Dressyrhäst på Gym.

Sv: Dressyrhäst på Gym.

Det finns ju nåt slags motionsband har jag för mej som travare använder :confused: Lite osäker här. Men kolla om du kan få tag på ett sånt och palla upp det i ena änden:idea: :rofl:

På S-torp har dem ett sådant i stallgången, men det står plant.
Nää, jag tror att Linnéa får ta sig till närmaste skidbacke:D

Har nu klippt tussen, även på huvudet med stora maskinen(duktig pålle), men resultatet blev därefter:crazy:
Ska åka o träna en sväng nu o försöka att rida efter konstens alla regler. Får se om man kommer hem besviken på sig själv:mad:

Det är svårt att komcentrera sig när andra rider lektion o ponnybarn svischar omkring.

*Spånar* bara...... men kan man inte ta en löpband och ha nån sorts anordning som lyfter upp i framkant så det motsvarar klättring:idea:

:rofl: :rofl: samma förslag:rofl: Ursäkta LinneaL att vi skojar om eländet, förstår att det är ett problem:crazy:

Ha ha du får bli en surkärring som jag så är de så häsnynsfulla o trevliga sen.:idea: :p

Skidbacke..! Det finns en, men den är det nog inte så poppis att rida i. Men om jag nu mot förmodan skulle hitta en backe, hur introducerar ni klättringen för era hästar? Hur mycket orkar de första gången, andra, tredje? Jag blir lätt överambitiös och ska träna allt jag orkar, och det är väl snarare kontraproduktivt.

Utgå från häst i god kondis, men utan klättringsvana.

Och ni får gärna skoja om eländet - det bjuder jag mer än gärna på! :D

Tror att det är bra för din häst som har lite jobbigt med sin exteriör.
Man får väldigt mkt gratis med styrkan.

Du! Det finns pannlampor:D
Hade en sdn sist som jag klättrade val. men inte var det jättekul precis, när man har en hund som smyger runt i buskarna samtidigt.
Val. blir jätteledsen när jag vrider på huvudet o inte lyser upp hans väg.

Ja, jag tror/vet att det är suveränt för honom.

Pannlampa i all ära, den kan jag använda på oupplysta vägar, på ängarna, bredare skogsvägar/stigar.. men i den urskog jag ska in i, med min häst som är lite för hög för att komma under vissa träd krävs lite noggrann planering av väg, och då måste jag se ganska långt i förväg om jag kommer under eller inte.. här pratar vi SKOG! och det är inte kul att bli avputtad från hästen pga jag inte kommer under, även fast jag ligger ned i sadeln. Har varit på väg många gånger och i mörkret? nä, tack! :p

Kan anta att du får gå upp o ner hela dagen i de uppförslut som du kan hitta;)
Det är ju helt beroende av hur brant, långt o tungt det är.
du känner väl din häst o märker när det är lite för jobbigt.

Malinsky
du får väl snitsla en bana o bryta av lite grenar.
Jag har oxå bekymmer med att komma under grenarna o ännu värre när de är snötyngda.

Stormen 2004 gjorde att jag inte kom fram på vår grusväg med stoet pga omkullfallna träd. Kom inte under om jag ledde henne heller.

Flash
Idag var det värre än någonsin.
2 ungar som red lektion för varsin tränare. De for omkring o kunde ibland inte styra alls.
Plus 4 ryttare till- ingen vidare ridning:crazy:

Flash
Idag var det värre än någonsin.
2 ungar som red lektion för varsin tränare. De for omkring o kunde ibland inte styra alls.
Plus 4 ryttare till- ingen vidare ridning:crazy:

Hu!:eek: :crazy:

Och ridningen blir inte bara förstörd av alla avbrott utan också av att man blir så :devil: irriterad att hästen blir missmodig:crazy: och undrar vad den gjort:confused: :crazy:

:rofl: :rofl: samma förslag:rofl: Ursäkta LinneaL att vi skojar om eländet, förstår att det är ett problem:crazy:

Det var roligt man skojade faktist inte :angel: alla ideer är väll genomförbara bara man bestämmer sig för det ;)

LinnéaL - ideen är bra om du törs :p allt vore väll bättre än att låta klättringen vara helt.....kan erkänna att jag t.o.m brukar avråda köp av unghästar från din del av landet :angel: (om du nu kommer ifrån de södra plattlandet)

malinsky o axel - det var en annan tråd vi diskuterade pannlampor o det finns faktist s.k orienteringslampor som är snordyra men dock nästan lika starka i mörkaste skog som dagtid :d

För vad är sämre än att känna sig beroende av något när man måste träna, rida :eek:

De där gångbanden går att sätta i olika lutningar och hastigheter.

Svante J har en sådan i stallet, oerhört effektiv, men jag tycker dock det ser lite läskigt ut, fast hästarna verkar gilla den.

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: TeamVM
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 390
Senast: TallYTallY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka