet, springa tillbaka och rida fram.
Detta kan inte påstås vara så bra för mig(stressad), då har en gigantisk häst att rida ihop, som dessutom är känslig. hmmm katatrof.
Ska inte ens diskutera hur det såg ut. Men kom in på banan och gjorde det bästa vi kunde. :crazy:
Fick en liten rosett för godkänd runda, vår första:p

kl

Jag har varit ute och tävlat idag, tyvärr årets sista start :cry:

Första klassen, LA:1
Hästen gick jättebra, endast några småmissar (en dålig ingång i skänkelvikning, en ngt tidig galoppfattning) men på det stora hela kändes det väldigt bra, jämnt och stadigt - förväntade mig typ 66-67%.
Tyvärr var domaren inte alls av samma uppfattning, hon tyckte att hästen var kort i halsen och förböjd till höger :confused:
Fick en del lustiga kommentarer och poäng, bla en 5a på en galoppvolt, och bara 6or på förvända galoppen som var grymt fin :mad:
Kan bara hålla med domaren helt på ett fåtal punkter och en av dem är mellangaloppen, där fick jag -äntligen- den 8a jag faktiskt förtjänar :bow:
Att skritten är lite för kort kan jag åxå hålla med om, och att han breddade bak i första halten.
Fick 63% nånting totalt vilket iaf räckte till placering.

Andra klassen, Msv B:1 - debut i medelsvår :banana:
Var mycket roligare att rida denna, kände mig så snoffsig med hatt och kandar och njöt verkligen av varje steg hästen tog :)
Hade riktigt bra bjudning i hästen och skolorna blev väldigt fina, travökningarna ngt bättre än normalt utom den ökade där vi galopperade lite...
Skrittpiruetterna var jättebra, ökade skritten är inte så mkt att prata om den är kort och han bjuder inte helt ärligt.
Galopprogrammet började bra med en fin ökning, lyckades även sätta första bytet i serpentinen även om det blev tidigt, andra inte helt rent. Mellangalopperna var bra + ett rent och ett mindre rent byte :angel: Råkade sen rygga sju steg istället för sex, blir lite matteläxa till nästa gång...
Är jättenöjd, tyckte att allt gick över förväntan utom just bytena för de gick precis som de gjort hemma senaste veckan :D Så jag var inte direkt överraskad att de inte var helt hundra...var väldigt glad åxå att hästen inte kastade sig iväg i hundranittti i korsgalopp :)
Tyckte att jag fick vettig bedömning även om domaren tyckte att det gick lite fort (vilket det iofs gjorde i galoppen). Kanske att jag skulle ha haft lite mer betalt för skrittpiruetterna men annars akn jag hålla med om det hon skrivit även om jag anser att traven var framåt men inte för snabb, menmen jag är ju mest fälttävlansryttare och då vill domarna ha lite mer sprutt i hästarna.
Fick 59% och det är jag så nöjd med, hade förväntat mig typ 53 kanske och kommentarer som bristande samling och sånt men det slapp vi

Surt att det är slut på tävlingarna nu, jag vill rida mer medelsvår ju :bump:

Grattis! Vad kul att det går så bra för er! Hörde jag rätt på mötet igår (när jag kom in lite sent...) att du ska byta tillbaka klubb? Skoj isf!

Tack :bow:

och det som kändes nästan bäst (förutom ritterna då) var att vi inte alls skämde ut oss i msv :)

Åh, nu vill jag få hem en ny ponny, bara tränaträna hela vintern och sen tävla. :)

Dottern tävlade km idag. 13 årig hoppryttere, normalt sittande på c-ponny spöade alla i dressyr på häst.:angel:

x1pjzF2-RYhxRUrughXFXH89G6V2H2g4HkvO7cMs3XddQIThTaNU1mYUwLo1i5YMvZadV97SHHNBDgumpwBvweFYCsnh4rVCnRIqNSNtYLfrNZKQMIgxLDWeg

Hon kom trea i LB:n , tog sig i kragen och vann överlägset i LA:n på 66%. 50p mer än tvåan. Hon vann sammanlagda km på häst som junior, och var dessutom bättre än seniorerna. :)

Inte illa för en som inte tävlat dressyr på över 3 år och som aldrig startat i LA eller ens startat i dressyr på häst. Domaren kallade henne jättetalang och jag höll på att spricka av stolthet. Dottern bara garvade.

Icke! SÅ roligt är det inte att vara på dressyrtävlingar. Det går såååå långsamt.

Dottern tävlade km idag. 13 årig hoppryttere, normalt sittande på c-ponny spöade alla i dressyr på häst.:angel:

x1pjzF2-RYhxRUrughXFXH89G6V2H2g4HkvO7cMs3XddQIThTaNU1mYUwLo1i5YMvZadV97SHHNBDgumpwBvweFYCsnh4rVCnRIqNSNtYLfrNZKQMIgxLDWeg

Hon kom trea i LB:n , tog sig i kragen och vann överlägset i LA:n på 66%. 50p mer än tvåan. Hon vann sammanlagda km på häst som junior, och var dessutom bättre än seniorerna. :)

Inte illa för en som inte tävlat dressyr på över 3 år och som aldrig startat i LA eller ens startat i dressyr på häst. Domaren kallade henne jättetalang och jag höll på att spricka av stolthet. Dottern bara garvade.

Ha ha ha , ja jag säger då det :angel:

ok, 57 % inte sa nojd, men det var val vad vi fortjanade:angel: :o :crazy: QUOTE]

Nu var det lange sen, men jag tittade in pa hemsidan harom dagen, och vi kom 3a i klassen!! Utan en enda lektion eller aldrig ridit programmet. Sa nu ar jag lite stolt:) Det var ju en traningstavling, och alla fick rida det progam man ville, sa 3 av LB orna, och 8 av alla, upp till S,geogre( ursakta stavningen:o )

Nu har jag hittat hit. Va roligt Elin! :banana: :bump: Det är bara trimma vidare till nästa år.

jaa, är så himla sugen nu ju :d
ska iaf rida msv b:3 på km om ett par veckor :bump: och sen trimmar vi på som tusan till nästa säsong

Var det samma domare i båda?

En del ligger högt o en del håller en väldigt låg skala.

Sen är det skillnad på kraven i de båda klasserna.'
Det är bara att träna på o bli mer jämn i ridningen.

På´t igen bara!:banana:

Som tur var var det två olika domare. Men i lätt Bn kom jag typ 3 från slutet eller så och i lätt Cn bara några poäng utanför placering. Men men...det är bara att fortsätta.;)

Imorgon ska jag på programträning med båda hästarna och jag kommer göra bort mig med den ene eftersom han inte var klok idag. :crazy: :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 226
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar