Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
  • Låst
Dressyr Vissa saker skulle behöva redas ut en gång för alla. Men det går inte när alla trådar låses så fort inte alla strykes medhårs...
Svar
2
· Visningar
862
M
  • Låst
Dressyr Jag fick syn på den här bilden, och undrar lite över formen på hästen. Vad är det man vill uppnå här? Varför väljer man att rida i den...
Svar
10
· Visningar
1 345
F
  • Låst
Dressyr Hur bär du dig åt när du formar din häst på en volt? Hur gör du i ingången? Hur gör du i utgången? Hur gör du för att minska...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 894
H
Dressyr Hej jag har en hopphäst på 7 år e Castor :rofl: Jag har 1 problem som det skulle vara jätte kul om ni hjälpte mig med:bow: Det...
2
Svar
28
· Visningar
2 161
Senast: PrinceFair
·
S
Dressyr jag är väldigt förvirrad.min jätteduktiga tränare säger att jag ska ha handen nere och min komis som oxå är tävlingsryttare,ridlärare...
Svar
19
· Visningar
1 811
Senast: Daylight
·
Dressyr Jag hamnar ofta i en ond cirkel när jag tränar eftersom om jag inte sitter riktigt djupt i sadeln kan jag inte få hästen att samla sig...
Svar
5
· Visningar
1 119
Senast: Daylight
·
N
Dressyr Om man skulle ruda en häst som kan assage hur gör man som ryttare för att få upp hästen i det? Lägg gärna in filmer!
Svar
13
· Visningar
1 414
Senast: Goldie
·
E
Dressyr Ännu en nördfråga från mig:o Eftersom jag inte har någon bra instruktör som kan förklara för mig så måste jag leta efter andra vägar...
Svar
9
· Visningar
1 439
Senast: flashlight
·
Dressyr Vad har ni för hjälm på er när ni tävlar dressyr? Vad tycker ni är snyggast?
2
Svar
37
· Visningar
2 815
Senast: Tramptass
·
  • Låst
Dressyr Ja, nu börjar det dra ihop sig! Men, var någonstans kan jag hitta info?! Jag vet att jag har läst proppar för ponnychampionatet förrut...
Svar
2
· Visningar
816
  • Låst
Dressyr Krävs det några specella resultat för att få tävla reginalt eller är det bara att starta (gäller ponny). Vilka klasser finns med på...
Svar
1
· Visningar
753
B
Dressyr Fråga: Existerar det avd B där överårig ryttare kan rida inom eller utom tävlan bland ponnyryttare? Vad är det egentligen som gäller...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Bodil
·
N
Dressyr Hur lär jag mig och hästen piruetter? Nån som vet?:bump:
6 7 8
Svar
144
· Visningar
10 574
Senast: Susan
·
Dressyr Fick igår höra av min tränare och tillika domare att vi inte kommer få ha spö alls på framridningen. Detta har hon hört av sin tränare...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 696
Senast: Degree
·
Dressyr Är det någon som vet om det blir några nya tillåtna bett 2007? Det har ju varit på tal att raka bett ska tillåtas, det vore ju...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: arabidopsis
·
Dressyr Var i ridhuset igår med 4-åringen. Tänkte vidareutveckla träningen med att få honom helt eftergiven i innersida och att spåra i volten...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
7 856
Senast: mackan
·
Dressyr Har ett halvblod sto som är 18år. Hon är väldigt välutbildad inom både hoppning och dressyr. Problemet är dock att hon lägger sig i...
2
Svar
28
· Visningar
3 241
Senast: Missestar
·
O
Dressyr Jag har aldrig riktigt fattat innebörden med en halvhalt och hur man gör en halvhalt på rätt sätt. När och hur gör man? :)
2 3
Svar
47
· Visningar
3 724
Senast: fio
·
Dressyr Det klankas överlag på att svenska ryttare sitter sämre än t. ex. tyskarna- hur kommer det sig om det nu är så? Det lilla som jag har...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 358
Senast: Susan
·
S
Dressyr Vill ha lite tips på övningar, ska hyra en häst på ridskolan ibland för att rida självständigt i paddocken. Eftersom jag gjorde ett...
Svar
1
· Visningar
891
Senast: corette_13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka