Har ni läst ridhandboken?

Sv: Har ni läst ridhandboken?

Detta tycker jag är tragiskt....på ridskolan jag arbetade på förr så anlitades en A-tränare som vi red ridskolehästarna för och det tycker jag var både en morot som medarbetare och för hästarna var det en bra skolning men bara för en del av besättningen då.

Resterande fanns det tyvärr bara timmes genomarbetning-skolning i veckan som är alldeles för lite tycker jag.....eleverna skulle få mer tillgodo av sina lektioner om hästarna rids mer av instruktörerna.
:bow: :bow: Problemet är att ingen vill stå för notan. Det kostar att ha hög standard på både personal och hästar.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 147
Senast: Palermo
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur