poäng på sitsen..

Sv: poäng på sitsen..

För det mesta 7. Är hästen spänd brukar det bli 5-6 med kommentaren "prydlig sits men hjälperna måste gå igenom bättre" .
Har fått 8: or ett par gånger i hoppsadel. Har generellt sett haft bättre poäng när jag ridit i hoppsadeln eftersom jag har lättare att komma ner i den och lättare att sätta ihop hjälperna :crazy:

jag får 6or... har fått nån femma men då har det inte varit någon bra dag ;)

*kl*

Vad är det sämsta man kan ha? Ett streck? :rofl: Nämen allvarligt, kan man få 3or och 4or? Då är det inge vidare väl?
Själv har jag aldrig tävlat dressyr, domaren skulle riva sönder protokollet innan jag hann hälsa :D

sitsen är inte min starkaste rida. Men å andra sidan är det inte lätt att sitta snyggt när man är för kort på för stor häst. Men 7 or är det vi brukar få.

*kl*

Vad är det sämsta man kan ha? Ett streck? :rofl: Nämen allvarligt, kan man få 3or och 4or? Då är det inge vidare väl?
Själv har jag aldrig tävlat dressyr, domaren skulle riva sönder protokollet innan jag hann hälsa :D

Det lägsta du kan få i programmet är 0 men en nolla på sitsen kan det nog bli svårt att lyckas med :p 3-4 kan man få, ja. Och nej, då är det inget vidare. Inte ens godkänt.

0 är väl när man inte genomfört nått? måste väl va att man får en 0a om man inte sitter till häst då ?

Ja, o sitter man inte till häst så diskas man - så det lägsta borde nog vara 1? Om man bara sitter kvar på hästen under hela programmet ialf.

jag fick tvåa eller trea en gång:p

ponnyn stodpå bakbenen rakt igenomhela programmet skritta igenom galoppprogrammet...:crazy:
menmen ska tilläggas att ponnyn var konvalecent i tvåmånader sen.Brukade ligga påsju nu har jag inte tävlat på två år så idag vet jag inte vad jag skulleligga på. Iallfall intelägre dåmin sits blivit väldigtmycket bättre sendess.

Brukar oftast få 7 eller 8, men om programmet kör ihop sig kan det bli 6. Har nationellt fått skrivet av domaren på framsidan av protokollet "Du sitter verkligen fint till häst!", då blev man riktigt glad! :) Annars är det vägarna som är min grej, där har jag fått 9. Tyvärr så är den punkten inte med i FEI programmen :mad:

Har dock fått höra av internationell domare härifrån Sthlm att man inte ska sätta nior på sitsen, oavsett hur bra man sitter/inverkar. Det är dessutom h*n som utbildar domarna här i Sthlm...

Oftast sjua, men jag har verkligen inte varit nöjd med min sits. Har jobbat med den mycket i vintras, så det ska bli spännande att se till årets tävlingar.

Jag brukar nästan alltid få 7or.
Har väl fått några 5, 6or beroende på hästen och lite (spända hästar).
Men jag tror inte jag fått mer än 7 nångång.

Eh jag har fått en 4a på sitsen :crazy:. Vek mig i midjan som fan den dagen. Annars har jag fått en femma och en 6a. haha. upp ett pinnhål varje gång jag tävlat.

Jag brukar få sjuor eller åttor iband sexor när jag inte kan hålla handen stilla :angel: men det brukar gå bra ändå

Har dock fått höra av internationell domare härifrån Sthlm att man inte ska sätta nior på sitsen, oavsett hur bra man sitter/inverkar. Det är dessutom h*n som utbildar domarna här i Sthlm...

Va konstigt :confused: . Vet du varför man inte bör dela ut nior på sitsen?

Jag har nästan bara fått 8:or på min sits:rofl:

Liknande trådar

Dressyr Någon som tittat i veckan? Hittat några favoriter? För erkänna att jag inte alls tittat särskilt mycket för det är så många Namn i...
Svar
9
· Visningar
1 215
Senast: Fiorano
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
682
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka