Sv: Dressyrsadelns hindrande av en korrekt position
sänder en tanke och peppdans till dig och alla andra som är ute i sadelletardjungeln..
Jag kom att tänka på denna tråd i går när jag stod och tittade och funderade över min sadel!!
Men glömde bort att titta efter den sedan.
Bra att du plockade fram den igen!!
Nu förstår jag ursprungsfrågan!!
Min ligger ju oxå i bakvikt lite fast jag dragit bak den. Jag drar också bak den, men det glider fram..
Lade en kilpad under igår och vips så låg den riktigt bra, så nu när jag dragit bak den, längt ut lädren ett hål och lagt en pad under, så ligger den bra. Borde kanske länga ut lädren mer, men jag tar ett hål åt gången... Jag har lagoma läder enl både min tränare och en annan tränare som körde samtidigt med ett annat ekipage
Sadelutprovaren sade när jag köpte sadeln att sätter den sig inte fram så kan hon ta ur lite stoppning.
Tror ni att det är en bra idé, eller blir anläggningsytan "fel" då?
Den är iof fel redan nu... men kan det bli så att bakdelen på sadeln hamnar i luften tror ni? Kanske bättre att hitta en helt ny som ligger "som en smäck" från början?
Hon borde väl kunna göra det jämt tycker man kanske.
Ja, jag vet varken ut eller in nu stirrar mig blind på denna sadel och Linus är trött på att stå på gången! haha, kan förstå det
Min ligger stil i alla fall och jag är nöjd med stöd osv.
Vet någon om man kan värma om bommen på en Ankysadel? går, gör det väl, frågan är väl hur du får ihop det hela sen.. hahaha (jag har som du märker ingen aning...)
sänder en tanke och peppdans till dig och alla andra som är ute i sadelletardjungeln..