Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om ni ska börja med en ny övning, tänker ni då att ni lär hästen den övningen? Eller är det mer att ni med hjälperna trycker/visar hästen dit ni vill? Tänker ni "skänkelvikning" eller tänker ni "nu ska vi fortsätta vara raka men gå åt höger"?
Hoppas ni förstår vad jag menar. Det jag försöker få fram är: LÄR man hästen olika rörelser och moment, så att det bara är att trycka på vissa knappar för att hästen ska utföra dem? Eller är det upp till ryttaren att försöka i varje unikt tillfälle få till det perfekt, utifrån den balansen och formen hästen är i just då? Eller är det en svårighetsfråga?
Fast när man tex skänklar gör man ju det på en specifik muskel. Benlyftet och framåtrörelsen som följer på det är ju en ren reflex som uppstår när muskeln stimuleras. Räknas inte det då som att "trycka på rätt knapp"?
Fast musklerna som sitter vid skänkelläget har väl ingenting med benlyft och framåtrörelse att göra? Musklerna som lyfter frambenen sitter ju i hals och bringa...
.Nja, riktigt så enkelt är det inte.Fast musklerna som sitter vid skänkelläget har väl ingenting med benlyft och framåtrörelse att göra? Musklerna som lyfter frambenen sitter ju i hals och bringa..
Fast det är klart om ngn boxar mig i magen så dras de nog ihop-av smärta
Muskeländarsom finns på korset kan man trycka på för att aktivera de som då påverkar ryggen.
Ska montera en pinne på ryggen på mig själv som petar hästen där
Varför man ska ha sk. vid gjorden är för att den har mest känsel där, förutom ljumskarna. Finns en del som har dem där oxå
KL
Det finns faktiskt en punkt vid knäet ungefär där många nerver löper,
en touch där - på rätt sätt - i rätt moment - akiverar hästens mage och bakben.
Hmmm, intressant...
Har för mig att jag sett att det ska vara en triggerpunkt för Pectoralismuskeln något bakom skänkelläget, nedan bröstkorgen.
Och en snett ovanför och framför knäet för Obliquus.
Undrar vad som händer om man petar lite där?