Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite OT men ändå, jag såg en bild på en av våra dressyrgurus för ett tag sedan (på träning) där hon hade satt på en vanlig achennosgrimma på kandaret så att hon hade stång, bridong och sen snokrem uppe på alltihopa...
KL...
Jag blir så trött på alla som menar att hästar ska ridas utan sadel och träns mm. Vi är flertalet som inte är intresserade av det.
Det är inte det som ska diskuteras på forumet dressyr. Här rider nästan alla vanlig dressyr och då får man snällt följa TR.
Om alla ska ha samma förutsättningar i dressyrtävling så ska man väl sätta gränsen så att alla har chans att vara med? En del hästar trivs inte med så mycket bett i munnen (som det har skrivits lite om här).
Det skulle jag vilja se. Kolla gärna om du hittar den.Jag har läst trådar här om kandar. Och nu undrar jag, varför måste man använda kandar i högre klasser i dressyr? Varför kan man inte få rida på vilket bett man vill? Man tycker ju att det som passar hästen bäst också är det bästa?
Det skulle jag vilja se. Kolla gärna om du hittar den.
Tills någon förklarar för mig på vilket sätt man får ut mer av hästen på kandar frågar jag mig försiktigt varför det är nödvändigt.
Hellas
Du kan inte rida med aachenrem på ett kandar och alltså kan du inte stänga igen munnen på hästen.
Håller med!!!
Efterhan som ekipaget stiger i klasserna borde hjälpmedel som sporrar, nosgrimmor, kandar osv snarare plockas bort än komma till!
Jodå, kyra rider med achenrem på kandar. Så visst går det.