Namnförslag till gråhunds hane?

Lisen82

Trådstartare
Hej! Vi är på G att köpa en gråhundsvalp, hane.

Namnet som är på sambos topplista är Zigge, Sixten, Viper, Tikka, Scott eller Spike. Av dessa gillar jag nog mest Viper då.

Fler förslag? Jag gillar Krut, Olle, Sid men de ratade han :)

Bomba oss med förslag. Gärna lite roliga ovanligare namn som passar en gråhunds hane som är ute i skogen å jagar.

Nu har han sagt de bara står mellan dessa namn: Sixten, Zigge, Viper eller Tikka. Dock tycker jag Tikka låter som en tik, men är tydligen ett mansnamn i Finland. Så rösta gärna vilken av de som passar :D

Nu har han sagt de bara står mellan dessa namn: Sixten, Zigge, Viper eller Tikka. Dock tycker jag Tikka låter som en tik, men är tydligen ett mansnamn i Finland. Så rösta gärna vilken av de som passar :D
Näe? Tikka är väl hackspett? Kom hit hackspett?

Zigge är kort och lätt att ropa.

Alla är fina, men tänker vilket som funkar bäst vid inkallning? Om man drar ut på namnet och ropar det högt? Då blir Tikka mer som Tiiiiika, eller? Fint namn i övrigt.

Utav dessa hade jag valt Tikka men Sixten och Zigge fungerar men inte Viper. Testa att ropa namnen lite högre och känn hur det känns, är där Viper faller för mig men där är vi olika.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Luktar gnagare?
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

• Ridkjol
  • Ringkota, operation!?
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

Tillbaka