Sv: Mental träningsHJÄLP!
Men om du försöker lura dig själv så är det ju självklart att det inte går!!!
Hitta en vision och känsla som är 100% ärlig och träna på att ha kvar den! Att "lura sig själv" är lika med att det inte fungerar.. det hörs till och med på sättet du beskriver
Klart att man vänder på allt om man inte tror på sig själv, för när du gör det så bekräftas dina tankar på dig som en som inte kan speciellt mycket. - Din sanning om dig själv blir bekräftad och ditt självförtroende blir ännu sämre.
åter igen; till vilken nytta?
Jag vill inte på något sätt påstå att detta är "mina" egna ihopkokade tankar som endast jag har tillgång till. Detta är inget konstigt och bara rent sunt förnuft... men det krävs en ärlig vilja innan man kan åstadkomma någon förändring.
Jag har lärt mej det där, hör du du, men inte hjälper det.
Kan inte lura mej själv liksom...
Men kan man få den känslan JAG KAN! då brukar man fixa det mesta bra, inte bara ridning. Medvind ger mer medvind oftast. Se bara på andra elitidrottare när det börjar gå dåligt dalar självförtroendet och resultaten och det blir en ond cirkel. Det gäller att hitta den känslan igen då.
Förmågan att koppla bort allt, fokusera, den är värdefull, den och jag är inte bra på det, trots kurs i mental träning för många år sen.
Kan i o f s inte påstå att jag tränat heller........
Och traloppan: att sitta på en häst som ser ut som en miljon är inte ett dugg bättre, snarare sämre än en liten som ingen väntar nåt av. För då vet man att folk glor för att dom förväntar sej nåt, de kommenterar att hästen ser fin ut och sen ska man då ta vara på det och vet ju redan i förväg då hur alla viskar om att med en annan ryttare så........ Man kan vända på allt när man inte litar på sej själv.
Nu får du svar av oss som INTE tävlar också, tänk på det men några har ju gjort det i alla fall så vi får bidra med det.
Men om du försöker lura dig själv så är det ju självklart att det inte går!!!
Hitta en vision och känsla som är 100% ärlig och träna på att ha kvar den! Att "lura sig själv" är lika med att det inte fungerar.. det hörs till och med på sättet du beskriver
Klart att man vänder på allt om man inte tror på sig själv, för när du gör det så bekräftas dina tankar på dig som en som inte kan speciellt mycket. - Din sanning om dig själv blir bekräftad och ditt självförtroende blir ännu sämre.
åter igen; till vilken nytta?
Jag vill inte på något sätt påstå att detta är "mina" egna ihopkokade tankar som endast jag har tillgång till. Detta är inget konstigt och bara rent sunt förnuft... men det krävs en ärlig vilja innan man kan åstadkomma någon förändring.
Senast ändrad: