Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Hej. Jag tillhör dom knubbigas skara. Har ganska mycket komplex för mina lår speciellt i en sadel med vita ridbyxor då de ser som...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 878
Senast: reznor2
·
  • Låst
Dressyr Får man, på en regional prisutdelning ha vita damasker istället för vita lindor? Jag har lindor på prisutdelningar mest för att skydda...
Svar
3
· Visningar
1 221
Senast: sweep
·
T
Dressyr Vad är det egentligen som händer när man passerar de där vita staketen in på tävlingsbanan? Oftast är det stor skillnad på hur min häst...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 917
Senast: traloppan
·
Dressyr Jag försöker verkligen sitta rätt och riktigt. Vinkla mitt bäcken och "skjuta på gungan" om ni förstår vad jag menar? Saken är den att...
Svar
6
· Visningar
2 861
Senast: Spiggen
·
S
Dressyr jag undrar bara hur långa sporrar jag får ha på en häst under dressyrtävlingar. :confused: I TR läste jag något om att de bara fick...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Vad händer om man som överårig ryttare utbildar en ponny som inte längre klassas som ungponny och ska starta nationell fei? Hur fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: Tajger
·
Dressyr Tycker att jag har en hyfsat bra sits. skänkeln är stilla, händerna lika så och jag sitter rakt. Problemet i traven är att jag skumpar...
Svar
9
· Visningar
1 036
Senast: Ganesco
·
N
Dressyr Känner mig jätte kass nu, men åt vilket håll stället man hästarna i skänkelvikning?:o
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Lina_
·
Dressyr Vad tycker ni i så fall? Eller tycker ni att det känns som "waste of time" att läsa dessa? Har någon av era tränare tagit upp...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
14 654
Senast: borsalino
·
T
Dressyr ni som tävlar dressyr, vilken poäng brukar ni få på sitsen?
2 3
Svar
50
· Visningar
3 360
Senast: Narcissa
·
Dressyr Jag red dressyrlektion idag, det gick ganska bra, men det har blivit värre med att min häst flyttar mig till vänster (Hennes starka...
Svar
12
· Visningar
1 203
Senast: Susan
·
B
Dressyr Hej, ibland blir jag tokig på mig själv. ... Visa dagar funkar ridningen perfekt, jag har hästen inramad och känner verkligen i benen...
2
Svar
39
· Visningar
6 052
Senast: Ganesco
·
Dressyr Hur ska en liten flicka på 8 år som har en dressyrponny kat B lära sig att rida honom i form ? Ponnyn är mkt meriterad inom dressyren...
Svar
19
· Visningar
2 322
Senast: Lancet
·
T
Dressyr Nu kan man läsa på Ridsportförbundets hemsida att SM finalen för C och D ponnyer inte kommer att avgöras i Kür. Dessutom så höjs...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 272
Senast: suisyola
·
L
  • Låst
Dressyr Är det nån som har koll på var man kan få tag på det nya LB:3 & LA:1 programmen från 2007? Alternativt någon som kanske vet exakt hur de...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: break_a_leg
·
B
Dressyr Hoppas inte tråden flyttas till grundutbildning för jag upplever att så många frågor/problem här ofta kan kopplas till just detta. Som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 668
Senast: Susan
·
Dressyr Var sitter de nervknutarna som ni hänvisar till? Hur kan man nå dessa genom sadeln? Hur ska man komma åt dem om man sitter korrekt...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 628
Senast: mimus
·
Dressyr Jag har en ganska framtung häst som är "lång" att rida (har långt steg med mycket övertramp, men går näst intill rak i halsen och samlar...
Svar
9
· Visningar
3 266
Senast: krumeluren
·
  • Låst
Dressyr Får man ha fårskinnspad under sadeln när man tävlar?
Svar
2
· Visningar
699
Senast: malinsky
·
Dressyr Vad gör jag? Skulle rida några enkla åttvolter idag på ängen och hästen följde mig inte alls bra. Vad gör jag för fel och vad ska vi...
Svar
19
· Visningar
1 390
Senast: NiraK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka