Helt enkelt en volt.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Helt enkelt en volt.

Jag ska försöka att komma ihåg att kolla hur jag egentligen gör ikväll.

Gör det, kolla noga vad som händer med hästens mankam oxå när du ställer den, kan med fördel göras stillastående för bättre syn observation när man byter ställning.

Det är oerhört svårt att rida en korrekt hörnpassering, visst man kan rida igenom hörnet med en inåtlutande häst som 99% ägnar sig åt men till vilket syfte egentligen.

Ja, du vet väl hur många procent som gör vad....ingen kan ju någonting....

Har inte påstått att de är lätt att rida en hörnpassering, eller hur?

MEN tycker nog att det överdrivs på vissa håll ibland, men det är väl ingen nyhet för någon....

Om du nu bara tränar för de bästa som du påstår och vi andra tränar för de sopiga svenskarna, som inte kan någonting, hur kommer det sig att du inte rider bättre då??
Är du trög på något vis eller??

Vaddå fel håll?? Jag tycker mig bara ha hört en enda beskrivning av kisseriet ?? Eller finns det fler varianter :confused:
Om man skriver att kisseriet ska vara uppåt utåt mot målet o även överlivet/axlarna vända i rörelseriktningen- i skänkelvikning.
Man behöver väl inte rida ut i hörnen för att få till ett hörn? Man kan ju lätt skapa egna hörn.
Gör så endast om jag tränar 1/4 piruetter i skritt eller galopp.

Ja, du vet väl hur många procent som gör vad....ingen kan ju någonting....

Har inte påstått att de är lätt att rida en hörnpassering, eller hur?

MEN tycker nog att det överdrivs på vissa håll ibland, men det är väl ingen nyhet för någon....

Om du nu bara tränar för de bästa som du påstår och vi andra tränar för de sopiga svenskarna, som inte kan någonting, hur kommer det sig att du inte rider bättre då??
Är du trög på något vis eller??

Ja uppenbarligen :p Jag har tränat vid 3 tillfällen på 2 år för tränare, jag har bara en dressyrtränare och har väl aldrig påstått att hon är den bästa i världen :confused: Hon har dock samma linje som "dom bästa".

Men ni som tränar regelbundet , varför blir inte ni bättre är ju min motfråga då :smirk:

Jag har bara hört en grej om kisseriet och det funkar för mig i alla fall.

Sen så när det gäller 6 metersvolt kan det också gälla 8 meter. för den delen, det var bara ett exempel. måste inte hästen vara det minsta samlad för att kunna spåra runt den och få den rund och "på rätt ställe"

Eller har jag tänkt fel?

Jodå, men de allra snävaste vändnngarna sker när man måste väja för de andra som inte kan ridhusregler eller kan skilja på hö. o vä.

Du behöver väl aldrig rida med 5 ponnybarn som far runt som skållade råttor:crazy: i ett litet ridhus.

Jodå, men de allra snävaste vändnngarna sker när man måste väja för de andra som inte kan ridhusregler eller kan skilja på hö. o vä.

Du behöver väl aldrig rida med 5 ponnybarn som far runt som skållade råttor:crazy: i ett litet ridhus.

Jo ibland måste jag det , tex när jag måste rida på kvällarna :p

Ja uppenbarligen :p Jag har tränat vid 3 tillfällen på 2 år för tränare, jag har bara en dressyrtränare och har väl aldrig påstått att hon är den bästa i världen :confused: Hon har dock samma linje som "dom bästa".

Men ni som tränar regelbundet , varför blir inte ni bättre är ju min motfråga då :smirk:

Men du fio, nu är det så här att vi är inga rikmalingar som har råd att rida för de riktigt duktiga i Sverige, eller utomlands.
Utan vi får hålla till godo med de som själv tränar för höjdarna, och de med god vilja och tid att hjälpa oss obildbara.

Dessutom behövs det pengar för att kunna köpa riktigt bra hästar.

När man bara har råd att köpa någon skogsmulle på tio bast som aldrig är ordentligt riden, så tar det ganska lång tid att få till det.

Man börjar inte bryta i en gammal häst hur som helst, och olater och små egenheter trollar man inte bort på en grisblink.

Allting skulle vara lättare om alla fick rida välutbildade hästar från första början.

De som har möjlighet att träna för de duktiga tränarna i Sverige slår tydligen dig utan problem om man går efter tävlingsresultat, så kom ner på jorden nu för en gångs skull.

Åter är nivån väldigt låg och långt från ursprungsfrågan. Jag stänger tråden och vill åter igen be alla dressyranvändare om att tänka till innan inlägg skrivs. Ibland är det bättre att tänka vissa saker och låta dessa bli oskrivna!
/Den elaka moderatorn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 866
Senast: JohannaB
·
Skola & Jobb Jag behöver era goda råd. Jag hade tänkt fråga om det är någon här som är bra på konflikthantering, men jag tror nog inte det är där som...
2
Svar
33
· Visningar
2 748
Senast: Tora
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 084
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar