Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
  • Låst
Dressyr Har den kommit ut än? Vart kan man hitta en samlad lista över ponny tävlingar i Uppsla området? Någon som vet? //MW
Svar
1
· Visningar
674
Senast: PrinceFair
·
E
Dressyr ju mer jag lär mig desto mer inser jag hur lite jag kan...men jag vill lära mig mer.har svårt att läsa en text och omsätta den till...
Svar
1
· Visningar
740
E
  • Låst
Dressyr egentligen?finns det filmer och bilder på skolor någonstans?och jag tycker överallt att man ser hästar som hela tiden går bakom lod,helt...
Svar
2
· Visningar
841
  • Låst
Dressyr Vad är egentligen Rollkur(eller om det heter rollkür) har sett det ordet i massor med trådar men inte lyckats lista ut vad det är. Det...
Svar
1
· Visningar
746
F
Dressyr *Vad menas med begreppet "underhals"??? *Hur får hästar underhals??? (bild-exempel?) *Hur ser man om en häst har underhals??? *Hur...
2
Svar
24
· Visningar
16 348
Dressyr Håller nu på att varva dressyrjobb med klättring 2 ggr/v. Ger ganska snabbt resultat. I början försökte hon att galoppera upp, som...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
14 272
Senast: DressyrMupp
·
W
Dressyr Har ni tips pålite olika lösgörande övningar? Bara roligt att höra olika versioner.... bring it on!
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: cristobal
·
Dressyr ridit KM i dressyr idag. hästen känndes fin. räckte inte till placering men nöjd var jag. men nu när jag kommit hem och satt mig för...
2
Svar
34
· Visningar
2 463
Senast: LillaGeisha
·
C
Dressyr Jag var och såg küren på Munich indoor idag och nästan alla ryttare hade spö under ritten? Måste vara något tyskt eller? fast det var en...
2
Svar
28
· Visningar
3 081
Senast: Degree
·
F
Dressyr ngn som vet anledningen till att rakt bett inte är tillåtet på dressyrtävling? För hur är det... varken rakt bett av gummi eller metall...
2
Svar
21
· Visningar
2 644
Senast: caballus
·
B
Dressyr Har ett problem med halterna med hästen, när jag väl gör halten blir hon helt stum i munnen och ställer sig ur form, eller så går hon in...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: pepinopre
·
N
Dressyr Har en liten fråga som jag hoppas nån kan svara på. På en lokal dressyrtävling så får du starta m short chaps (utan frans) men kommer du...
Svar
12
· Visningar
1 379
Senast: PrinceFair
·
H
Dressyr Nu skulle jag vilja ha lite hjälp av er bukefalister. jag har en ny häst, en trettonårig holländsk dressyrvalack som är utbildad msv...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: malinsky
·
T
Dressyr På den gamla goda tiden när jag tävlade ponny var man alltid tvungen att använda sporrar.. man är tydligen inte det längre, så vad...
Svar
2
· Visningar
809
Senast: ujent96
·
Dressyr Nu vill jag ha massvis med tips på bra övningar som man kan rida, för att försöka komma ifrån att hästen hänger sig i handen när den går...
Svar
5
· Visningar
1 860
Senast: eriica-o21
·
Dressyr Jag har ett problem när jag rider i Höger varv.. Jag blir hängande i innertygeln rätt ofta :( Tror att det beror på att jag har en skada...
2
Svar
23
· Visningar
2 338
Senast: elefanten
·
W
Dressyr Jag är lite av en hoppryttare och vill ha korta "säkra"läder. kanske kan vara därför jag inte sitter bra i trav eller ger bra dressyr...
Svar
6
· Visningar
2 625
Senast: Shimzy
·
L
  • Låst
Dressyr Från 2007 så är det sluttävlat för ponnyer över 148 cm på Internationella tävlingar. Alla ponnyer kommer att mätas på alla...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: break_a_leg
·
S
Dressyr Nu är det så att jag efter många om och men bestämt mig för att köpa en ny dressyrhäst... och jag står i valet och kvalet om vad det...
2
Svar
29
· Visningar
2 704
Senast: Pan
·
Dressyr Från vilken klass är det obligatoriskt med frack och hatt? Brukar man ha det även innan det är obligatoriskt, i så fall från vilken...
Svar
17
· Visningar
3 427
Senast: Ylva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka