Dressyrhäst på Gym.

Sv: Dressyrhäst på Gym.

när jag frågade en vet. om en galla, sa han just att om de åker långt blir de rena i benen.

Så om hästen får gallor är det bara att ut och köra:idea: Hur långt:D

Sa han varför? Cirkulatione eller?

Det var nog ganska långt o inte i ett nytt Ume.

Det var han på Valla som sa det o jag som är dement kommer inte ihåg anledningen. Kan tänka mig cirkulationen.

Det inlaget såg jag! En norsk galopptränare verksam i Sverige. Fast hans koncept med massagegolv användes nu även av travtränare. Visst var det på en senskada (eller kanske inte konstaterad skada, men kanske en varning på senan eller motsvarande) det var använt inledningsvis?

Det var en riktigt tjock sena

Hur gjorde de då? Stod den länge på det där underlaget? (Och skakade:crazy: ?) Gick det tillbaka, då? Att jag skulle missa,
är det nåt program som kan tänkas gå i repris?

Alltså, det låter ju inte riktigt klokt när du beskriver det på det där sättet.. Jag kanske inte minns korrekt att det var en sena det handlade om. Men i inslaget körde norrmannen en häst en längre sträcka (till Italien?) i en hästlastbil modell äldre. Vibrationerna ska ha bidragit till att hästen var fräschare när den kom fram än den var vid avfärd.

Är det förresten ditt nuvarande fullblod på avataren?

Ja, jag har så få bilder, men den här fick jag idag, som en person hade tagit i våras i ridhuset:idea: Utan blixt, så benen är suddiga och mycket kunde vara bättre, men det är i alla fall vi:D

Senast ändrad av en moderator:

Alltså, det låter ju inte riktigt klokt när du beskriver det på det där sättet.. Jag kanske inte minns korrekt att det var en sena det handlade om. Men i inslaget körde norrmannen en häst en längre sträcka (till Italien?) i en hästlastbil modell äldre. Vibrationerna ska ha bidragit till att hästen var fräschare när den kom fram än den var vid avfärd.

Han kanske ställde dem på mattan ett tag efter hårdare jobb då, som förebyggande eller så? Banan på Täby lär vara ganska dålig för senor har jag hört, så de kanske gör det just för att förebygga?

Den hade gått löp utomlands, och var riktigt dålig fick stå och skaka i en mysket gammal lastbil lång väg hem och när den klev r hade svullnaden gått ned :)

Råkade bara Zappa in där - det var väl dagen rätt/dubbel eller vad det heter.

Riktigt nyfiken- ring redaktionen; program mitt på dagen på TV 4 eller 4+

Nu har han installerat vibrationsgolv och det har tydligen spritt sig

Söt!

Men vilken var den vackra mörka hästen vars ansikte vi fick se tidigare?

Åh tack!:bow:

Det var den vi hade längst av alla i familjen, också ett fulllod som vi fick ta bort pga cushing m fång som följd, förra året. Vi hade honom i 18 år, han var 23 när han dog. :cry:

Den hade gått löp utomlands, och var riktigt dålig fick stå och skaka i en mysket gammal lastbil lång väg hem och när den klev r hade svullnaden gått ned :)

Råkade bara Zappa in där - det var väl dagen rätt/dubbel eller vad det heter.

Riktigt nyfiken- ring redaktionen; program mitt på dagen på TV 4 eller 4+

Nu har han installerat vibrationsgolv och det har tydligen spritt sig

Ok, men står dem då tills skadan är borta eller förebyggande?:confused:

Ja men tv4 lägger ut en del program på nätet, vet du datum? Kan kolla där kanske.:idea:

Å, den som du har berättat om som var så snäll med din dotter när hon började rida, men som sedan ökade kraven på dottern vartefter hon blev en säkrare ryttare?

/Linnéa - minne som en häst.. :cool:

Å, den som du har berättat om som var så snäll med din dotter när hon började rida, men som sedan ökade kraven på dottern vartefter hon blev en säkrare ryttare?

/Linnéa - minne som en häst.. :cool:

Ja, precis. Att du kom ihåg! Vilket minne! :bow: ( Hon har knappt ridit sen dess :cry: men nu har hon lovat börja hjälpa till ibland i alla fall :) )

Ja det är tur att du finns :bow:

Hmmm nu funkade inte länken förstås, - men jag är nog för trött så provar igen imorgon, då går det nog bättre.:idea:

ha ha nä nu är väl halva buke inne och kollar på länken så det är väl klart att den inte funkar :D

Mattan heter iallafall Vitafloor och den används både som förebyggande och vid skador, ökar upp blodgenomströmningen i hela kroppen. Red en häst där 3 dar i veckan ett tag och passade på att smyga in och sno åt mig lite behandling då och då när dom hade en häst därinne ,skitbra på vintern när man fryser för man blir varm.

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 200
Senast: squarepants
·
Hästvård Min häst, SWB född 2004, ser ibland knackig ut i vänster bakben när hon går i vänster varv, och jag blir inte riktigt klok på vad jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: TeamVM
·
M
Dressyr Hej! Jag har just börjat träna dressyr igen med min lille häst efter flera års uppehåll p.g.a. små barn. Under tiden har jag ridit en...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Mayara
·
T
Träning Jag tänkte ge er ett schema för igångsättning.. Vecka 1-2: Grundträning: Skritta hästen på jämn mark upp till 20 min dagligen, öka...
Svar
9
· Visningar
5 390
Senast: TallYTallY
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka