Dressyrhäst på Gym.

Sv: Dressyrhäst på Gym.

ha ha nä nu är väl halva buke inne och kollar på länken så det är väl klart att den inte funkar :D

Ja så var det nog för nu fungerar det:D

Ska skicka till stallägaren med önskemål om att vi får en sån. :p Blir man varm lär det ju vara bra för mer än senorna också:idea:

ha ha nä nu är väl halva buke inne och kollar på länken så det är väl klart att den inte funkar :D

Mattan heter iallafall Vitafloor och den används både som förebyggande och vid skador, ökar upp blodgenomströmningen i hela kroppen. Red en häst där 3 dar i veckan ett tag och passade på att smyga in och sno åt mig lite behandling då och då när dom hade en häst därinne ,skitbra på vintern när man fryser för man blir varm.

Jag VILL HA!!!!

Kan man ta på avbetalning till år 2499 ?

*KL*
Avlägger rapport om hur muskeluppbyggandet fortskrider.
Klippte Lurventussen igår o red idag 20 min. i ridhuset.

Han är jätte fin. Orkade idag utan att behöva bli överhettad.
Ska klättra mañana.
Rider inte lika bra på min andra, men kom till bra ridning där jag kom åt henne bättre.
ska träna henne imorgon oxå.
Ser dock nya:angel: muskler på henne bak på låren som hon inte har haft tidigare.

*KL*
Avlägger rapport om hur muskeluppbyggandet fortskrider.
Klippte Lurventussen igår o red idag 20 min. i ridhuset.

Han är jätte fin. Orkade idag utan att behöva bli överhettad.
Ska klättra mañana.
Rider inte lika bra på min andra, men kom till bra ridning där jag kom åt henne bättre.
ska träna henne imorgon oxå.
Ser dock nya:angel: muskler på henne bak på låren som hon inte har haft tidigare.

alltså - människa: jobbar du heltid eller för brödfödan eller ö.h.t?

avundsjuk - hur hinner du?!

Prioriteringar Kurtan!:p
Måste dessutom transportera till ridhuset:crazy:
Lika bra att köra en gång till, när bilen är varm:idea:

svara på frågan människa :devil:

Jobbar du 100% eller inte?!
8-5?
eller oregelbundna arbetstider?

TVÅ hästar. svår ekvation för mig med 100 % jobb... :eek:

De har nästan aldrig varit friska samtidigt under vinterhalvåret.

jag vill att de ska gå i hagen till 14-blecket innan de rids.
Det är därför som jag får köra med pannlampa.;)

Rider aldrig på fm. De ska äta frukost o lunch o promenera lite först

De har nästan aldrig varit friska samtidigt under vinterhalvåret.

jag vill att de ska gå i hagen till 14-blecket innan de rids.
Det är därför som jag får köra med pannlampa.;)

Rider aldrig på fm. De ska äta frukost o lunch o promenera lite först

När jag haft två i ett par perioder genom åren, så har jag gjort allt för att varva och nästan tyckt det var skönt om nån tappat en sko:angel: :crazy: ibland. Långa vintervilor varvat. Och i perioder medryttare på den ena, det var skönt.

Jag skulle vilja bara jobba ibland:D :crazy: Nån gång när man har lust.

Och sen bara rida rida och hålla på med hästarna och andra roliga saker:)

De kan inte vila samtidigt.
Gjorde det misstaget för några år sen, när det var smällkallt.

Skador på storan ideligen.

De kan inte vila samtidigt.
Gjorde det misstaget för några år sen, när det var smällkallt.

Skador på storan ideligen.

Nej de måste turas om. Men ibland är det svårt för en del av den tiden hade vi inte ridhus och när det är stenhårt och smällkallt är det svårt att hålla igång en. man får leta mossiga skogar och gärden med mossa i:crazy: Och kliva omkring.

Ursäkta en korkad fråga - varför var det dumt att vila flera hästar samtidigt?
Tänker på det ide vi ska gå i om någon månad med våra hästar

Vet inte hur axel tänkte men jag tänker att om alla är fulla av extra energi och lediga så ökar risken för att de springer o busar extra på hårt dåligt underlag o skadar sig.

Vet inte hur axel tänkte men jag tänker att om alla är fulla av extra energi och lediga så ökar risken för att de springer o busar extra på hårt dåligt underlag o skadar sig.
Jajemän!
Överskottsenergi+ kyla=triggar igång varandra -racing o på stenhårt underlag.
Hörde på långt håll att "de sprang som idioter"

Jag har 4 st, jobbar heltid, visserligen natt ibland.
Sedan om man har familj och hus, så undrar man ibalnd hur i h - e man egentligen hinner med att jobba.

Jag vill inte vara i stallet på em, då vill jag vara med familjen, jag rider innan jobbet, eller när de andra sover, med vissa undantag...

Det är väl därför jag aldrig kommer någon vart, jag är för trött för att kunna rida bra....

Tja jag hade 4 hästar och jobbade heltid innan....

Ett tag hade jag två själv plus ett antal ponnier (minst 5 :eek: varav någon var unghäst)
samt 3 barn och heltidsjobb, (fast mest deltid på den tiden):eek: Men det är länge sen, då var jag ung:angel:

Undra på om jag var trött på hästar (och barn:o ) ibland. Det kändes som en dröm att ha en enda häst inackorderad med helskötsel.......

Men jag hann ju inte rida två, oftast, utan hade hjälp. Det fanns ju staket och mockning och hö och kraftfoder som skulle köpas och ja, allt sånt som också här till....

Sen dess har jag aktat mej för att ta på mej mer än en häst på heltid, (men satt där ändå för ett par år sen, en period) Jag måste påminna mej att säga nej, mycket bestämt, annars åker jag dit. Det är ju så roligt!:p Men jobbet är ju det som ger pengarna tyvärr!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har 4 st, jobbar heltid, visserligen natt ibland.
Sedan om man har familj och hus, så undrar man ibalnd hur i h - e man egentligen hinner med att jobba.

Jag vill inte vara i stallet på em, då vill jag vara med familjen, jag rider innan jobbet, eller när de andra sover, med vissa undantag...

Det är väl därför jag aldrig kommer någon vart, jag är för trött för att kunna rida bra....

Been there, som man säger:angel: Ja därför jag inte kan rida än idag, antagligen. Inte som jag borde, efter alla år jag faktiskt har ridit. Inte bara obildbart hopplöst fall, det finns förklaringar.:idea:
Vänta tills barnen tävlar också:angel: Och tränar:crazy:

Mina barn hade en mamma som varannan kväll (pappa med) läste godnattsaga i raketfart för att hon skulle ner till stallet och rida.

Vad kunde de göra, utom rida, när skulle de annars träffa mamma?

Men jag tröstar mej med att de alla i alla fall fått förebilden av en mamma som minsann hade egna intressen i alla fall, då kommer de att våga ha det själva som föräldrar:angel: Eller inte.:crazy:

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: TeamVM
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 390
Senast: TallYTallY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka