Har inte varit med om riktigt samma sak men liknanade... Köpte häst 2000, han skulle då slaktas pga av platsbrist. Ja, detta var ju den absolut ENDE
för mig så jag köpte han (utan papper, vetbes mm)...
Visst, inte hade han väl varit rikigt fräsch innan jag köpte han heller men, ja, han funkade hyggligt...
Blev halt fram, till och från under hösten 2000, var in på kliniken i nov, hälta på strålbenet och framknä höger fram...
Fick order om Pg-skor, satte på det, red, kändes inte rikigt fräsch men syntes inte... Hade upp equiterapeut, spänningar hela hästen, ryggproblem mm...
Behandlade, behandlade, behandlade... Kändes dunderfin vintern 01/02, men började fatta fel galopp i höger varv på vårkanten... Kollade upp honom i maj, helt ren, fick massor av beröm av vet...
Vägrade alls ta höger efter sommarvila, till kliniken, halt vb, och något i höger, dock ej halt utan rörelsestörning...
Sattes igång, halt igen i december, kotan hf, ringskor + sula... Satte igång, korsgalopp hela tiden...
Ställde av honom helt, och plötsligt började han komma i hagen men hade rörelsestörning även när han bara skrittade i hagen, tappade ingen vinterpäls...
Efter 2 månaders vila böjdes han, halt på 3 ben... Då fick han åka till de evigt gröna...
Visst för mig var det värsta jag gjort i hela mitt liv, kommer nog aldrig älska en häst så som jag älskade han men samtidigt känns det som det bästa beslut jag tagit...
Och det här var oxå en tokig arbetsnarkomanisk häst, att låta han vila mer än 1 dag i taget var otänkbart...
Tycker som de flesta andra att du ska ställa vet mot väggen, det kan ju vara svårt iof när det är en sån ovanlig åkomma, men det värsta är ju att leva i ovisshet... Tycker i överlag att vet är för positiva, hade jag vetat vad jag vet idag om strålbenshälta hade jag nog tagit bort han på plats...
Blev oerhört svamligt det här... Känner bara igen mig oerhört, man vill ju verkligen göra allt, och fortfarande skulle jag offra min högra hand för att få den hästen tillbaka (kan man spara hår och klona???
)
Hoppas det löser sig på nått sätt
Kram Johanna