Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Usch vad trist att råka ut för sådana domare :( Det har jag oxå gjort vid några tillfällen men det är bara att strunta i , den formen lönar sig mer när du tävlar utomlands och framförallt i tyskland sedan , jag lovar ;)

Vid ett tillfälle fick jag under allmänt intryck "tveksam form" :rofl: Fan det är ju helt skrämmande när man tänker efter :eek:

*knapplån*

Red en LA1 i samband med KM idag, KM gick i LA2 vilket är alldeles för svårt för oss än och LA1an samlade inte mer än 4 starter så det kändes mer som träning än tävling. Vi fick 59.5% av en erkänt petig domare och vann klassen till min stora förvåning. Han rann iväg lite framför allt i skänkelvikningarna och mellangångarterna var som vanligt inget vidare (4or på båda i trav) men det flöt iallfall på och till våren ska vi nog våga oss ut på nån "riktig" LA1 och LA3.

Japp, jag har redan börjat kolla på tävingsterminen. Det verkar faktistk finnas riktigt många tävlingar ivår men det står ju inte vilka klasser än. Djursholm har iofs redan sin prop ute, de har LB2 och LB3 i februari, skulle gärna rida båda men sån tur att jag kommer med i två klasser lär jag väl inte ha.

Jag vill också tävla.........:cry: :cry: Ja ja man får väl vänta till våren. Första starten lär ju bli hemma på våra tävlingar sedan blir det allsvenskan igen och det är skönt att veta att man får åka på minst tre tävlingar utan att bli bortlottad:D

Vi kommer ha minst en LB på våra tävlingar den 31 Mars, Stäketryttarna alltså.

Kan ni inte ha LB:2 istället för LB:3? Så slipper vi försöka oss på skänkelvikningar i skritt... :D

Usch vad trist att råka ut för sådana domare :( Det har jag oxå gjort vid några tillfällen men det är bara att strunta i , den formen lönar sig mer när du tävlar utomlands och framförallt i tyskland sedan , jag lovar ;)

Vid ett tillfälle fick jag under allmänt intryck "tveksam form" :rofl: Fan det är ju helt skrämmande när man tänker efter :eek:
mm, men det lustiga är att denna domaren har jag ridit för ett antal gånger förut och då har h*n dömt förhållandevis vettigt. men h*n kanske vill se min häst med typ kort hals och ingen bjudning? :confused:
nu fick jag kommentaren "ojämn i formen" och "ngt spänd häst", när han var avspänd och fin i formen och jag hade tryck och ärlig bjudning.....menmen tur man a) har en vettig tränare b) inte håller på med dressyr på heltid

Red LB:2 i lördags. Fick 61 %. Är nöjd med både mig själv och hästens prestation.

Det var ju i denna tråd jag skulle ha svarat imorse när det blev i din grattistråd...

Jag var igår och startade vår andra LA:1a. Tyvärr schabblade jag bort det mesta i galopprogrammet, men i övrigt var jag hyfsat nöjd med vår insats. Han bjöd lite mer än tidigare och jag hade en ganska bra känsla. Fick tyvärr dålig utdelning av domaren, jag hade trott att jag skulle få hyfsade poäng i travprogrammet, men icke. Kändes lite tråkigt, men det är ju så det är ibland.

Det vi lyckades bäst med var det vi har svårast för... Vi fick en bra avsaktning, en för oss bra ryggning och en för oss bra galoppfattning från skritt. Där blir det ofta missförstånd. Nu siktar jag på nästa års tävlingar, jag hoppas att man har en chans att komma med till djursholm så man kommer igång till våren!

Jag vill också tävla.........:cry: :cry: Ja ja man får väl vänta till våren. Första starten lär ju bli hemma på våra tävlingar sedan blir det allsvenskan igen och det är skönt att veta att man får åka på minst tre tävlingar utan att bli bortlottad:D

Det där med bortlottningen är verkligen ett knytt, så trist.

Förstår att du är laddad på att komma ut nu!

Kl...

Tävlade i lördags och fick 64% i Lätt C:2 och 52% i Lätt B:2. Och ändå kändes Lätt Bn enormt mkt bättre än Lätt Cn. Ja, jag säger då det...Bedömningssporter.

Men jag blev rätt besviken efter sågningen i Lätt Cn.

Det var min hästs andra dressyrtävling. :)

Det fanns en smart bukare vid framridningen, och efter vad mina öron snappade upp diskuterades det bakbensaktivitet och om hästarna gick på tygeln. Man lär sig något varje dag. :D Någon som känner igen sig?

Nej men va f*n! Det var ju jag som stod och babblade! :rofl:

idag red jag en liten klubbtävling på ridskolan bara. tävlade ridskolehäst. hästen hade vilat mkt i veckan så var väldigt pigg och väldigt stel. han va så stel i bakbenen så ja trodde han va halt, men de va han inte..
jaja, jag tävlade dressyrryttartest iaf :p ritten gick väl sådär. i början gick det uselt, red dåliga vägar och hästen var spänd och ville bara springa. men sen gick det bättre och bättre, på slutet kändes det helt okej. :) eftersom det var dressyrryttartest så bedömdes ju inte formen o de så mkt (vilket var väldigt tur för mig :D ), men tydligen var min sits ganska bra så jag kom på 3e plats :) aja, det kändes ok, men jag är inte så nöjd...

Det var du väl nöjd med?

Nästa gång- andas 3 ggr o ha fokus på hur du har planerat att rida programmet.
Grattis:d

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 226
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar