ni som använder knäna till att få upp framdelen...

Sv: ni som använder knäna till att få upp framdelen...

Vad attans glad jag blir när fler erkänner så jag slipper känna mig ensam ^^

Gott nytt år på dig Flash, måtte jag en vacker dag få fiak med dig och höra dina tankar från början till slut :D :bow:

:bow: Tack! Och du är verkligen inte ensam, ibland tror man det man srkiver är glasklart men ser efteråt att :o hur skulle nån fatta det där! Gott nytt år själv! Du har kloka tankar du med har jag minsann sett:)

Gjorde det?
Jag tänkte nog på att man red i olika gångarter, utförde olika moment, och hur hästen använde sina magmuskler då.

Jo jag svarade på bla detta som Susan skrev:

Jag upplever också att placerandet av ryttaren rakt ovanför hästens tyngpunkt automatiskt får hästen att välva sig uppåt mot ryttaren i ett första steg och det kan göras på lång tygel. (Det är liksom mitt jobb )

Därav att jag skrev som jag gjorde. Och som jag inte förstod varför du skrev om tygeltag:idea:

:bow: Tack! Och du är verkligen inte ensam, ibland tror man det man srkiver är glasklart men ser efteråt att :o hur skulle nån fatta det där! Gott nytt år själv! Du har kloka tankar du med har jag minsann sett:)

*S* Klok och klok... över:devil: lig och nyfiken ^^

God fortsättning, jag ska tydligen till sthlm senare i år så då får du se till att ha tid med en fika! :rofl: :bump: :bump:

Ja, men det där med tygeltagen bakåt, var ju mera utifrån egen erfarenhet :angel
Och jag läste inte så noga ang just lång tygel.

Jag svarade susan, och la till lite extra.

Liknande trådar

Dressyr Nu behöver jag dressyrbukes kunskaper igen. Dels undrar jag lite allmänt, men även lite mer specifikt. Hur sitter ni? Har ni benen...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 438
Senast: educat
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 723
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar