Alla som är ute o tävlar idag....

Sv: Alla som är ute o tävlar idag....

Har du oxå en bulldozer:D
Min börjar med att inte kunna skritta ens på lång tygel- bråttom, bråttom o har väldans svårt att vänta på mig.
svårt när de inte är så till vardags.

Det är i de lägena som min tränare vill att jag ska ta tillbaka mkt o snabbt- så att hon stampar till o sen l ä t t.
Tempoväxlingar funkar oxå- ibland.:crazy:

Ja gud nej skritta på lång tygel i början finns inte en chans att det går, hon bara taktar iväg... Jo jag provade varenda trick i boken som finns på framridningen även i själva tillbakatagandet så känner man hur bakbenen fortsätter trava hysteriskt framåt. Det är svårt när dom inte alls är så hemma så nu måste jag försöka skapa det här hemma på något vis så man kan träna i det, eller så får man åka runt på varenda tävling och rida på framridningen även om man inte skall starta där enbart för träningen skull.

Vilken snopen min hon skulle få då när hon får åka hem istället för att gå in på banan, hmm det kanske kan funka :cool:

Vad skrev de om hästens form?

Oj, såg ditt inlägg nu :o hade totalt missat det..

I slutkritiken fick vi:

"Saknar undertramp från bakbenen. Går med för kort hals, verkar själv bestämma tempo.

Flott häst som är svår att inverka på"

Som sagt allt som vi redan visste :D

Men väldigt oväntat "dog" han inne på banan, luften gick som ur honom (eller mig ;)) Så blev lite väl "på" med skänklarna så då blev han förbannad och kickade. :(

Men men, som sagt så åkte vi ju inte ut för resultat utan för att kolla av honom så han var kontrollerbar ute bland folk ;) :D

Nu blir det bara en Programridning den 29e detta året så får vi se till våren sen om det blir lite mer då :)

Om du länger ut halsen kommer den att kunna trampa på bak.

Jag var och red en Lc på 62.59% slutade 8 av 40starter jätte nöjd:)
Red en Lb samma dag fast för en annan dommare och komm sist på 52%:( Helt sjukt att det kan variera så med olika dommare.

Jag ska ta ut min nygamling pa en traningstavling idag, pa Fagelbro. En LB 2. Problemet kommer vara hur spand/oridbar han blir:crazy: , forsta gangen vi aker till ett ridhus:crazy: . Men men, traningstavling ar val ett utmarkt satt att trana pa :idea:
Aterkommer med rapport!

ok, 57 % inte sa nojd, men det var val vad vi fortjanade:angel: :o :crazy: , vi har inte hunnit rida ngn lektion, men jag kande att nar det var en traningstavling sa nara, sa fick det bara el. brista. Nu ar jag ju desta mer sporrad:) , men, domaren.. jag fick en 8, och det pa en felplacerad travvolt:o , medan sista mellantraven var perfekt, men det missades:mad: Jaja, pa't igen:D :banana: :rofl: :rofl:

Bravo!

Vad kul att du kom iväg tycker jag.

Man måste tvinga sig själv vidare!!! Försök att programträna en del själv, för då blir man så uppmärksam på VAD det är man verkligen behöver öva på.

Och domaren, ja, jag håller med, h*n kanske nös eller något....

Blir det jakt om 2 veckor?

det vore fantastiskt, men jag har ingen transport, men loser det sig sa blir det av!

Hm, ja, jag hade aldrig ridit igenom programmet heller, for de jag far lana transprten av, sa jag fick klartecken kl 20 igar att jag fick ha slapet idag, och da larde jag in programmet:o . Jag behover dock mkt hjalp med framfor allt halter! Har bokat en lektion 6/11:)

Jasså!
Du hade bara problem med halterna:D
Tror nog att det är lite mer som behövs tränas på:angel:

Som sagt -på´t igen bara!
En annan rider en lurventussen en kvart o skummet rinner längs frambenen.
O visst. Även mellan bakbenen.
Ska nog plocka fram klippmaskinen:idea:

Skoj. Då måste du rapportera hur det går!!!

Det är jobbigt när man är beroende av andra.

Är det bra med Nea och magen?

KL

Idag har vi debuterat LA:5. Jag klantade till det och fick endel missar, (fel galopp i enkla bytet, bakdelsvändingarna red jag som en kratta i och avbrott i inridningen :crazy: vet inte vad jag höll på med) Men hade i alla fall 64% och kom 6 av 18 stycken, helt godkänt för mig. Ville mest testa om jag hade nått där att göra :)

Jasså!
Du hade bara problem med halterna:D
Tror nog att det är lite mer som behövs tränas på:angel:

Som sagt -på´t igen bara!
En annan rider en lurventussen en kvart o skummet rinner längs frambenen.
O visst. Även mellan bakbenen.
Ska nog plocka fram klippmaskinen:idea:
Ja, det vore kul att fa lite ratsida pa det hela:) Allt kan funka hemma, men sallan att halterna sitter. Vi har ju en lang historia, men aldrig att halterna har funkat:crazy: Antingen backar han, eller reser sig!!
Halten vid C nu i traningstavlingen, var C vid utgangen, sa da stod han still....Och tittade ut!:o

*knapplån*

Efter min skumma svacka i början av hösten hoppas jag nu att det vänt! Var på Upplands Bro idag och red LB:1, LA:1. Kom tvåa i LB:n med 65,86% och vann LA:n med 68,37%! Så nu är jag glad och peppad igen! :D

Står han inte still eller är det precis vid igångsättningen han börjar att trixa?

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 856
Senast: Lhas
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar