poängfel i dressyrprogrammet

Sv: poängfel i dressyrprogrammet

nej helt klart tonen.
och domaren var utbildad.

men alla drar vi vi väl då olika åsikter.

/nybörjaren maria som är stolt över sin travhäst iallafall

ville bara säga :bump:grattis :bump: För du blev juh klubbmästare egentligen ;)

Tycker du ska vara jättestolt!!!! Är det en utbildad domare brukar de vara snälla men inte överdrivet. Dina poäng är jättebra!

Vet inte hur ni gör på andra klubbar, men på våran klubb skulle vi ha försökt att komma på en lösning ÄVEN om man kommer senare än 30 min. Jösse namn folk, det är en klubbtävling inte SM och klubbisar är ju till för att lära sig på.

Lusselina, grattis och var stolt!

Kontrollräkna ALLTID protokollet efter tävling.

tack, nu har det nog blivit en lösning på problemet.

är ombedd att lämna in protokollet för rättelse och sedan får man se vad som händer:)

Vad bra! :) Du får rapportera när du vet mer....

det skall göras:)

kan tänka mig att det tar några dagar.
men sen kommer rapporten:)

Hur går det, Lusselina? Fått något svar från klubben än?

inget än så länge. men den som väntar på ngt gott;)

hehe nejdå. men det skall tas upp på något möte så det vilar verkar det som.

men så fort jag vet så ska jag berätta:)

Som sagt protestregeln gäller i 30 min, det är givetvis tråkigt att det blev såhär. Men det är din skyldighet att kontrollräkna poängen, det händer att det bli fel någonstanns ibland och därför är det ryttarens skyldighet att kolla protokollet. Givetvis tråkigt för dig, men tjejen som fick titeln att hon hade vunnit KM lär ju bli jätte besviken om hon inte får ha kvar sin titel :( och dessutom är det ju som sagt din skyldighet att själv kontrollera protokollet.

Vore jag du skulle jag låta det hela bara få vara. Du vet ju ändå att du gjorde riktigt bra ifrån dig. Sedan kan du ju vara noga med att spara protokollet från tävlingen istället, så har du ju ändå 'bevis' på vad du och din häst har lyckats uppnå om du vill sälja den senare.

det hände mig ganska nyligen när jag tävlade travaren (o några till också) att det va felräknat. jag trodde jag red på 54% men hade ridit på 60%. dom rättade till det själv.
jag hade faktiskt inte tänkt på det själv annars....(va inte våran bästa ritt om man säger så)
Detta va på lokal tävling.

Senast ändrad av en moderator:

Här kommer en rapport:)

protokollet blev inlämnat. det var inte bara jag som hade stora fel i mitt protokoll. så det kändes bra att inte vara ensam om detta.

när poängen räknades ihop så slutar jag på en andra plats. segraren saknade också några poäng.

väntar nu på att resultatet skall läggas ut.

alla nöjda och glada:):banana:

Åh, vad roligt att det ordnat sig! Grattis till din andraplats! :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 051
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
406
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
416
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 853
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka