Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr Kan en häst som är spänd/stressad/het gå i fin balanserad form? Varför/varför inte? Hur mycket handlar lösgörning om att få hästen att...
Svar
12
· Visningar
1 035
Senast: flashlight
·
T
Dressyr Om ni ska börja med en ny övning, tänker ni då att ni lär hästen den övningen? Eller är det mer att ni med hjälperna trycker/visar...
2
Svar
31
· Visningar
2 463
Senast: Akustik
·
P
Dressyr Jag har läst trådar här om kandar. Och nu undrar jag, varför måste man använda kandar i högre klasser i dressyr? Varför kan man inte få...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 667
Senast: stranger
·
  • Låst
Dressyr I en annan tråd funderas det över om de som skriver på dressyr inte tränar för "etablerade tränare"...Så hur gör ni? Hur ofta tränar...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Dressyr Läste nyss på ridsports hemsida ( http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=90046&x=1&a=896570 ) Måste det komma en massa nya program hela...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: Victovie
·
Dressyr Hej! Hur ska en bra under- resp överlinje se ut? Vad menas egentligen med begreppen?:confused: Skicka gärna in bra och dåligt bilder...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Hallonsoda
·
K
Dressyr Jag har ett problem, min medryttarhäst lyssnar inte ordentligt. Varken på skänkel, röst eller hand. Hon har gått MSV hopp och är 11 år...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: ketchup
·
Dressyr Jag är inte på det här forumet så mycket men en del på western. Och där kommer det ständigt upp nya trådar om engelskryttare som gått...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: ScissorHands
·
Dressyr Den har traden kanske eg ska ligga under Gnagg? I vilket fall som helst, jag undrar varfor de flesta hastar viftar rejalt pa svansen...
2
Svar
23
· Visningar
2 427
Senast: Totola
·
S
  • Låst
Dressyr Är det någon som vet vilka sidor man kan t.ex skriva ut dressyrprogram, eller iallafall se och skriva av ?:bow:
Svar
1
· Visningar
865
Senast: Hallonsoda
·
F
Dressyr Hejsan! På "jobbet" (hjälper till med in och till ridning i ett stall) är det en häst som jämt fastnar i ena sidan (höger). Några bra...
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: soke
·
L
Dressyr Halloj alla duktiga dressyrryttare:bow: Jag har ett litet problem...:confused: Mina tår står nämligen ut väldigt mycket när jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 823
Senast: elbereth
·
C
Dressyr Vad rider ni i för en sadel och hur hjälper den er mot en bättre position? Bilder på er sits och hållning? Märker många gånger...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 090
Senast: LinnéaL
·
Dressyr Ska kanske först skriva att jag sökt och läst de sitsträningstrådar som finns på forumet, så en del tips har jag snappat där. Det jag...
Svar
14
· Visningar
3 317
Senast: Puppan
·
E
Dressyr jag kan rida öppnor bra (?) men slutorna blir sällan bra,hästen böjer inte kring mitt sittben utan fortsätter att vara rak.eller så blir...
Svar
6
· Visningar
973
Senast: remmis
·
D
Dressyr Ännu en dum fråga från en glad amatör! Vad är skillnaden mellan arbetstrav och mellantrav?
Svar
6
· Visningar
6 153
Senast: axel
·
S
  • Låst
Dressyr Ok, alla dressyrmänniskor... jag tänkte be om lite råd. Den ena hästen jag rider är väldigt stel/stark i höger sida. Det är en...
Svar
2
· Visningar
743
H
Dressyr Om man vill fortsätta tävla sin ponny i dressyr efter det att man fyllt 18 år bland stora hästar, finns det då någon regel som säger att...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: tearsofsilver
·
  • Låst
Dressyr Nu har jag testat varianten med att rida loss min häst genom att bara lossa på innertygeln och låta ytter vara. Kan bara säga att det...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 596
Dressyr En sak jag har funderat på mycket är- hur mycket ska man prioritera sitsen och hur mycket ska man prioritera själva inlärningen (hur...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 233
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar