Varför är kandar ett måste?

Sv: Varför är kandar ett måste?

jag tycker det är bra att alla ska rida klassen med samma hjälpmedel/utrustning hur skulle annars domarna kunna döma?? Vilket ska anses ge mest poäng ett byte med kandar utan sporrar eller tvärtom eller ska den som använder båda men har bäst byte skrivas ner i siffror för att den använder hjälpmedel?? Det blir ju helt ohållbart!!
Dressyr är tillräckligt mycket bedömningssport som det är utan att vi alla ska ha olika utrustning ochså och precis som någon skrev så är det en konst i sig att kunna använda ett kandar och sporrar och få det att se harmoniskt ut det kräver kanske större skicklighet än att inte göra det ibland...
Vill man nu inte använda kandar och sporrar får man väl släppa på stången och bara rida på bridongen samt leta upp de kortaste sporrar man kan finna och lära sig rida utan att de inverkar!!!

Liknande trådar

Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
836
Senast: Fiorano
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 117
Senast: Reshästen
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 370
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar