Sv: Mental träningsHJÄLP!
Jag hoppas jag inte har gett dig och andra en syn om att jag tycker att det här är enkelt!! Det är skitsvårt, men vill man tillräckligt, så tror jag också att men får energi, drivkraft och ork finns att ta tag i sina egna hinder i livet och kanske inte få dem alla att försvinna, men hindrena blir allt mindre, och mindre.
Det är lätt att kritisera folk som inte kan förändra sina liv., men det är oändligt svårt att kämpa emot ens egen hjärna, rutiner o erfarenheter- att man har försökt såå många gånger..
Jag personligen kritiserar dem inte, jag tycker det är så tråkigt när de inte väljer att göra något mer positivt av den energi de lägger ned på att klaga. Men det är deras val och det är helt okej med mig. jag önskar bara att de ville se att det finns andra vägar!! Sen håller jag med dig om att det är SKITSVÅRT!! Annars skulle ju alla som hade en viss talang vara med i OS. Det är ett livslångt lärande och tränande, i alla fall ser jag så på det hela. jag är på intet sätt fullärd.. jag kanske har mer än många andra att jobba med, men JAG har viljan.. och jag hjälper gärna andra med "personlig utveckling" eller vad du vill kalla det för för det ger mig väldigt mycket!
Dessutom är vi inte ensamma i vårt "uppdrag", utan tillsammans med hästen som inte är en maskin. Det är ju det som gör det så svårt, och det är ju en del av tjusningen
Om vi tar en häst som din t.ex så kanske han tittar väldigt mkt på ngt utanför banan.
Även om du kan få honom att gå kvar i form blir den spänd.
Hur lätt är det då att sitta där och Jag ser det som jättemycket träning för mig
Det kanske upprepar sig 2 ggr, 3ggr o kanske fler- hur ska man bryta det? Ja, säg det.. mer träning??
Då är det inte lätt att rida in den 4:e ggn o tro att det ska gå kanonbra-med övertygelse.Nej, det är inte lätt.. men med en dåres envishet så påstår jag att det GÅR.. men inte f_n är det lätt! Det har jag ALDRIG påstått.. vi kämpar väl alla med samma saker som kanske bottnar i olika sortes upplevelser som har gjort oss till dem vi är, med mer eller mindre stark självkänsla.
menar att de spiralerna som du syftar på inte bara ska vara bra en o en, utan här handlar de om 2 st. individer, som inte bara ska funka var för sig . De påverkar varandra även om den ena satsar järnet, så hjälper det inte när den andra inte är synkroniserad. Nej, men det härliga som jag tycker i alla fall ofta inträffar med hästar att är bara jag i den "goda spiralen" så brukar hästen också vara det.. på min väldigt låga nivå.. vet inte hur det brukar te sig när man är mer avancerad i sin ridning
Har man dessutom ett lag på 4 individer till att tänka på, kan pressen bli stor. Japp, då är det verkligen bara att fokusera på sig själv och sin ridning.. annars blir det outhärdligt.. man kan bara göra sitt bästa, och de andra i laget göra detsamma.
hur mkt nerver o fighting spirit man har, skiljer sig oxå på både oss o hästarna..
En del hästar klarar inte av tävling om det så är hoppning, trav eller dressyr- de måste även ha "vinnarskalle" . Det är också helt sant!!
Jag hoppas jag inte har gett dig och andra en syn om att jag tycker att det här är enkelt!! Det är skitsvårt, men vill man tillräckligt, så tror jag också att men får energi, drivkraft och ork finns att ta tag i sina egna hinder i livet och kanske inte få dem alla att försvinna, men hindrena blir allt mindre, och mindre.