Sv: Har ni läst ridhandboken?
Vill lägga till en sak, trots OT, sen ska jag inte göra det mer
När jag var ny på buke hamnad ejag på avel och råkade se en användare som regerade en tråd med dels felaktigheter, dels ren innanläsning och alla
över det stora kunnandet som var
rätt mycket luft insåg jag efter ett tag. Det belv en häxjakt där folk t o m pekade ut hemsidor som mina och förlöjligade (som inte ens var mina
har ingen hemsida ens) och det belv rena personangrepp från folk som hade noll koll på diskussionen men inte gillade att en ikon ifårgasattes. Den tråden togs bort förstås.
Min syn på vissa på avel är klar sedan dess i alla fall.
Men då vet jag att du Susan kom in och jag var väldigt tacksam för att du balanserade upp det och var klok bland alla andra på sandlådenivå som inte var ett dugg intresserade av sakfrågorna.
(Just det där nicket försvann "lustigt" nog efter den tråden
)
Så jag tror dej verkligen ang att jaga i flock, som du skriver. Sen kan vi nog inte komma ifrån att man kan hamna i saker som man själv inte ser vart det tar vägen eller inte ser att det kan bli samma sak som man inte gillar, vi är ju tyvärr inte mer än människor allihop och inte så ädla som vi vill vara. Nån av oss.
Jag har sett på dressyr i äldre trådar hur man också raljerat mot andra i "flock" och någon har stått rätt ensam. OCh där du varit i flocken. Likaväl som tvärtom.
Allt beror på från vilket hörn man ser saker. Därför är det mycket viktigt för mej att vi håller oss till sakfrågorna och inte personer. Jag känner ingen här och vill inte döma någon som person. INGEN mår bra av att jagas av en flock. Vi borde stå över det. Och moderatorns jobb är att stoppa när det förekommer.
Eller hur?