Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Men du. Helheten då?
Att du fick missar får du ta, men annars:confused: Är du så missnöjd?
Mental träning!
Skulle ha lyssnat på P. Pantsu förra sommaren, men då var jag mitt uppe i fånganfall:crazy:

Att jag får missar kan jag ta. Det håller jag med dig om. Och jag är inte missnöjd över våran prestation. Men hade jag "hållt upp huvet", så hade jag ridit lite bättre.
Ska se videofilmen i morgon.

Vad jag är missnöjd över är vad som premieras, och ger högre poäng.

Kan du skicka filmen;)
Men om du inte red för kung o fosterland, utan typ ville försvinna o sen dessutom få missar på det:crazy:
Kommer nu inte ihåg vilka som blev plac. där-ska kolla.

BTW såg Pan på framridningen.
Lite 4-taktig men stora fina byten.

Att jag får missar kan jag ta. Det håller jag med dig om. Och jag är inte missnöjd över våran prestation. Men hade jag "hållt upp huvet", så hade jag ridit lite bättre.
Ska se videofilmen i morgon.

Vad jag är missnöjd över är vad som premieras, och ger högre poäng.

Fast det korrekta premieras mer om man lyckas med det, det är bara det att skillnaden mellan det korrekta och det mindre korrekta är för liten.
En i mitt område som typ vinner det mesta i Msv och även placerar sig i St george är ett av dom värsta exemplen, hästen går konstant i ganska långsam balanstrav oftast bakom lod med rejält sänkt rygg och hela rumpan ut, den tar in bakbenen ganska mkt under sig men innan den sätter ner dom åker dom först bakåt ca 15 cm :smirk: och där ifrån skjuter den sig framåt och balanserar sig så. Hon får inga bra övergångar alls eftersom hästen bara kortar in halsen och inte bakom sadeln. Annars ser det ju tjusigt ut för ögat men om Jag och många andra ser det så tydligt skall ju förfasen domarna oxå göra det :mad: Om hon brukar ligga på runt 66 % säger vi så skulle hon inte få mer än 55% av mig helt ärligt om jag var domare.

Jag haller med dig, det ar det som jag ogillar med dressyren som tavling. Nar och var har du nasta?:)

Jag tävlade igår på ett klubbmästerskap, fick bli LB:1 och LB:2. Jag vann LB:1 med nästan 20 poäng (vi var bara tre styckeni vår "grupp"... Fast jag hade högst procent 63% av ca 20 som startade LB:1) och kom 2:a i LB:2an där vi var 6 i klassen tror jag.

Jag var nöjd med hästen då han inte stod emot i hela programmet utan faktiskt var med mig bättre än innan. Även om vi ska komma till att få mer tryck, men just nu är jag bara glad över att han ändå var med mig mycket bättre.

Fast det korrekta premieras mer om man lyckas med det, det är bara det att skillnaden mellan det korrekta och det mindre korrekta är för liten.
En i mitt område som typ vinner det mesta i Msv och även placerar sig i St george är ett av dom värsta exemplen, hästen går konstant i ganska långsam balanstrav oftast bakom lod med rejält sänkt rygg och hela rumpan ut, den tar in bakbenen ganska mkt under sig men innan den sätter ner dom åker dom först bakåt ca 15 cm :smirk: och där ifrån skjuter den sig framåt och balanserar sig så. Hon får inga bra övergångar alls eftersom hästen bara kortar in halsen och inte bakom sadeln. Annars ser det ju tjusigt ut för ögat men om Jag och många andra ser det så tydligt skall ju förfasen domarna oxå göra det :mad: Om hon brukar ligga på runt 66 % säger vi så skulle hon inte få mer än 55% av mig helt ärligt om jag var domare.

Men självklart ska det korrekta premieras!
Det är jag som skriver fisigt.:D
En häst som du beskriver ovan, sådan finns det många av här med.
Så länge det premieras på tävling, så kommer man inte sluta rida så.

Kan du skicka filmen;)
Men om du inte red för kung o fosterland, utan typ ville försvinna o sen dessutom få missar på det:crazy:
Kommer nu inte ihåg vilka som blev plac. där-ska kolla.

BTW såg Pan på framridningen.
Lite 4-taktig men stora fina byten.

Om jag hade ridigt lite malligare, och haft samma missar, hade jag vunnit.....:D det är därför jag behöver mental träning.

Återkommer när jag glott på filmen.

Jag har lärt mig att titta på resultatet säger inget om prestationen, man måste ha sett ritten.

Inte förrns till våren. Nu ska jag jobba på under vintern och hoppas på att han kommer fortsätta att må bra, han blir ju 17 år nästa säsong.

mimus, om du hittar någon bra mental träning - föreläsning, bok, studiecirkel, whatever - skicka ett PM! :) Jag behöver också verkligen den typen av träning. Min tränare har inte haft tid med mig på snart en månad och genast övertygas jag om att jag inte kan rida öht när jag måste lösa problem på egen hand. Men så fick jag lite beröm från oväntat håll en dag och då minsann kunde jag rida och hästen gick så bra. Det visar ju hur lättpåverkad man är, hur fragil ens "vinnarskalle" är. Jag vill hitta en högre lägstanivå i min ridrelaterade självkänsla.

Så om du hittar någon bra föreläsning/motsvarande, sprid infon! :)

Jag har en vän som är duktig på det, vi kanske ska dra ihop ett gäng och träffas.

Stockholms ridsortförbund hade en föreläsning i september, men den kunde jag inte gå på.

Men de brukar återkomma. Ska hålla koll.

Off topic. Ska du till Globen och titta på fredagens clinic?

Det skulle jag, hade bokat biljett och allt. Men då valde mitt jobb att skicka mig på tjänsteresa till Prag och eftersom jag ska leda en del av arbetet där nere måste jag följa med. :mad: Så jag missar Balkenhol! :cry:

Tillägg: Absolut - en liten minikurs för din kompis kanske? Inför vårsäsongen? :idea:

Ja, usch det kan inte ha varit en rolig syn på framridningen.
Han är så himla jobbig när han blir sådär stark i nacken, sätter man tryck i så blir det ingenting utan man får sitta där och hoppas att det går bra bara man rider lugnt. Serierna funkade inte alls där inne men det handlade ju också om att han var för på, så det är ju bara att låta honom vara ett tag då.
Galoppen är ju inte direkt bra än, men den har blivit mycket bättre. Vissa trodde att den inte skulle gå att fixa men när dom har sett honom nu har dom tyckt om den mkt mer! Så det är nog bara att kämpa på! Han blir mer åt det 4-taktiga hållet när han inte väntar utan trillar fram på bogarna som han lätt gör när han bara vill framåt. Han kunde galoppera mycket bättre när vi kom in på banan och slappnade av lite :)

Överhuvudtaget skärpte han sig faktiskt när jag kom in på banan!
Han är lite så, vissa ställen gillar han inte och framridningen kanske var ett sånt :angel:
Vi fick bra på byten och ökningar överlag. Även på öppnorna.
Det vi gjorde sämre var skritten och det man visar i förvänd var också dåligt.
Resultatet blev lite mer än 66% och blev ganska jämnt dömd av domarna, mellan 65-68% tror jag.

Var på programridningen för Jenå innan tävlingen (stackars häst :o ) och han tyckte att det var skolorna vi behövde fixa.
Jag håller verkligen med, vi tvärar okej men behöver bättre böjning.
Annars gillade han honom jättemycket, tyckte han verkade vara exakt som Amiral och att han såg likadan ut fast med lite längre ben :p

jag tyckte att du och din häst var ett av de trevligaste ekipagen på s-tälje i förklassen :), tycker att ni kunde ha haft lite mer tryck i uppvisningen bara, ffa galoppen. men det såg jämnt, balanserat och harmoniskt ut - vilket man inte precis kunde säga om flertalet andra i klassen ifråga...
de flesta hade förfärligt dålig koll och jag blev nästan sugen på att rida klassen, kände att jag och min galna fälttävlanshäst inte hade skämt ut oss alls där även om vi inte har ngn ökad trav alls och bytena inte sitter hundra - jag kan iaf rida rätt rörelse på rätt plats och har inte två mil långa tyglar och ligger baklänges över hästens rumpa och skumpar :smirk:

jag tyckte att du och din häst var ett av de trevligaste ekipagen på s-tälje i förklassen :), tycker att ni kunde ha haft lite mer tryck i uppvisningen bara, ffa galoppen. men det såg jämnt, balanserat och harmoniskt ut - vilket man inte precis kunde säga om flertalet andra i klassen ifråga...
de flesta hade förfärligt dålig koll och jag blev nästan sugen på att rida klassen, kände att jag och min galna fälttävlanshäst inte hade skämt ut oss alls där även om vi inte har ngn ökad trav alls och bytena inte sitter hundra - jag kan iaf rida rätt rörelse på rätt plats och har inte två mil långa tyglar och ligger baklänges över hästens rumpa och skumpar :smirk:

Tack, det värmde!
Och nu har jag tittat lite hastigt på filmen, och håller med dig helt.
Det jag förlorar på är att det ser för "städat" ut tror jag. Och jag måste absolut sätta mer tryck i honom, men det är en svår balansgång med en häst som lika gärna kan gå i taket. Det syns på filmen att jag är försiktig, näst in till mesig...men hästen ser nöjd och sammarbetsvillig ut tycker jag!

Jag kan se att han blir lång i ena volten, men det syns också att jag korrigerar det direkt. Sedan håller jag med domaren om att jag måste ta i mera i mellan och ökade gångarter, han är riktigt bra på det, jag ska ha 7 or där.
Men att han var lång o formen håller jag inte med om, och det är tur att jag blev filmad, för annars hade jag nog börjat ändra på den, och då tror jag att jag tappat konceptet helt....
Sedan är jag glad att se att han inte gapar eller viftar med tungan, utan verkar nöjd med handen och kandaret, jag vill inte komma till att trycka ihop honom med stången.
:D

Harligt! Kul att nan kan filma dig, jag kan inte fa nagon ens att fota mig och King:o En tjej forsokte, men inte ens ett tagel av King (eller mig) kom med pa bilderna:eek:

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar